• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jippppiiiiii!!!! Fortsatt plusvåg!!!

ÅåååååHHHHHHH vad roligt att pricken har fastnat ordentligt.

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En HELT fantastisk måndag!!!

• Ore

Jag har förresten också undrat vart Izzie håller hus, men de håller väl på med köksrenovering (eller är de klara?) så hon har väl haft fullt upp misstänker jag...

Kul att ni tycker lillkillens namn är fint Har inboxat Frullan och porchez också om namnet...

Frullan: Hoppas att specialfodret hjälper för kissekatten...

Oupsie: Kul att intervjun gick bra! Håller tummarna!

Mugglan: Hoppas det var en halvsen nidis...

Snaily: Skidåkning låter skoj (men litet läskigt, jag och nerförsbackar kommer inte så bra överens, det brukar göra ont när vi träffar varandra ) UVI låter mindre skoj, och du verkar få sådana ganska ofta... Finns det inget man kan göra åt det, bygga upp immunförsvar mot UVI eller liknande?

Cicci: Hoppas att vagnreklamationen leder till en sprillans ny vagn för dig!

Vickan: Jag beställde vagn från Tyskland, så angavs leveranstid till 11-13 veckor!!! Men jag hade den hemma efter 9 veckor

Jag ville ha fyra hjul, men lättsvängd, så jag har en med mindre hjul fram. Fast Mistral S hade relativt stora för att vara minihjul, och när jag beställde från Tyskland så fanns ytterligare en hjulmodell att välja på, som var litet bredare. Hittills är jag nöjd! Vet dock att jag inte kan gå i´alltför oländig terräng, men det var ju så jag valde...

• Ore

koko: Stackars lillebrors mage Han verkar vara väääldigt känslig för mjölk...

Junilejon: Usch vad mycket tråkigheter i dina kompisars liv... Och stackars pappan, som inte bara förlorat sitt ofödda barn precis innan BF, och sedan har hans äldre son en tumör. *ryser*

PB: Inboxar dig strax!

Tack mugglan för tekannelänken (den funkade utmärkt!). Jag åker snålskjuts på Tingas fråga, hade en tekanna i lera som jag gillade skarpt, men häromdagen när jag öppnade skåpet så hade öglan som håller handtaget lossnat, så jag behöver också en ny...

• Ore

Äh, det var ju Telis som länkade till höganästekannan, inte mugglan.

Till Muggles skulle jag ju skriva fasen för tantbesök, du skulle ju hänga på plusvågen? Jaja, bara att hoppas att den fortsätter så får det bli nästa gång

koko: Grattis till vagninköp! Och hoppas det går bra hos kuratorn!

Själv har jag shoppat bärsele, tror att lillkillen kommer uppskatta det

• Ore

Lappis: Mmm, det kanske var mer sympati och kramar, än tips och råd som BS behövde...

• Ore

Lappis igen: Härligt att kursen är klar!!! Hoppas att det inte dröjer så länge innan någon socdam ringer... Har ni något hum om hur lång tid det kan ta? Eller ska ni behöva vara på helspänn varje gång telefonen ringer (ok, det orkar man kanske inte så länge )

• Ore

Hoppas att det går snabbt med utredning...!

Dagens i-landsproblem, ska jag ha isblått glaskakel från Dekora eller aqua-färgat från Golvabia i köket??? www.dekora.se/default.aspx&lang=SE&topId=58.2 eller www.golvabia.se/templates/product.cfm&ArtNr=VG-3400&WebGruppKod=Kakel%2010x10

Har inte heller hittat något ställe som har båda varianterna i sitt sortiment, så man kan jämföra bra... Inte lätt ibland

• Ore

EA: Det är inte så stora ytor egentligen, fast det blir några kvadrat totalt. Men det är i köket, och det är inga hela obrutna väggar det hamnar på, direkt... Men oavsett så ska jag nog ha 10*10 cm-plattor, mitt dilemma är vilken färg av ljust turkost är snyggast? (sa ju att det är ett ilandsproblem!)

• Ore

Får sälla mig till dem som tyckte, utan att ens ha träffat BS IRL... Mitt inlägg tidigare idag är ju mer efterhandskonstaterande, att den respons som BS fick inte var den hon behövde bäst just då...

Hur som helst så hoppas jag att det ordnar sig, kram till er BS!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter