Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Oups, hade pekaren precis över postaknappen, och kom åt "touchrutan" på datorn...
och att komma tillbaka till en mamma som stöter bort honom är ju inte optimalt för den lilla kissen.
Oups, hade pekaren precis över postaknappen, och kom åt "touchrutan" på datorn...
och att komma tillbaka till en mamma som stöter bort honom är ju inte optimalt för den lilla kissen.
Ingen tur till BB för mig än, inga känningar alls förutom att det känns som att bebisen försöker sparka sig ut i världen emellanåt... Jag har sagt flera gånger att jag inte kan hjälpa att det är trångt, men att det är fritt fram att komma ut
BF (= beräknad födsel) är på fredag, så det börjar dra ihop sig - hoppas jag!!!
Skrev för övrigt ett lååångt inlägg, som jag lyckades fippla bort...
Är väldigt nyfiken på hur det gått för Nenne, eller har jag drömt att hon tog upp jobbsituationen med en högre chef?
Kan också tänka mig en uppdatering från Piggelin, vill minnas att det var mycket jobbstress för henne också, undrar hur det ordnat sig med det...
Hoppas att även Sweet lyckas dra i bromsarna innan det blir för mycket...!
I övrigt en kram till Oupsie som kommit upp ur deppträsket... Man måste säga till sådant i förväg, så att vi kan skicka in bubbel, choklad och andra godsaker under deppmanteln
Parnassia: Vi lottar också julklappsköp bland de vuxna, men jag tror att lottningen blir nästa helg...
Tinga: Hoppas att Piff och Puff är ännu mer ätsugna efter förkylning
BS: Gillade också plinggarage när jag var liten, hoppas du hittar något till Iris.
September: Neeej, vad tråkigt med MA...! En stor KRAM till dig och familjen! Sköt om dig, även om du känner dig avtrubbad nu så kanske känslorna kommer så småningom.
Lappis: Tänkte också på Madicken som bra bok för en tjej som är 6-7 år. Lotta på bråkmakargatan är hon ju nästan litet stor för. Ronja Rövardotter passar nog bättre när hon är litet större ändå...
AM: Jag har gjort pannacotta med gelesocker, supersmidigt. Recept står på baksidan, vet att det är "4-5" dl grädde, jag föredrar den mindre mängden, tycker det blir litet löst annars. Praktiskt också om det kommer några vegetarianer, eftersom det är vegetabilisk gele i...
Min mamma har gjort hysteriskt mycket pannacotta på sitt jobb, och hennes bästa tips för att det inte ska bli segt är att man inte ska koka mer än 1 l grädde åt gången. Hennes teori är att uppvärmningstiden blir för långsam då, och att det är därför det blir segt.
Min favoritpannacotta är vaniljpannacotta med hallon i botten. Har annars starka funderingar på att prova pepparkakepannacotta... Vet inte om jag sett något recept på det, eller om jag bara tänkt att man borde kunna ha pepparkakekrydda i pannacotta?
Julklappar: Min man har praktiskt nog önskat sig en tröja, så det ska jag se om jag hittar någon bra... Annars lägger vi inte så mycket krut på presenter till varandra över huvud taget, pengarna får gå till huset istället
Instämmer i NEEEEEJ-kören... Tråkigt med minus, gosnosen. KRAM till er!
Ett minus och ett MA - fy fasen vilken dag...
Tur att budgivningen kommit igång för Mugglan, så att det är något positivt som händer iaf.
Ja, det är bara att konstatera att Nenne är en mästare på att uttrycka sig!!!
Ja, planen var väl att vi skulle hurrat gång på gång i plusvågen...? Men den kom ju av sig rätt rejält...
Men men, jag är optimist. Förr eller senare MÅSTE det komma en ny plusvåg. Det finns ju många pluskandidater, och det är ju flera som är på gång med ivf...
Snart fredag, då man får skölja ner sina sorger med champagne i alla fall. Vi får nog bunkra med extra många flaskor från polaren
Har nu läst ikapp hela gårdagen... Maken konstaterade redan på morgonen att det var modemkrångel, och lovade att fixa det på kvällen. Vilket han också gjorde, men jag var alltså internetlös hela dagen. Kom på strax efter lunch att ni kanske började undra, så det blev ett sms till muggles
AM: Alla som sett min mage säger också att det är en pojk jag väntar... Måndag låter jättebra som födelsedatum för bebben, eller helst tidigare... Igår sparkade h*n nästan hål i magen, kändes det som. Blåmärkesvarning!
Vickan: Vad märkligt att de hoppar över föräldrautbildningen för att hinna med vaccinationer? På "min" MVC ställde de in ungdomsmottagningen en em...
Parnassia: Du efterlyste långvarigt medel mot halsbränna, Losec är det enda jag hittat som haft långvarig effekt. Har dock varit litet nojig kring hur ofta jag tar tabletterna. Det blir i snitt varannan-var tredje dag eller så. Man ska tydligen inte äta dem för länge i sträck, och det tycker jag att jag kommer undan genom att inte ta varje dag
koko: Nej, vad trist att katten inte dykt upp än...
Oms: *vinkar*
Julklappar: Gillar också julklappar, men insåg vissa fördelar i att förhandla bort julklappsbyte med makens bror och hans fru... Så nu har jag lagom mycket julklappar att handla! Och eftersom svärmor äääälskar att köpa massa julklappar så tror jag inte att vi blir lottlösa. Även om det säkerligen minskar litet till förmån till Pyret
Storhandla: Gillar också att storhandla. Helst när maken är med och skjuver vagnen, samt bär kassar. Dock är vår nuvarande lägenhet inte storhandlingsvänlig. Jag saknar ett skafferi. Tji fick jag för att jag INTE öppnade garderober när vi kollade på lägenheten. Var helt övertygad om att det var ett stort skafferiskåp i hörnet på köket, innanför kyl och frys. Men inte - städskåpet är där..? Så det besvärliga med storhandling är att få plats med grejerna...
AM: Ni får köpa julklappar åt varandra på plats i Thailand Jag var ju i Kina strax innan jul förra året, och fick en uppsydd klänning i julklapp. Den har tyvärr inte använts än, eftersom det inte riktigt är en vinterklänning, och min figur i somras inte riktigt passade för klänningen. Men den blir ett bra mått på när jag är tillbaka i min vanliga form...
Telis: Usch för ryggont... Du hade ju ont redan innan graviditeten, har det blivit sämre eller håller det sig någorlunda i schack? En del av det onda kan ju vara "trötthet" i ryggen, i så fall kanske en vetekudde eller liknande kan vara bra? Det har jag själv tyckt varit jätteskönt på kvällarna.´
Muggles: GRATTIS till försäljning av lägenheten. Trist att ni inte riktigt fick det belopp ni ville ha, men riktigt starkt att du stod på dig när ni fick ett högre bud! Jag hade nog varit feg i den situationen, och maken hade varit mer som du... Hur som helst är det skönt att ni gick plus, och att ni nu kan släppa det här orosmomentet och fokusera på nya huset istället!
Tinga: Fasen vad trist att behöva gå tillbaka till sondmatning... Hoppas att det bara är tillfälligt bakslag, och att Piffs ätande snart sätter fart igen!
Izzie: Inte så kul att behöva ställa in resan. Att få ett snyggt kök är ju givetvis trevligt, men det ersätter ju inte en resa. Ansiktsförlamning låter läskigt. Hade något om det i bakhuvudet, att en bekant haft det, och när AM skrev att ni skulle kolla Borrelia så kom jag ihåg att det var det som varit boven, så det ska han definitivt få uppkollat!
Lååångt inlägg det. Avslutar med ett FREEEEEEDDDAAAAAAGs-vrål!!!
BS: Vaccin verkar ju faktiskt komma in kontinuerligt, så det finns hopp om att det kommer mer nästa vecka...
EA: Märkligt att skiljas så snabbt efter bröllopet...? Om tjejen i fråga även drar sig undan så får man ju känslan av att hon inte mår bra av någon anledning, och drar sig undan. Eller ja, det finns ju mycket annat som det skulle kunna bero på förstås...
Frullan: Ja, det är beräknat idag!!! Men det verkar Pyret strunta i... Fast igår fick jag en rejäl aladåb som jag funderar på om det var slemproppen, eller del av den? Men å andra sidan så verkar det inte säga så jättemycket heller... Jaja, är väl bara att vänta och se...
Vinshopping låter väldigt intressant, muggles.
Nenne: Måste fråga hur det har gått med mailet du skickade till en högre chef, angående din jobbsituation *nyfiken i en strut*...!
Har varit ganska slö idag, men har iaf tagit några foton på "bortröjda" saker som jag lagt upp på tradera. Grejer från "gamla presenter jag aldrig velat ha"-högen. Tänkte jag kunde vara litet sparsam (snål) och se om det går att sälja dem. Annars får de gå till second hand
Nenne: Du har nog inte hittat rätt shoppingsällskap Jag shoppar helst med lillasyster. Hon är brutalärlig, och grymt bra på att hitta saker som passar mig! Det är även ömsesidigt, så vi shoppar gärna ihop...
Kakaduablus *ryser*