• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Makens beslut är inte helt ur det blå för mig. Fast vi diskuterade det så sent som för några dagar sedan, och då trodde jag att vi skulle kolla vidare på lösningen att dela föräldraledigheten först. Så steget att säga upp sig var ju inte riktigt förankrat hos mig, även om det diskuterats... Det som avgjorde för maken var att det dök upp ett uppdrag, som skulle ge honom ganska bra sysselsättningsgrad. Och då såg han inget problem att fylla upp resten av tiden med annat.

• Ore

Tinga: Härligt att intervjun gick bra! Precis som du säger så är det ingen större idé att du hamnar på en tjänst som inte passar dig något vidare, så bättre att vara sig själv och få något som du kommer trivas med!

• Ore

Precis som lappis så är jag mer sugen på ett träningspass än choklad just nu. Men men, jag ska inte klaga Det blir träning för mig igen så småningom. Utsatte mig dock för litet självplågeri och hälsade på klubbkompisarna när de körde favoritpasset för säsongen - stavgång uppför slalombacke. Jag verkligen såg hur mjölksyran kändes ända ut i örsnibbarna, och hörde dem flåsa långt innan de kom upp. Tyvärr sa BM att det inte innefattades i avdelningen "promenader" vilket tydligen är vad jag ska hålla mig till de första 6-8 veckorna efter förlossningen.

Nenne: Hoppas cykeln tog dig hem snabbt och smidigt, med mycket medvind i ryggen.

Ballerina med pepparkaka skall inhandlas och provsmakas, låter gott.

Ädelost är ingen jättehöjdare, kan äta mat som innehåller litet ädelost, men har annars inte kommit över känslan att det smakar mögel? Brieost däremot är supergott, längtar efter att åter få äta den kall!

B Fru L: Härligt med sprutstart. Eller ja... Skönt att det är igång på allvar i alla fall. Jag har laddat för tumhållning!
    Grattis i förskott på bröllopsdagen, förresten!

• Ore

FREEEEDAAAAG!

Och ja, ingen tur till BB för mig än. Men idag är det "bara" en vecka kvar till BF Försökte med färdknäpp igår, men utan effekt

AM: Snygga och rejäla stolar! Dessa ska nog inte gå sönder så lätt Fast nu vet ju inte jag vilken typ av fester som ni brukar ha, förstås

Varma mackor med stekta kantareller på är min favorit, Liten. Mumsigt värre!

Vickan m.fl: Blir det tråddejt någonstans i eran trakt får jag också komma, det är ju inte så värst långt för mig att åka dit

Funderar på vad jag ska hitta på idag... I stort sett hela lägenheten är städad, har röjt på de ställen jag orkar. Har extrarummet, förrådet och fyra garderober kvar att röja, men det orkar jag inte ta tag i nu (kanske nästa vecka, när jag kan få litet förstärkning...) Kanske skulle ta och baka något???

• Ore

Större projektansvar låter bra, muggles Hoppas att chefen inte ändrar sig...

Angående tyskar så är min erfarenhet av dem inte så superbra... Eller ja, de tyskar som jag träffar genom jobbet ser mig i princip som en alien eller liknande. (Så ovanligt är det med kvinnliga ingenjörer inom min bransch, vi är två i hela företaget - samtliga länder - båda i Sverige...)

Nenne: Tror att någon asiatisk soppa innan ni hugger in på den råa fisken skulle bli superbra

Hmm, hittills idag har jag sytt ett underlakan till vaggan och två kuddfodral, samt äntligen tagit tag i och strypt litet onödiga utgifter. Dvs sms-funktionen till mitt abonnemang som blev svindyrt för att jag inte skickar så många sms, och gymkortet... Vill inte ens tänka på hur länge sedan det var som jag var på gymmet, men ändå har betalat varje månad... Fast jag hade faktiskt tänkt att simma nu under hösten, ingår i mitt kort Men jag hade ingen baddräkt och inte tillräckligt med tid Om man skulle ta och diska härnäst... (Börjar förstå Ciccis febrila aktivitet hemma, medan hon väntade på förlossning, även om jag då tyckte att det mest lät oerhört uttröttande...)

• Ore

Ja, hade du inte bott så långt bort så...

Tur att inte mamma läser detta, jag skulle SÄKERT få städa hemma hos henne

• Ore

Betyder det att Nenne inte får bajsa i det röda skåpet alltså? Eller är det det hon ska göra, så att alla smygläsare kommer ut därifrån...?

Nenne: Hoppas chefen tar det på allvar, och att det blir litet bättre ordning på det hela!

Vickan: Min bebbes hjärtljud har också legat runt 140 i princip varje gång. Någon gång betydligt högre, men å andra sidan har det hört ihop med att h*n har farit runt som en skottspole i magen - borde ha högre puls alltså!

Lappis: Förstår inte heller problemet med att man påbörjar/förbereder för hemutredning innan man är "klar" med ivf. Tycker iofs att det du har sagt angående att koncentera sig på en sak i taget låter som det sundaste alternativet. Och "bara" stå i kö under tiden. För oavsett när hemutredning görs så är det väl i slutändan kötiden som gäller? Då spelar det ju ingen större roll när man gör hemutredning. Möjligtvis kan det vara litet frustrerande om den person som gör hemutredningar är upptagen de tre närmaste månaderna, om man börjar få tillräckligt lång kötid...

• Ore

Nenne, bara skicka dammråttorna, jag ställer mig med dammsugaren i högsta hugg!!!

• Ore

Lappis: Då är du och jag lika bra på tyska

• Ore

Min syster kanske inte är så arg på mig längre, iaf ringde hon och ville ha litet barnvaktshjälp senare i em

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter