• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Just det ja, Grattis Vickan, om jag inte redan sagt det

koko: Hoppas verkligen att katten kommer till rätta...

BS: Om Iris växer ur blöjorna är hon ju helt enkelt tvungen att bli blöjfri. Kanske inte blir en rolig övergångsperiod, iofs...

Frullan: 180 000 är väääldigt stor semesterkostnad... Men men, vill man åka någonstans så vill man

• Ore

PB: Litet märkligt att få så olika rekommendationer, och behöva stå till svars för något där man bara litet på de man tidigare talat med...?

Angående maken, så kanske det hjälper att vara litet tydligare? Han kan ju ff försöka hålla sig "saklig", och inte känna efter och oroa sig, men ÄNDÅ vara stöttande och visa att han är delaktig i processen... Så det ni kanske behöver diskutera mer kring är hur han bäst visar sitt stöd för dig. För många verkar "saklighet" ibland vara lika med "strutsmetoden". Man ska helt enkelt inte diskutera någonting som inte är. Och här har nog killarna en "nackdel", eller vad man ska säga. Även om inte jag var inne i ivf-cirkusen alls så tyckte ju min man att man kunde vänta en månad eller så efter utebliven mens innan man testade...? Jaha du, tyckte jag. Så jag ska gå en månad och fundera på om jag är gravid eller inte, ev bli illamående och fundera ännu mer, utan att egentligen veta om jag borde uppsöka läkare för att det är något allvarligt fel, eller om jag faktiskt är gravid. Nej, det tyckte han ju inte ändå... Som kvinna har man ju sin kropp med i spelet, och tvingas därför involvera tankarna också. Det behöver inte en man göra.

Oj, vad långt det blev...

BS: Nej, det är ju inte så lätt som att tala om för Iris att nu får hon inte ha blöjor längre... Så det skulle nog bli en jobbig omställningsperiod som sagt... Men det är väl det eller att jaga efter "specialblöjor" som gäller. Blöjor finns ju även i vuxenstorlek, så det är ju fullt möjligt att det finns i någon mellanstorlek också. Men kanske är det lika jobbigt att få tag på sådana, som att få Iris blöjfri?

• Ore

PB: Rent statistiskt sett så borde vi ju dock närma oss riksstatistiken, vilket borde vara positivt för de som ska påvörja ivf

• Ore

PB: litet mer fundering kring läkare och olika rekommendationer. När de inte hittar något konkret "fel" att åtgärda, något som förklarar den ofrivilliga barnlösheten, så är ju den ena läkarens gissning så god som den andras... Det som är bra är det som fungerar. Sedan kommer man ju ändå aldrig veta om det JUST den gången det tar sig, kanske hade gjort det ändå. Med litet "vanligt" rullande i sänghalmen (eller hur man nu vill ha det...?). Kanske helt enkelt är så att allt stämmer just då TROTS allt man gör, inte tack vare. Så långt har ju vetenskapen inte kommit än (tyvärr...)

• Ore

Grattis till nya jobbet, Kängu! Fick du igenom lönekravet?

• Ore

Jag tycker att möss är superäckliga när de är INNE i huset, eller i närheten av det.

När jag hängde mycket i stallet, eller när jag är ute i skogen, kan jag tycka att en mus är söt om jag får syn på en

Så konsekvent är jag...

• Ore

Nej, vad trist mugglan!!! Er lägenhet är ju kanonfin, hoppas att det bara är otroligt trögstartade människor, som måste fundera ett tag innan budgivningen kommer igång...

• Ore

Låter som att mäklaren kanske behöver krypa till korset, fixa en söndagsvisning och hålla tummarna...?

Er lägenhet borde verkligen inte vara svårsåld öht?

• Ore

Grattis till försäljningsrekord Lappis Väl värt ett ordentligt firande imorgon!

Liten: Jag tycker inte heller om halloweenspringandet, vi har ju skärtorsdagen... I ett lägenhetskomplex där min kompis bodde delade hyresvärden ut en liten papperspumpa med snöre, som de som ville ha besök hängde på sin dörr...

Jag har dock alltid sluppit besök på Halloween, så jag ska inte klaga.

• Ore

Hmmm, mitt förra inlägg fick jag visst felmeddelande på...

Få se om jag kan komma ihåg vad jag skrev.

Mugglan och Telis: Hoppas att budgivningarna kommer igång rejält för er!

gosnosen: Snabbspolning framåt till testdatum hade varit väldigt praktiskt, spännande. Synd att det inte blev en frysis också...

Lappis: Noterar direktnumret till Polaren Roger för framtida behov

Pussel: Gillar jag också. Oftast är det maken som drar igång pusselprojekt, men jag som pusslar mest. Så efter ett tag brukar han förbjuda mig att pussla För att själv hinna med...

PB: Kul att sonen hittar kompisar! Förstår att du känner dig stressad över långväga besök så snabbt inpå. Man väntar sig inte fyra övernattande släktingar med så kort varsel, de som spontanbesöker mig får vara glada om jag har hunnit fixa något fikabröd till kaffet (När jag själv spontanbesöker brukar jag ha med mig fikabröd!)

Tinga: Ostbågar, päron och ett helt mål på flaska. Hoppas, hoppas, hoppas att det här är början på vändning nu!!! Det är ni SÅÅÅÅ väl värda, du och din make!!!

Sweet: KRAM och ta hand om dig. Och försök att på något sätt sakta ner tempot för dig själv, om du tror att det skulle kunna hjälpa I övrigt så sa Telis mycket klokt

Snorkis: Hoppas att det går bra med katten och tandstenen.

Koko: Hur har det gått med er lilla kissekatt? (Den har förresten inte begett sig över landet för att hjälpa MrsB med hennes musproblem??? ) Skämt åsido, hoppas verkligen att katten kommer tillrätta!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter