Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Åh, jag längtar tills jag har kommit tillbaka (?) till rätt storkek och kan shoppa. Behöver stövlar (är nog det som kommer kunna inhandlas först) och jeans...
Åh, jag längtar tills jag har kommit tillbaka (?) till rätt storkek och kan shoppa. Behöver stövlar (är nog det som kommer kunna inhandlas först) och jeans...
Nenne: Härligt att du fick så bra respons i alla fall... Även om det inte ledde till någon praktisk förändring inom det närmsta...
Slå vad så mycket ni vill Jag vågar inte ens gissa, men jag VILL att bebisen ska komma så snart som möjligt. Helst nuuuuu!
Maken tror det blir om en vecka.
Syster med man tror på söndag.
AM gissade på måndag, tidigare i tråden. (Hon var även säker på att det blir en pojk, vilket är den gängse övertygelsen hos de flesta som ser mig också, min mage är av modell "smuggla melon")
koko: tydligen så görs vaccindoserna i ordning i småbatcher om 10 st, och när en batch är öppnad har den en viss hållbarhet. Min svärmor fick för en vecka sedan, just för att batchen inte skulle hålla sig över helgen, det fanns några doser över och hon var där så hon blev tillfrågad om hon ville få vaccinet
Vill också ha snö... Det livar upp när det är så mörkt... Plus att jag unnar mina skidfrälsta vänner att få så mycket träning som möjligt inför Vasaloppet! (Ska också åka någon gång, om jag lär mig tillräckligt bra teknik för att det inte ska bli onödigt plågsamt )
Fick ett mail idag om att en kompis överlämnat en födelsedagspresent till en annan kompis. Modell VÄÄÄÄÄÄLDIGT försenad sådan. Killen som fick presenten fyllde 30 i somras, och det här var 25-årspresenten vill jag minnas... Helt uppenbarligen tar det tid när åtta personer ska göra ett fotoalbum - gräva fram bilder, gå igenom bilder, ta kopior, sätta in i album och skriva fyndiga bildtexter. Men fem år är kanske ändå litet i längsta laget? Nåja, vi ska inte göra om det
Det var noggrann undersökning BS!
September: Du verkar fortfarande vara ganska lugn med hela grejen. Skrapning låter ju som ett "säkert" sätt att få bort allt. Tråkigt att det dröjer en hel vecka till... KRAM!
Tittar in, vinkar, och talar om att än har inget hänt här...
Fast mamma var precis på besök, hon hjälpte mig litet med röjandet (lyfta saker som är tunga och som kräver att man står på stol osv...). Fick henne även att dra ut spisen och göra rent där, behövligt även om det inte såg lika illa ut som jag befarat
Snaily: Håller en liten tumme i smyg för att BOM ändå är BIM, kan ju inte skada Och om inte annat så drar ju ivf:en igång snaaaaart!
AM: Kul att middagen blev lyckad! Skulle också vilja ha middag för en massa personer, låter hur kul som helst. Men det får bli så småningom, när huset väl är klart.
Porslinet var förresten läckert! Synd att du fått köpförbud...
Precis som Vickan så har vi Swedish Grace, önskat och fått i bröllopspresent Har dock den vita, tror den heter snö? Har också tänkt på diskmaskin, och att jag vill kunna ha ett porslin, som funkar både till vardags och till finare tillfällen. Än så länge har jag dock inte packat upp tallrikarna, de skulle ändå inte få plats i befintligt köksskåp, så de får vänta tills vi flyttat - som så mycket annat... Suck. Har i alla fall tillräckligt med tallrikar för att bjuda 15 personer på trerätters. Har också en del presentkort, men ser ingen mening med att handla mer saker som ställs in ouppackade i garderoben...
Jaja, apropå huset så ska jag nog ta en tur dit... Det var tydligen något som behövde bestämmas. Jag som tyckte att det var tillräckligt att bestämma värmepump och hallgolv på en vecka
Snorkis: Jobbigt med magsjuka, krya på dig!
Vickan: Våra presentkort är på Cervera och på den lokala, kedjelösa, porslinsaffären. Inget på Duka, som tur är...
BS: För att se det positivt så kanske det går snabbare att lära sig simma utan flythjälpmedel...? Hon har ju inget annat än sig själv att förlita sig på då, så när hon väl kommer på tricket så kan hon simma? Mitt yngsta syskonbarn är inte heller mycket för flythjälp. Eller ja, hon vill ha dem, men bara för att samla på hög och titta på. Absolut inte använda!
Det var för övrigt fönsterbräden som skulle bestämmas. Skulle vi försöka få stenskivorna att passa (med risk för litet glapp, svårt att få det exakt) eller skulle vi ha med i beräkningen att ha en fog i kanterna. Och hur mycket ska fönsterbrädet sticka ut från väggen? Många beslut är det
Snaily: Du gör heeelt rätt som dricker bubbel!!! Bubbel skall inte avstås i onödan, så utan plus så får man dricka hur mycket man vill (jag var på 30-årsfest och drack massa bubbel och drinkar strax innan jag fick mitt plus )
Har inte testat lingonglögg, men det låter gott. Förstår HELT känslan av att ge sig ut och åka skidor i nysnö. (Inser också fördelen med att det går trögt, inte lika otäck fart i utförsåkningarna...) Du får gärna skicka hit litet snö och minusgrader häråt. Här är det typ 7+, grått och regnigt.
Vickan: Våra fönsterbräden måttas upp exakt och beställs från ett stenhuggeri. Säkert inte billigt, men lätt att få de mått vi vill ha i alla fall Sån här sten blir det: www.thorsbergsten.se/stensorter/kalksten/04.html
Snaily: Jag har nog inget emot en kallare snitt-temperatur här nere... Brukar vara mer plus än minus på termometern här
Vickan: Seriöst och seriöst, för oss var det självklart att ha ganska mycket sten i huset... Av olika anledningar