• Tinga

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Åh, tack gulliga ni som tycker att jag är värd den här veckan! Någonstans långt inne tycker väl jag också det, men det är ju lite ?fult? att tycka att man förtjänar sådant som är lyx.

Vickan ? nu har jag ju presenterat ett bra recept för dina lediga vekor, innan Trollets ankomst.

Nenne ? jag brukar handla mycket på Boomerang, men den här gången var det på MQ, Brothers och POP.

BS ? usch, vad trist att Iris är fortsatt så besvärlig mot sin pappa. Det gör ju att det blir jobbigt för dig också. Förstår att du bävar för att vara själv med henne och Astrid. Kram!

Ett shoppingtips till är att POP nu har 50% rea.

Här hos oss serveras det ?fisk-i-paket-i-ugnen?. Jag köpte faktiskt färdiga paket, med fisk, potatis och grönsaker. Får väl se om det är något att ha. Maken är förkyld, så vi orkar inte fixa något särskilt ikväll. Imorgon är vi lämpligt nog bortbjudna på middag.

• Tinga

start september skrev 2010-01-22 19:14:13 följande:

Trycker man alt gr och pil nedåt blir skärmen upp och ner har jag just lärt mig. Alt gr och pil uppåt är bra att kunna då
    Antar att det var lilla tjejen som lärde dig det?
  • Tinga

Annars kanske det är ett bra tips till Lappis på söndag, om hon är bakis då och ändå vill läsa i tråden?

• Tinga

Så där ja, nu har jag mailat bilder från vårt kök och vardagsrum till Telis, för publicering i galleriet. *vill ha beröm för Muggles nu när jag äntligen fått tummen ur* Ni får ursäkta kvaliteten på bilderna, men så är jag långt ifrån någon proffsfotograf.

• Tinga

Menade förstås att jag vill ha beröm FRÅN Muggles. Man kan tydligen bli vimsig fastän man bara druckit mineralvatten till middagen.

• Tinga
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 19:45:30 följande:
    oooh spännande Tinga, jag har väldigt höga förväntningar, ska du veta!
    Ångest!
  • Tinga

Usch, jag hoppas att jag inte grusar några förväntningar. Vad förväntar du dig egentligen, förresten, Nenne?

• Tinga

Snaily - vad skönt att det redan vänt litegrann för dig, så att inte allt är nattsvart längre. Det är ju bra att det faktiskt finns något ytterligare vapen att ta till (ICSI).

• Tinga

EA&MJ skrev 2010-01-22 19:48:06 följande:

Nu är muffinsen i ugnen
    Då är det bara bullen som fattas...
  • Tinga
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 19:50:09 följande:
    Tingavisst har ni ett superellips-bord? Tada, ett inrednignsmagasins-hem! har du piffat nu då?
    Nenne - jo, vi har ett superellipsbord och sjuanstolar och Jetsonfåtöljer och Stringhylla. Vi är nog väldigt Svensson, haha! Men förvänta dig inte så mycket piff, för jag är inget bra på det. Fast jag har köpt några kuddar och lite annat lullull nu iallafall. Soffbordet ser dock extremt kalt och tråkigt ut, men det beror på att det bor två kläfingriga små herrar här, som inte kan låta grejer vara i fred när de befinner sig i rätt (dvs fel ) höjd.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter