• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci. Grattis eller beklagar?

• Parnassia

Klart du ska komma och smutta på kristallkaraffens innehåll Vickan! Övriga är självklart också medbjudna.
    Vi skulle kunna göra en utskrift av trådens alla inlägg en fredagsem när det handlar om bajsprotokoll, blygdläppsklämmor, inlagd sill och champagne samtidigt, bara för att ha den den där dagen/kvällen om 15-20 år?!

• Parnassia

De där mockasinerna måste jag ha missat. Kanske var det före "min tid"? Men det låter ju onekligen mücket intressant!

• Parnassia

Cicci. Jag förstår fullständigt, beklagar och håller med!

• Parnassia

E ville också alltid se bajset i blöjan, hon blev väldigt medveten om både att det var på väg och att det till slut hamnade där. Konstiga unge. Till slut lockade vi med det, typ "om du vill se bajset får du bajsa i pottan". Jag vet inte om det var det som gjorde det, men hon blev efterhand mer och mer intresserad av pottan/toan.
    Skönt att höra att det finns fler ungar som intresseras av samma ämnen Muggles!

• Parnassia

Nu blir det sängen här tror jag.
    Imorgon ska jag till BM på "rutinbesök". Det ska bli spännande att få se magmåttet, jag tycker den blivit mycket större sedan sist (4 v sedan) plus att jag är nyfiken på hjärtljudsfrekvensen igen.

På em ska E till frissan för första gången typ. Hon var där för ett år sedan, men det minns hon inte. Vi får se hur det går och vilken dom den hemmaklippta luggen får. Tanken är att frissan ska klippa rätt, rakt och ta lagom mycket hår till lugg för att jag sedan ska ha något att gå efter igen. Jag är lite för "ekonomisk" för att gå regelbundet med min treåring till frissan...

God natt!

• Parnassia

Total ego rapport, har varit hos BM...
    Jag tyckte magen blivit stor och det hade den, 5 cm större än sist. Hjärtljuden låg på 152 idag, det var full fart redan i väntrummet, rena gympapasset där inne. Det är mycket mer fart på korven än vad det var på E. Vad kan man säga om det egentligen?
    Nu blir det koma fram till 14 då E ska hämtas på dagis, sen tillbaka till stan och frisörbesök för lilla fröken.

BS, trist att få åka tillbaka. Hoppas hon vill sola mycket nu så ni snart får åka hem igen.

Lappis, jag röstar nog också på kort-kort. Kan man ha sånt får man passa på när tillfälle ges tycker jag.

EA. Jag hade blivt fullständigt rabiat om inte maken hade kommit med hem när jag gav mig ut för att hämta. Blir arg bara jag tänker på det. Jag hejar på dig!

Izzie, krya på dig!

Tinga, spännande att lämna killarna! Berätta sen hur det gått för dem.

Snaily! Grattis till ett fint VUL igen! Onsdag nästa vecka låter som en bra dag tror jag.

• Parnassia

Muggles. Du har nog rätt i att det är mer plats den här gången... Jag har iofs inte jämfört siffrorna, det måste jag göra.
    I vilket fall är det ju inte så trångt därinne än, så det finns ju utrymme för en del gymnastik.

• Parnassia

Muggles igen: Jag undrar om inte IKEAs dämpare eftermonteras... *funderar vilt* Kan ju vara värt att kolla upp. Eller kanske tex Vickan vet. Har inte de IKEAkök? Vickan: hoho!?

• Parnassia

Oj vad ni skriver! Har ägnat halva förmiddagen åt att läsa ikapp, borde ägna hus och dotter en stund nu

Men jo, Vickans bröllop var mycket trevligt även utan alkohol. Vi bodde fö på ett supermysigt pensionat också. Jag har ju vänner i lite samma kretsar som Vickan och har också varit på "nyktra" bröllop som varit bättre än sådana med! Så det hänger inte alltid ihop, alkohol och bäst fest.
    Men nu pratar vi inte mer om alkohol, jag är så j-vla sugen...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter