Vickan! Receptet är kopierat!
Och vad det gäller datum för hemgång från jobbet... Att gå hem 2 v före utsatt BF tycker jag _inte_ är tidigt. Du vet ju inte när Trollet kommer och någon dag behöver du väl hemma? (BF datumet är ju ett godtyckligt datum som har ett "fel" på +/- 2 v) Eller har du koll på alla grejer till trollet? Har redan du bäddat, lagt fram grejer och kläder, handlat sådant du och ni kommer behöva, lagat lite mat o liknande saker? Sådant gjorde jag den sista tiden och det var underbart (jag längtar redan nu efter att få göra det igen), men det är ju å andra sidan jag.
Jag tror också att, som sagts tidigare, det är bra att hinna landa hemma och släppa jobbet och inte ha det snurrandes i huvudet längre. Det vore ju inte bra om du inte hann avsluta allt på jobbet utan att när du är klar på BB blir tvungen att ta tag i jobbsaker igen eller nåt, om du fattar vad jag menar.
Och vad gäller föräldradagar, det kan ju inte jag säga om det är spilld till. Men jag tycker iaf att de räcker länge ändå, och du ska ju inte vara hemma så jättelänge som det är planerat just nu väl, så du kommer ju ha gott om dagar?