• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne: bara för att vara lite annorlunda så håller jag blygdläpparna för er! Det låter iaf otroligt hoppfullt, du fick ju plus första ggn. Vi får be till Storkguden och dansa fertilitetsdanser...

Hjärtformad livmoder - var det inte ngn flik som Sweet opererade bort också (men hon kanske inte hade hjärtformad?).

Lappis: vad härligt med Thailand. Och bara så du vet så hoppades jag också men i tysthet. Men attans...

• muggles

Koko: tror de att Lillebror ev kan ha kolik? Vilken smart grej att lägga ner en papperslapp sedan förra året, jäklar vad nöjd man blir över sådant

• muggles

Tinga: kan du inte skicka lite bilder på köket till galleriet sedan?

Sen är det väl dags för lite julgransbilder...?

Gud vad jag och Moa skrattade tillsammans igår - så vi kiknade både två! Det är härligt med en 2-åring som har humor Det började med att vi skojade om att hon pratade rappakalja och när hon skulle härma det så blev det inte riktigt rätt, sedan började hon hitta på egna nonsensord - och så garvade vi så tårarna sprutade. Svårt att förklara vad som var roligt men det var en härlig stund.

Jag var inte lika glad sedan på kvällen när hon hade hält salt i datorn... "Moa busar" sa hon. Jomenvisst.

• muggles

Lexington skulle jag vilja ha men är för snål för att lägga pengarna. 10 000 kr på julklappar! Nix, här blir det inte de summorna...

• muggles

Nenne: ja jag tänkte att det var dags för det tunga artilleriet denna gången! Du ska veta att det är ansträngande... Men allt för er skull!!!

Vi fick ngt mkt gott hos Piggelin igår: tunnbröd med chevre och kanderade pecannötter - mums! Inkl allt annat på buffén så var det total sockerchock som vanligt

Snaily: grattis till böj förresten! Pöka på... det kan ju inte skada.

• muggles

Ja men det gick bra, tror inte det hamnade så himla mkt i datorn men desto mer runt, på bord och golv. Sedan dammsög jag tangentbordet så tror det mesta kom upp. Men Moa fick allt höra att hon levde - jag vill att hon har respekt för vad hon kan göra just med datorn, kan bli så himla dyrt om hon häller ner ngt där. Så jag låtsades bli ännu argare än vad jag blev för att hon ska komma ihåg det. Stackarn, då började hon gråta för att mamma var arg. Hon är verkligen en snäll tjej som inte vill ngt ont men hon måste ju testa så att hon lär sig vad man får göra och inte...

• muggles

Nenne: det var i torsdags så ÄL var väl i torsdags/fredags (denna gången kände jag inte av den så tur jag tog hjälp av gubben). Jag går och känner efter *skäms*

• muggles

frullan: jag tror jag är rätt bra på att hålla pokerfejset så ingen annan märker ngt. Men sedan har jag god hjälp av den där blygdläppsklämman (se här: www.blygdlappsklamma.nu). Aha, kände ni inte till den?!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter