• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Näpp, nu dagishämtning och sedan fika hos Piggelin!

• muggles

Koko: det där lät jättejobbigt. Du har inte klagat särskilt mkt för vi har inte fattat att du haft det såå jobbigt med Lillebror! Har skriket blivit mindre nu av mjölkfritt?

Frejis: gah, kolik! Du låter rätt lugn ändå... Trevligt att du är inne och uppdaterar oss!

BS: är det verkligen Iris som gör att ni inte kan samarbete el kan det vara så att hon bara är katalysatorn och att problemen er emellan ligger djupare? Det verkar som om ni har ganska olik syn på det mesta kring barnuppfostran och det kan väl inte vara Iris fel? Kan det vara så att Iris blir extra jobbig för att det är disharmoniskt mellan er?

• muggles

Undrar om inte Bliv skulle ha gått i här om hon plussat...? Sitter hon ensam i ett depphål tro?

• muggles

Jag hänger på Lappis! *waaaaaaaaaaaaaaave*

BS: det låter ju lite omöjligt att ni har så olika ståndpunkt men båda vägrar rucka på sig. Ni skulle behöva hjälp av han dansken Jesper Juul tror jag...

• muggles

Jag tycker det låter som att en är lite för mjuk och en lite för hård... Men själv är jag ju helt perfekt såklart - i ALLA situationer! (yeah, right)
    Trots ÄR svårt att hantera. Men någonstans tror jag inte att man skiljer sig pga att ens barn trotsar och är "omöjlig" utan det måste ligga ngt djupare bakom. Men du kanske inte menar det på allvar BS? Jag har svårt att avgöra hur allvarligt menat den där kommentaren var...

Telis: själv har jag läst i Trotsboken att man inte ens behöver vara konsekvent - vilket var jätteskönt att läsa!

• muggles

BS: en kram från mig med - det måste kännas jättejobbigt när det blir sådär!!! Hoppas du får utlopp för lite frustration här iaf.

• muggles

Koko: du är inte den gnälliga typen, så är det bara!

• muggles
    Telis skrev 2009-12-02 11:48:07 följande:
    muggles, inga revolutionerande nyheter i den här artikeln men ändå: www.svd.se/resor/nyheter/artikel_3879229.svdDet gör ta mig f*n fysiskt ont att inte få åka i år.
    GAH, några av bilderna var väldigt snarlika dem i våra privata album från UCPA-resor. Maken ska iväg med killkompisar i januari som kompensation för min charterresa. Jag håller med - det gör ont faktiskt!
  • muggles

Koko: ersättning och bröstmjölk är rätt sött från början om det känns bättre att tänka så...

Lappis: jo vi kommer nog iväg en helg till Sunne men det räknas inte. Och den årliga "konferens"-resan med jobbet till Åre blir tydligen inte av pga de dåliga tiderna.

Piggelin: avskräckta - nej då. Amanda var ju hur lugn som helst i söndags. De har sina dagar

• muggles

Usch vad jättejobbigt Frullan med katten. Vilken chock och vad ledsamt. Jag har haft en älskad katt en gång så jag vet hur det känns...

PB: jag håller med - otroligt vad bra du skriver till BS! Det är ju så, att tiden uppstår aldrig, man måste ta sig den. Hur jobbigt det än känns att ta tag i något så blir det inte bättre av att låta det vara.

Kängu: vad kul att jobbet känns bra! Lunch snart?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter