• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tummar hålls för telefonsamtalet från Falun till snaily och för EAs budgivning!

Grattis till glada gubben, muggles! Vilken födelsedagspresent (eller kom den dagen innan?)!

Cicci, han har inga vakenperioder förutom när han vaknar för att äta, det är det som oroar oss.

Wow, här har vi lyckats äta frukost före halv tolv. Ska bli intressant att se om vi kan få på oss riktiga kläder innan lunch också.

• Telis

Alla människor håller på och frågar oss om Televinkens namn men det vi hade på förslag känns inte klockrent längre. Han ser inte ut som en sån, men han ser inte ut som något annat namn heller. Jag undrar om man bara ska ta det vi hade tänkt ut innan och så får han helt enkelt se till att bli en sån? Eller om vi ska ta alla namn vi möjligen skulle kunna tänka oss och så får ni rösta?

• Telis

ja, det kanske får bli

FruCicci skrev 2010-01-21 10:21:01 följande:
    Ha ha ha, I KNOW the FEELINGMen de kommer att bli en sådan som ni bestämmer er för sen, men det är svårt att inse det när man ser dem Ag vakenperioderna, när min dotter var ca 11 dagar vet jag att jag noterade att hon började vara vaken mer, o då kanske en 30 min - 1h i streck Sen sov hon igen....Så länge han inte går ner är det bra iaf
    Ja, det kanske får bli det namnet ändå. Det är ju så fint och man vänjer sig säkert.

Igår somnade han faktiskt inte direkt efter att han hade ätit en gång utan han lyckades nog hålla sig vaken tjugo minuter efter maten. Så vem vet, det kanske vänder nu? Han har ätit lite bättre och vaknat lite oftare i natt också. Hurra!

nenne, min man lobbar stenhårt för din mans förnamn - eller kanske smeknamnsformen av det!
  • Telis

Ååååååh, snaily!!!! Gissa om jag vet hur det känns! Fy fan, vad jobbigt och orättvist och hemskt! Massa massa massa stora kramar!!!

• Telis

Ja, jag undrar som Lappis, gjorde dom ICSI på några?!

• Telis

AM, jag tycker att Televinken ser ut som en liten kines med potatisnäsa, vad passar det för namn då?

• Telis

Åh, vad jag lider med dig, snaily. Vilket skitbesked det är att få över telefon. Särskilt första gången när man är så oförberedd på det. Kraaaaaam igen!

• Telis

Nenne, Staffan ringde mig senare den dagen och var jättesöt. Han sa att det är sånt som händer, att en gång är ingen gång och att man vid andra försöket har större möjligheter att få det rätt eftersom man får erfarenheter från det första. Det var nog först när vi inte fick några befruktade ägg på andra försöket också som man hörde att han var väldigt pessimistisk.

• Telis

Oj, vad snabbt att komma igång med nässprejen redan, snaily! Det är ju jättebra!

Till mig sa dom att det inte räknades som ett försök när det inte gick till ET, men det kan ju ha ändrats sen dess. Hoppas att det är så fortfarande iallafall!!

Kraaaaaaaaaaam!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter