• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis: har du haft en manlig kollega på bara 150cm??? Nä Telle har kanske inte sjunkit ner ordentligt för du har ju eg några veckor kvar väl? Jag vet inte om jag kände ngn tydlig kokosnöt heller men hon var nersjunken i slutet minns jag. "He så olika" *sagt på dalmål*

• muggles
    Parnassia skrev 2010-01-05 15:11:31 följande:
    Ang tapetseringVi fick lära oss att man ska börja vid fönster om det finns sådana, för att ljuset ska falla bäst på skarvar. Och att man inte ska tapetsera "över" eller "igenom" ett hörn, då blir det världens bubbla och det är lätt att det drar sig. Tapetvåden som man kommer till hörnet med ska fortsätta någon cm in på nästa vägg bara, sedan börjar man med ny våd. Gick det att förstå eller blev det för konstigt formulerat?
    Japp, har läst och fått samma råd.

Vi fick en suverän overall från PoP i present till Moa. Den var i stl 62 och räckte hela vintern och vi använde den nog också fram till mars/april. Det som var bra med den var de två dragkedjorna som gjorde att man kunde öppna den helt och lägga ner barnet och bara dra upp dragkedjorna. Billigare overaller är ofta att man kan knäppa upp hela ena barnbenet men det andra ska bökas ner i overallbenet JAg hade köpt en overall faktiskt för jag tycker också att det är mkt vinter kvar. Och ju fler lager man har på bebisen - desto fler lager är det som ska av och på (du kommer att förstå vad jag menar snaaart )
  • muggles

Nej nu blev det fel i mitt inlägg. "Man kan knäppa upp hela ena overallbenet ..."

• muggles

AM: jag tycker väldigt synd om de bebisar som ligger i overall + mössa + filt + åkpåse/vagnöverdrag inne i köpcenter. Att inte folk knäpper upp lite, drar ifrån filtar/överdrag, tar av mössa osv. De ska ju inte bli för varma! Tro fasen att de små liven blir irriterade... Själv knäpper man ju ofta upp jackan när man går in i affärer/köpcenter men folk verkar glömma av sina bebbar.

• muggles

fru AM skrev 2010-01-05 15:42:08 följande:

PoP har en mkt bra fleeceoverall med trikåfoder (det kanske var den du menade Muggles - den har 2 dragkedjor) som räcker utmärkt som babyoverall. Livia hade den + åkpåse under vår första fjällsemester när vi var ute och promenerade i kanske 5 minusgrader (då var hon 3 månader). Men PoP är stora i storlekarna - det måste man tänka på
    Japp - precis den jag menade! Den är dyr (men vi fick ju i present - himla generöst!) men så värd pengarna. Japp den är stor i stl - iom att Telle föds nu mitt i vintern kanske man ska köpa stl 56?
  • muggles

Ore: jag blev också lokalbedövad när de skulle sy mitt klipp men jag fick äta smörgås med en gång?! Vaddå mat på fel ställe?!

AM: Livia är grym!

Snaily: glömde förut - vad jobbigt med blödningen! Vilken nytta man kan ha av tråden!! Man kan få progesteron, man kan köpa bebisoverall, man kan få tapetseringstips, och man kan få ett gynnummer!!!

Snorkis: vad jobbigt för dig med utslagen! Tror inte att ngn här har varit med om det faktiskt, det är ett nytt symptom. Hoppas du får hjälp mot det!

• muggles

MSW: shit, vilken tur att ni var och undersökte honom! Men det är inte lätt att upptäcka alltid att de mår dåligt.

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-05 20:19:02 följande:
    Muggles, jag var också lokalbedövad för att sy stygn men Ore blev väl mer ordentligt bedövad för att få ut moderkakan?
    Ahaaa...

Kängu: lunch ngn gång snart? Jag har det rätt lugnt på jobbet nu så för mig funkar när som.

Piggelin: ja just det - lite lustigt med toaringen - tur ni fick av den utan att behöva åka till akuten...
  • muggles

Kängu: jag använder profylax ngn gång då och när jag slår mig (typ när jag slår i tån hårt funkar det). Men det är klart - den funkar bäst när det gör sådär lagom ont. Tex kommer Telis antagligen ha nytta av den efter snittet när det gör ont i såret. Men när det gör sådär satans-ini-helvitte-ont som det gör vid 7-10 cm så inte fan hjälpte den Det jag vet är att det var det som räddade mig när jag var tvungen att gå på toa och lustgasslangen inte räckte dit. Då när jag satt där och försökte kissa (för att man skulle tömma blåsan då och då) och det kom en värk så var det en viss hjälp och det märktes mer iom att lustgasen var borta just då. Men allt sådant där är ju så individuellt, hur man upplever smärtan mm. Jag som har rätt hög smärttröskel vanligtvis kan inte förstå dem som säger att "det var ju inte så farligt som jag trodde med förlossning" - jag tyckte det var precis så illa som jag trodde det skulle bli om inte värre. El så har jag bara väldigt bra föreställningsförmåga

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter