Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Men TACK!
Både Liten för mammakommentaren och Tinga för det du skrev!
Det värmde massor!
Vi har just haft en diskussion här om att jag tycker det är helt obeskrivligt jobbigt när sambons föräldrar kommer på att de ska komma NU imorgon eller på måndag eller så och hälsa på i flera dagar. I båda fallen är framförhållningen alldeles för dålig för att jag ska tycka det är kul med besöket, utan jag blir stressad istället. I det andra fallet är det extra dåligt för då JOBBAR nämligen sambon 12-timmarspass och jag sulle bli helt solo med hans päron OCH hans gamla farbror med fru, som OCKSÅ skulle haka på. De bor egentligen i Västerbotten och är på besök i Västerås nu, och då passade det ju jättebra att kvista förbi nere i Oskarshamn när man ändå är ute och åker...
Så här är det JÄMT med den där släkten och överraskningsbeök är bland det roligaste de vet.
Jag har bett min sambo boka en helg med sina föräldrar ända sedan vi ficjk tillträdesdatum. Just för att jag visst vill träffa dem, men med lite planering och att det blir av nån gång.
Sambon själv tycker egentligen inte de behöver komma alls, förhan har någon slags försenad frigörelse från dem, så hnan är mest irriterad på dem jämt och tar alltså inte alls tag i saken.
Resultatet blir ju hela tiden nya telefonsamtal som idag med "vi tänkte komma imorgon" Och så blir jag sur för jag tycker att imorgon är för kort för att jag ska ladda upp inför deras ankomst med allt vad det innebär av matinköp och så vidare.
Eftersom det är jag som säger "Neeeeeeeej jag vill inte!!!" så blir det JAG som blir jobbig, fast att jag är den enda här som faktiskt vill bjuda hit dem!
Nu ringde iofs sambons chef och bad honom ta extrapass i helgen så då blir det nog inte så att de kommer ändå. Fast man vet aldrig med dem...
Uj, vilken utläggning..