Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ja visst var det gulligt!

Man får ju ha ett hjärta av sten om man inte smälter inför sådant bemötande av en liten katt.
    Och jag-som faktiskt fäst mig äldigt mycket vid just den här kissen, fick ju lov att bara konstatera att hon förtjänar att bo hos dem och få all uppmärksamhet och kärlek.

Tur att jag inte hade sagt det, eftersom jag isåfall inte minns det alls.. Lätt demensvarning här ibland känner jag!

• passionsblomman

Här har det inte kommit några som helst presenter i den vägen och lär aldrig göra heller.
    Förutom det så hör vi dessutom till den(lilla) grupp som tycker att fars/mors dag är till för att BARN ska uppmärksamma sina föräldrar medelst gulliga tecningar och så äter man lite extra gott eller så.

Således blir det mager utdelning på de dagarna också i Casa Passion.

Nyss höll jag på att fnissa ihjäl mig!

Har varit iväg och hämtat min sambo på jobbet medan sonen däckat på soffan.
    (jo, jag har ångest om jag lämnar honom men han hade själv okejat det och kan ringa mig om han skulle bli skraj)

Nu är vi ju hemma igen och jag väcte honom för att få över honom i sin säng istället. (numera kan jag knappt lyfta honom längre, så han behöver hjälpa till)

Ungen ställer sig käpprak på golvet med kalufsen på ända-han måste ha gnussat skallen mot soffans armstöd å det mest frenetiska! Svintohår!!!
    Sedan raglar han iväg mot hallen och jag säger "nej nej-till sängen!" varpå han fräser "jamen VÄNTA!!!" och jag fattar att han ju såklart ska till wc.
    Väl utanför wc står han bara där och går inte in. jag säger att jag ju tänt lampan så varför går han inte in?

ÅÅÅH! fräser han då, går tillbaka till soffan och kryper ner under filten.
    När jag säger "men gubben, ställ dig upp och gå till din SÄNG", hojtar han"MEN kan du vänta tills jag hittar den där PÅSEN man brukar ha!!!"
    därefter stampar han iväg nerför hela långa trappen och vidare in i badrummet nere. Jag går efter och frågar vad han GÖR egentligen.

Samtidigt som jag frågar det hör jag tydligt vad han nog faktiskt gör

Kikar in och är står min son och kissar i badkaret!

-Vad GÖR du?

-Kissar! Jag är jättekissnödig!

*skvalar i en evighet*

-Jotack, jag märker det!

Ni anar inte hur rolig min sömngångare till trollunge såg ut!

• passionsblomman

Hihihi! Nenne, kan du inte bygga ett lite mini-chokladhjul till henne, som hon kan snurra på och så få godis?

Själv har jag JUST lyckats komma fram till veterinären och bokat sterilisering för mina kattor nästa frdag. No moore kittens in Casa Passion.

• passionsblomman

Uuuuusch!

-Nu ska jag koka fläsklägg och göra rotmos. Hoppas det blir lyckat, för jag har aldrig gjort det själv förut...

Liten med Mindre skrev 2009-11-03 16:46:19 följande:
    Mask?
  • passionsblomman

Åh, jag ÄLSKAR rotmos! Och all möjlig sådan där riktig husmanskost förövrigt.

Selleripuré? Det har jag aldrig ätit och visste inte ens att det fanns.

• passionsblomman

Blivande fru L skrev 2009-11-03 18:49:52 följande:

På tal om att gå i sömnen och kissa på fel ställen: Min kollega och hennes man fick tvillingar när deras äldta barn var två år. Hon och maken var alltså rejält trötta. En natt vaknande min kollega av att hennes man satt och skrattade i trappan och frågade vad han höll på med. Han skulle gå och göra nr två och hade vaknat sittande i trappan med byxorna vid fötterna. Som tur var hade han vaknat före behovet var utfört. Snacka om sömnbrist!
    HAHAHAHHAHAHHAHAAAAAAAA!!!!

Herregud vad roligt!
  • passionsblomman

Hej själv och TACK, vad gullig du är!

just nu har jag en skitsur son som stampat in i sitt rum arg som ett bi för att det visst blev sängdags...

Jag får nog ta och gå in där och se om han bits eller vill ha en godnattkram...

Blivande fru L skrev 2009-11-03 20:30:16 följande:

Hej PB! Jag tycker att du skriver så fint om känslor. Hoppas att sonen hittar flera fina kompisar snart och att det ordnar sig med bebiskarusellen.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter