Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ja tänk att leva med en som Dr House!
Ja tänk att leva med en som Dr House!
Ore, hmmm bra fråga! Alltså, det är ju inget som hindrar att den ena är föräldraledig samtidigt som den andre är ledig eller har semester eller sådant.
Men just om man kan ta specifikt föräldraledigt från jobbet och den andre gör detsamma och man varvar uttaget av dagar...joooo, det tror jag nog ändå att man borde kunna. Åtminstone gentemot F-kassan, för därifrån är ju kravet bara att man själv avstår från arbete och att inte båda tar utdagar.
Men hur regelverket är gentemot arbetsgivare, det vore ju intressant att få veta.
Det där skulle jag ringa F-kassan och facket om så jag fick veta säkert om jag vore du.
Nå, ska de nu vara i världen av rock´n roll, så lär en och annan spya ingå i det livet, så se det som branschträning.
Trevlig resa Snaily!
porchez-Tjaba! Välkommen!
Vad coolt att det finns folk som läst den här tråden så himla länge!
Själv har jag bara hängt på BT i drygt ett år.
Vad tråkigt med skilsmässa! Hoppas du mår bra i det beslutet idag?
Ore din gamla feminist, raka armhålorna, ta på dig en BH och läs ikapp brudöverlämningstråden. Jaglovar att du kommer att hinna både se ut som en fågelholk OCH skratta till slut mitt i eländet. Det var länge sedan det blev så här illa. För att inte säga aldrig...
Åh nej! Jag blev utslängd och väl här igen hade du ju gått och lagt dig!
*knaprar Ballerina Pepparkaka*
Pröva dem! De är goda! Pepparkaka med en klick mörk choklad liksom.
Tack för farsdagspratet, nu kom jag ihåg att ringa min florist där pappa bor och fixa blomma.
Usch! Blivande, jag avskyr "mellan hopp och förtvivlan"! och vi har ju inte ens bestämt oss än! Om vi ens ska idas hoppas eller så alltså...
Jag önskar så hett och innerligt att alla som nu står i detta , Nenne, du, Gosnosen och hela bunten ska få så plussetiva hopp-resultat att det bara blir värsta livsbejakande hopp-boosten i hela tråden!