• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Sweetstreet ? undrar om det är på den bloggen som jag hittade kommentarer från dig. Vet att jag läste en adoptionsblogg där du hade skrivit en massa fint. Har inte varit inne där och läst på ett tag. Följer bl a en annan blogg kottfamiljen någonting där det fått hem tvillingar (pojkar) från Korea.

Hur kunde jag missa Nobel igår? Bussen jag tog körde mig hela vägen till Odenplan (dit jag faktiskt skulle) istället för till Hötorget och ändå så var Nobelmiddagen som bortblåst i min skalle efter ett härligt träningspass. Istället låg jag på soffan och löste patience i makens i-phone medan något skräp gick på tv. Kunde ha varit trevligt med lite glamour på tv'n.

Pb ? jobbigt med bråk men som du säger bättre att ta tag i det än att gå omkring och sopa allt under mattan. Själv har jag en make som älskar att diskutera och vrida och vända på allt. Jag kan tycka att saker är utagerade och byter ämne och han blir helt tokig på att jag inte vill diskutera vidare *SUCK*. Vet inte om det är typiskt franskt.

Måste bara säga att jag är LYCKLIG! Vet att de flesta verkar tycka det är tungt just nu och själv reflekterade jag igår över när jag låg och läste något hälsomagasin där det bara stod om problem ? antingen var de för feta, led av svartsjuka, stress eller hatade sin svärmor ? f?n vad jag har det bra!

Kängu ? jäklar vad komiskt att du visar MC Hammer!!! Min make har en film i sin i-phone där jag dansar den där dansen iklädd endast t-shirt, underbyxor och sockor i hallen innan vi ska åka på semester i fjol. När vi satt på Mc Donalds i måndags innan adoptionskursen spelade de U can?t touch this och vi började båda garva och han tog upp telefonen så vi tittade på min lilla show. Ha, ha!

Liten ? mysigt med Lucia!

Snorkis ? hoppas det inte är någon fara men jag förstår din oro. Noterar ? ytterligare en anledning till att det är skönt att slippa vara gravid ? ständig oro att något gått snett.

Annars - TJEJER DET ÄR FREDAG!!!! Och jag tänker inte jobba över en enda timma mer detta år!!! Så jäkla härligt!

• Lapinette

Liten - jag tror flera av oss faktiskt är lyckliga om vi tänker på hur bra vi har det! Ibland får man en tankeställare när man läser om andra människors misär.

• Lapinette

Ikväll blir det spinning med maken och sen bibimbap på favoritkoreanen! Imorgon ska vi ut och leta julklapp till maken. Insåg igår att han var den enda jag inte visste vad jag ska köpa till. Sen blir det julmiddag (eftersom vi är i Frankrike över jul) hos mamma.

Vad ska ni hitta på för bus ikväll och i helgen?

• Lapinette

nenne - du klickar bara på länken till youtube som Kängu la in . Den andra filmen skulle nog maken jättegärna lägga upp på fb men då blir det skilsmässa. Speciellt när han zoomar in min Baloobak när jag gär de där sidostegen !!!

• Lapinette

Jag är ju inte alltid så där superpositiv men ni kan inte ana hur jäkla mycket bättre jag mår (för det mesta) numera än vad jag gjorde för t ex 1 år sedan! Känns som jag näst intill har börjat hitta tillbaka till den jag var tidigare (innan barn- och bergbanan).

• Lapinette

Piggelin - jag mådde likadant i slutet av november/början av december .. men nu närmar det sig jul, mina arbetshögar har minskat drastiskt och vi har en massa skoj att se fram emot. Det är därför jag kvittrar och känner mig så jäkla nöjd, lycklig och glad.

• Lapinette

Piggelin - han fick inte vara med pga infektionsrisken eftersom han genomgick en stor operation för något halvår sedan ... eller när det nu var.

• Lapinette

Sitter själv på kontoret och får absolut inget gjort! Snacka om att ta ut julledigheten i förskott. Har fortfarande några rapporter som ska iväg ... får inte ge upp så här på sluttampen.

• Lapinette

Vickan - chokladpraliner piffar upp en vardag ... liksom vin, fast det får du vänta med ett tag till.

Förresten, kan ni komma med lite idéer. Tänkte gå upp till köpcentrat här i närheten på lunchen och köpa lite mer saker till min pappas låda som ska skickas iväg imorgon (jul + födelsedagspresent). Jag har handlat för ca 2 kg (ost, leverpastej, kaviar ... han har önskat sig detta + strumpor + fotoalbum men har ytterligare ca 2 kg som jag kan lägga ned i paketet. Vad ska jag köpa?

• Lapinette

nenne - om jag hade filmen (maken sitter med ensamrätt på den) så hade jag mailat dig!

Piggelin - era kvällar på stan låter så mysiga! Ska också införa något liknande när vi har barn. Samt försöka ta långweekends och en vecka varje sommar då barnet får vara hos farmor på landet (min bror har alltid gjort så). Men första tiden (året) kommer vi nog inte att lämna bort vårt barn ... som ska försöka knyta an till oss och ingen annan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter