Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Piggelin - han fick en njure av sin pappa. Min pappa blev istället av med sin ena njure för några år sedan och mår toppen.
Piggelin - han fick en njure av sin pappa. Min pappa blev istället av med sin ena njure för några år sedan och mår toppen.
mugglan - härligt att du är lycklig! Hur mås det i magen? Inga fler känningar/problem?
Superläcker tapet!!! Me like!
Kalles Kaviar har jag köpt! Det var något jag själv saknade när jag pluggade nere i Frankrike för en så där 20 år sedan. Lakrits vet jag inte om han är så förtjust i men hjortonsylt tror jag han skulle bli glad över. Sen vill han ha sill ... men varför har de alltid sill i glasburkar??!!
Sen kom maken med julbock som förslag (han är ju så inne på det där med julbockar ) men vi mätte den lilla vi hade hemma och det blir lite svårt att knöka in den i kartongen tillsammans med Västerbottenost och allt annat.
Fördelen med julbock är att den är lätt! Kanske en adventsstjärna som han kan tända i fönstret ... eller har de sånt i Japan?
Piggelin - ha en skön helg!!!
Jag funderade på en liten flaska glögg ... minns dock inte om min pappa är förtjust i glögg. Minnet av glögg landar istället på min mamma som drack det nästan dagligen när jag bodde hemma.
Hjortronsylt, pepparkakor och ädelost ... fast jag är inte säker på om han förstår det där med ädelost på pepparkakorna. Måste nog lägga med en notering i paketet.
Vickan - ja det är matjes som finns i konservvariant och jag tror inte det är den han är ute efter ... då han själv köpte en stor glasburk inlagd sill när han åkte hem i september ... liksom 4 kg ost!!! Kalles kaviar och leverpastej. Han hade nästan inga kläder med sig ... bara en massa japansk mat på hitresan och svensk mat på utresan.