• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Piggelin - han fick en njure av sin pappa. Min pappa blev istället av med sin ena njure för några år sedan och mår toppen.

• Lapinette

mugglan - härligt att du är lycklig! Hur mås det i magen? Inga fler känningar/problem?

• Lapinette

Kalles Kaviar har jag köpt! Det var något jag själv saknade när jag pluggade nere i Frankrike för en så där 20 år sedan. Lakrits vet jag inte om han är så förtjust i men hjortonsylt tror jag han skulle bli glad över. Sen vill han ha sill ... men varför har de alltid sill i glasburkar??!!

• Lapinette

Sen kom maken med julbock som förslag (han är ju så inne på det där med julbockar ) men vi mätte den lilla vi hade hemma och det blir lite svårt att knöka in den i kartongen tillsammans med Västerbottenost och allt annat.

• Lapinette

Fördelen med julbock är att den är lätt! Kanske en adventsstjärna som han kan tända i fönstret ... eller har de sånt i Japan?

• Lapinette

Jag funderade på en liten flaska glögg ... minns dock inte om min pappa är förtjust i glögg. Minnet av glögg landar istället på min mamma som drack det nästan dagligen när jag bodde hemma.

• Lapinette

Hjortronsylt, pepparkakor och ädelost ... fast jag är inte säker på om han förstår det där med ädelost på pepparkakorna. Måste nog lägga med en notering i paketet.

• Lapinette

Vickan - ja det är matjes som finns i konservvariant och jag tror inte det är den han är ute efter ... då han själv köpte en stor glasburk inlagd sill när han åkte hem i september ... liksom 4 kg ost!!! Kalles kaviar och leverpastej. Han hade nästan inga kläder med sig ... bara en massa japansk mat på hitresan och svensk mat på utresan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter