• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Oj, har alla gått hem?!

• Lapinette

Tror jag ska knalla ut i köket och koka min chokladkola.

• Lapinette

Så jäkla skönt ... börjar se slutet på denna period med övertid och massor med jobb. Ska nog fira med mugglans laxrecept, lite Chablis och sen en bra film i soffan ikväll .

• Lapinette

Jag tänkte pula ned några kola i paketet till pappa som i övrigt kommer bestå av fotoalbum, Västerbottenost, kaviar, leverpastej och 10 par strumpor. Snacka om variation . Dyrast av allt kommer att bli att skicka detta tunga paket till Yokohama. Ska tillägga att det han saknar mest härifrån är just kaviar, ost och sill. Han tog med sig fyra ostar hem i september.

• Lapinette

Oupsie - vi tror att varorna överlever flyget dit. Normalt ligger ju paketen i ganska så kalla rum i väntan på flyg.

• Lapinette

Sweet - skrev jag MAN?!! Jag var nog så exalterad ... det är MAJ det ska vara. I know ... långt dit men ahhh så härligt!

• Lapinette

Helikoptertur har jag sagt åt maken att jag vill göra!

• Lapinette

pb - hmmm... så kan det ju vara ... tjejerna är grymt svartsjuka på Sicilien . Nej, jag tror faktiskt inte han vill ha kontakt med mig. Han sa när vi var tillsammans att han aldrig såg vitsen med att ha fortsatt kontakt med ex. Det är bara jag som är lite nyfiken på hur han har det.

Har nu kola över hela ansiktet ... och en del i munnen också .

• Lapinette

pb - ja, det är nyfikenhet och så självfallet önskar jag honom gott ... men jag är inte säker han tycker detsamma .

Kola ... med massor av sirap, grädde, socker och kakao. Faktum är att jag råkade skriva av receptet fel så istället för 3 msk kakao har jag alltid hällt i 3 dl. Faktum är att kolan är så uppskattad att jag nu inte vågar göra något annat än att hälla i 3 dl. Ska ta med en burk till Frankrike.

• Lapinette

muggles - misstänker du det?!!! Hoppas att det inte är så!!!

Jag symptom var att jag aldrig slutade blöda. Typ 10 dagar efter min mens så började det droppa och så höll det på i typ 2 veckor. Då testade jag positivt och läkarna trodde missfall. Sen slutade det blöda i några dagar och sen började det droppa igen och så där höll det på i 3 månader MEN värst var att jag från och till fick så ont i magen att jag bara kunde ligga i fosterställning och gråta. Konstigt nog hade jag mer smärta ju närmare slutet jag kom.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter