Aleta skrev 2009-11-03 20:51:01 följande:
Men är det någon som vänder sig till TS personligen?Hon fick ju svar på sina frågor i början av tråden, nu har diskussionen fortsatt helt enkelt. Ingen pratar väl ändå om någon specifik person?Gäster på bröllop är inte så elaka att de säger något till brudparet, men jag har själv blivit vittne till hur gamla tanter och släktingar ganska upprört diskuterade en vigsel de varit på med brudöverlämning. De manglade till och med prästen, som sa att han ahde upplyst om att det var kvinnoförnedrande. Han fick ändå skulden. "Du kan inte ha varit tillräckligt tydlig! X är en så trevlig och klok flicka så hon skulle aldrig gjort detta om hon hade vetat. Vi vet ju alla att hon står nära sin far ändå".De kom även överens om att aldrig nämna vad de tyckte om detta för X eftersom de inte ville förstöra hennes minnen av dagen, men deras minnen var definitivt förstörda.Och vad gäller prästen som egentligen inte ville ha överlämning från början så kan man ju bara konstatera att hur man än vänder sig så har man rumpan bak.
Hahahaha men gud, tanter och deras äldre tänkandet, sånt får man ju uppleva hela tiden, på mitt jobb kan folk säga rätt ut vad dem tycker om dittan o dattan utan att tänka sig för, det är deras ärlighet som barn, dem är ärliga människor! Haha.
Jag var på ett bröllop där 2 tjejer gifte sig, dem äldre ansåg det ena med det tredje om detta o hur dem gick emot biblen osv osv o hur man kunde göra detta var helt oförlåtligt och gick också till angrepp mot prästen för hon gick med på detta och skulle min själ o dar inte va präst längre!