• AnnaS82

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Hej på er!

Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!
    Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)
    Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.
    Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya...
    Hur ska jag göra? Någon som har tips?

• Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...
  • Alexxxi

Jag är libanes, mammas familj är syrianer. Men det spelar ingen roll var vi tjejer här på bt är ifrån, är man orotodox, katolik, maronit ifrån våra länder så har vi samma kultur, ungefär!

När exakt blev jag upprörd? Jag diskutera med dig väldigt "normalt" och är varken irriterad lr arg.

• Alexxxi

Och Aleta du e oxå välkommen till vår "lilla grupp" om du så vill, den är inte till för oss med utländskt ursprung bara.

• Duchess

Va? Du menar väl inte att vi i 40-trakten skulle tycka lite annorlunda?

Aleta skrev 2009-11-03 22:22:08 följande:
    Eller är det åldersskillnad och inte kulturella skillnader som gör att vi tolkar det olika?
  • passionsblomman

Nej för Guds skull! jag har tyckt exakt likadant i allt sedan jag föddes.

Duchess skrev 2009-11-03 22:36:47 följande:
    Va? Du menar väl inte att vi i 40-trakten skulle tycka lite annorlunda?
  • Aleta

Nej, förlåt Alexxi, du blev inte upprörd.
    Jag drog bara en massa förhastade slutsatser när du konstaterade att JT2010 var syrian. Jag hade nämligen inte själv tänkt på den aspekten vad gäller hur vi argumenterar.
    Givetvis så är det en massa annat som spelar in. Så enkel är aldrig världen.

Alexxxi skrev 2009-11-03 22:29:57 följande:
    Jag är libanes, mammas familj är syrianer. Men det spelar ingen roll var vi tjejer här på bt är ifrån, är man orotodox, katolik, maronit ifrån våra länder så har vi samma kultur, ungefär!När exakt blev jag upprörd? Jag diskutera med dig väldigt "normalt" och är varken irriterad lr arg.
  • Chris24

Vem vet, kanske tycker jag annorlunda sen om allt & inget, ska komma in o kolla läget då med kanske, överlämning?

Godnatt för nu och hoppas alla sover gott!

• Chris24

Oj! Läste Aletas inlägg nu, jag blev absolut inte arg,ledsen eller irriterad som du kanske tog det som, jag sa bara min mening tillbaka om hur jag kände det och min åsikt. OM den framstod som "hård & aggressiv" så beklagar jag, krävs mer än så för att jag ska bli arg!

Fast jag ska erkänna en sak,en gång höll jag på o hoppa på en kille i min klass i gymnasiet, en riktig mansgris som sa att min kompis som är homosexull o kom ut tidigt med detta "hade en sjukdom som kallades homosexuell o borde kunna botas med alvedon, precis som alla kvinnor ska lära sig o hålla flabben,stå i köket o laga mat samt sära på benen när vi män begär det", då fick man hålla mina ben & armar för dem inte skulle träffa honom hårt! Insåg.. att kanske hade jag en liten sån där feminist i mig?

• Aleta

Aha!
    Jag trodde att du var jättearg!

Jamen, inte behöver man vara feminist för att ge idioter på moppo! Frukta inte.

Chris24 skrev 2009-11-03 22:50:49 följande:
    Oj! Läste Aletas inlägg nu, jag blev absolut inte arg,ledsen eller irriterad som du kanske tog det som, jag sa bara min mening tillbaka om hur jag kände det och min åsikt. OM den framstod som "hård & aggressiv" så beklagar jag, krävs mer än så för att jag ska bli arg!Fast jag ska erkänna en sak,en gång höll jag på o hoppa på en kille i min klass i gymnasiet, en riktig mansgris som sa att min kompis som är homosexull o kom ut tidigt med detta "hade en sjukdom som kallades homosexuell o borde kunna botas med alvedon, precis som alla kvinnor ska lära sig o hålla flabben,stå i köket o laga mat samt sära på benen när vi män begär det", då fick man hålla mina ben & armar för dem inte skulle träffa honom hårt! Insåg.. att kanske hade jag en liten sån där feminist i mig?
  • passionsblomman

Chris, jag tycker nog att du pasade på att säga en hel del mer än bara din personliga mening. Egentligen skulle man kunna sammanfatta hela ditt inlägg med ett mångordigt "håll käften på dig för du ska inte komma här och komma"

Det är också efter den typen av inlägg som jag anser att det kanske kan passa med ordet "ursäkta" i början av sitt nästa inlägg. Dessutom är det kanske mig du sak försöka övertyga om att du inte är arg, inte Aleta i första hand. För som du skriver och uttrycker dig i detn här texten, så är jag inte alldeles säker på att du inte helst skulle lappa till mig.

Läs vad du skrev egentligen:

"Ursäkta men vem pratade med dig? Jag kan bete mig väldigt ordentligt och uppföra mig i diskussioner,debatter,trådar,forum o vad som så vem är DU o peka o försöka läxa upp mig?
    Sköt dig själv o ge din åsikt,ja. Precis som jag gjorde men bestäm inte över hur jag ska göra eller inte göra eller säga eller inte säga är du väldigt snäll.
    Kom inte här och spela överlägsen eller bättre, du har din åsikt och jag har min. Snacka om att komma in mitt i en tråd och bete sig både fult och omoget, jag snackade i allmänheten och det fick jag göra sist jag kollade reglerna på BT.

Det jag skrev till "lilla du" var en gång till JuliaAmelia och det är för att hon alltid hetsar och ska bete sig illa i sina inlägg, ja, kaxigt, ENLIGT MIG. Och där reagerade jag.

Och vill jag diskutera Svenska kyrkan eller RYSKA kyrkan så tro fan jag kommer o göra det också, så lägg ner själv.
    Jag diskuterade allt o allting som jag ville, sen vida jag betalar till sVK eller inte vet inte du så snacka inte innan du vet fakta.

Att jag dessutom frågade en massa var för att jag var nyfiken på allas åsikter, jag högg inte och jag angrepp inte och jag blev då inte aggressiv förens du kom in just nu o skrev.

Alla andra, ha en trevlig kväll!"

Jag tycker du låter både skitförbannad och upprörd.

• 091128

Skrev tidigare att om man kan viga homosexuella så borde man även viga de par som ville ha brudöverlämning. Det jag menade med detta är att flera inlägg i denna tråd handlar om kyrkans tradioner sedan urminnes tider osv. Men kyrkan har tidigare inte haft traditionen att viga homosexuella (som för mig är självklart att man ska) och då bör man även kunna viga andra som inte vill följa svenska kyrkans traditioner till punkt och pricka. Varför ska man bara bryta vissa traditioner? OM bruden själv vill skrida till altaret med sin far och uppleva känslan av att den blivande maken står där framme och ser på sin vackra
    brud med tårar i ögonen, ja då kan iallafall inte jag se något kvinnoförnedrande i detta. Själv gifter jag mig borgerligt men vill ändå uppleva denna känsla varför jag kommer gå ensam in till min blivande.

Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...