Chris24 skrev 2009-11-03 19:22:19 följande:
Enligt den svenska kyrkan kanske, du behöver inte citera hennes ord för mig tack, jag kan gå tillbaka o läsa om jag känner för det isf lilla du, tack.Jag tycker inte som burre präst för den delen, jag anser inte likadant o jag håller inte med, jag tycker visst det är brudparets dag o prästen kan ge sitt råd eller åsikt men ska inte va den som avslutar det hela eller bestämmer om det ska va så.Jag anser inte överlämning är fel,fult eller nedvärderande, jag förknippar det inte alls med nedtryckande av kvinnor och tror inte det förknippas så längre heller.Precis som katolska kyrkan förbjuder homosexuella fortfarande o det upprör många,skulle det uppröra många om överlämning skulle förbjudas.
Alltid lika moget att ta till uttryck som "lilla du" när ens egna självkänsla och ens argument inte räcker till.
Sen ville jag citera henne just för att du uppenbarligen inte läst vad hon skrev, och hon besvarade just det påstående du hade.
Sen ÄR det faktiskt den Svenska kyrkan vi diskuterar så jag förstår inte riktigt hur du menar med "i svenska kyrkan kanske". Dessutom har det inget med vad du tycker om Burre präst personligen utan att hon förklarade vad den Svenska kyrkan står för eftersom du inte verkar ha förstått det. Det spelar liksom ingen som helst roll vad du tycker personligen när Svenska kyrkan har upprättat en policy som det bara är att rätta sig efter. Eftersom vigsel INTE är en privat angelägenhet utan en allmän gudstjänst så får du inte göra som du själv vill, lika lite som du får göra som du vill vid en vanlig gudstjänst. Om man nu som brudpar tycker att världen ska rätta sig efter dem på deras dag, som du verkar tycka, så är det bara att välja en borgerlig vigsel där du får göra precis hur du vill, t ex lämnas över av din far som en ägodel utan egen vilja. För det ÄR det överlämningen symboliserar, även om du själv inte tycker det. Det spelar ingen roll att man numera lämnas över frivilligt, SYMBOLIKEN går aldrig att ändra på.