Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Apropå glashus då, klippt och skuret ur tråden vi inte är tillåtna att skriva i.

[citat]

93 Idag 22:09 - ID: 3591445
    Alexxxi

HAHAHAHA så moget att det snackas skit om oss i den andra tråden!
    94 Idag 22:10 - ID: 3591447
    ario

aaaa..häxorna från blåkullan
    95 Idag 22:11 - ID: 3591449
    Rufsas

Äsch, alla där verkar ha en pinne uppstucken i röven. Jag menar, slappna av lite för fasen...
    96 Idag 22:12 - ID: 3591452
    ario

eller hur

tack vare många på BT så har många trådar spårat ut eller blivit utråkade eller avstängda..alltid samma feminister!
    97 Idag 22:12 - ID: 3591453
    Alexxxi

Det tråkiga är att vissa kan inte skilja på när man är arg eller diskuterar normalt. Väldigt tråkigt!
    98 Idag 22:12 - ID: 3591454
    Mirey

Slappna av? Hahaha plzzz! De lever på detta. Som om d inte finns viktigare saker i livet!
    99 Idag 22:13 - ID: 3591455
    Rufsas

Sen fattar jag inte varför alla ska lägga sig i ALLTING. Släpper man en fjärt kan jag slå vad om att det ska startas en tråd och diskuteras kring det...
    100 Idag 22:13 - ID: 3591456
    Mirey

Kanske borde de starta en egen bröllopshemsida? =S

ario skrev 2009-11-04 22:12:38 följande:
    eller hurtack vare många på BT så har många trådar spårat ut eller blivit utråkade eller avstängda..alltid samma feminister!

[citat]
  • passionsblomman
    Heloise skrev 2009-11-04 22:51:46 följande:
    dessutom kallar de min man för åsna Vilket är hysteriskt roligt!
    Jamen Heloise, det är väl bara en logisk följd av konstaterandet i "muslimtråden" att han ju inte är mänsklig?

• passionsblomman

Tur att du är en sådan djurvän.

Heloise skrev 2009-11-04 22:58:11 följande:
    ahhhh just det, attans glömde det för ett ögonblick.
  • passionsblomman

Jo, det har den faktiskt, eftersom det är där man säger nej till överlämning utifrån att man har en helt annan vigselordning.

Det märkliga är ju att flera av de som verkligen skriker om att det är respektlöst av kyrkan att inte göra som de vill på deras dag, inte ens är med i SVK, och dessutom verkligen kritiserar just SVK för bla inställningen till homosexuellas rättigheter.

Det finns liksom ingen vits med att "avhandla" hur det går till i tex ortodoxa eller katolska kyrkan , där gör man som man gör och dett enda som gång på gång tagits som exempel från oss som kräver respekt för SVK´s ordning om man tänkt gifta sig där, är att vi är rätt säkra på att ingen av "de som inte är från sverige" skulle sätta iväg och tjafsa emot prästen i hemkyrkan. Det verkar dock helt ok att tycka att just SVK borde fungera mer som en serviceinrättning.

Rufsas skrev 2009-11-04 23:18:59 följande:
    Om du har följt med i tråden så kan du kanske läsa dig till att debatten inte bara avhandlat Svenska Kyrkan.
  • passionsblomman

Ja det är det. Och det där är bara ett axplock.
    Det finns fler trådar med samma smörja. Även om en av dem helt sonika plockades bort helt och hållet häromsistens.

Självrannasakan och självkritik däremot, lyser helt med sin frånvaro.

Saphira skrev 2009-11-05 00:23:50 följande:
    Det är för tusan kränkande att uttrycka sig som dessa individer gör.
  • passionsblomman

Ja,synd bara att Aletas arga ste inlägg någonsin därmed också försvann. Det borde jag kopierat och sparat! Och de som skulle läsa det har ju missat det nu. Så de får aldrig veta.

• passionsblomman

Ja, det var så jag hade för mig att det var. Jag är tex inte döpt i SVK. Inte konfirmerad heller för den dele, men min son är döpt där och då var enda kravet att vi inte fick välja faddrar som inte själva var döpta.

Duchess skrev 2009-11-05 17:34:16 följande:
    Helt rätt, i princip SvKyrkan godkänner alla dop som skett i Faderns, Sonens och den helige Andes namn. Det innebär att t ex dop inom de flesta frikyrkorna, katolska och ortodoxa dop är helt OK. Däremot godkänner man inte dop som skett t ex inom Jehovas, eftersom de inte döps på det sättet.
  • passionsblomman

Min lillasyster gick med i Katolska kyrkan alldeles nyligen och hade konfirmation och så. Nu var hon inte döpt öht förut så då döptes hon ju såklart nu, men om hon HADE varit döpt i annat samfund, hade hon ändå behövt döpa om sig för att få vara med i Katolska kyrkan? Eller hur går konvertering isåfall annars mer exakt till?

• passionsblomman

Jo, det verkar ju rimligt, för Judendomen har ju inget dop alls.

Det gläder mig att man från Katolska kyrkan godkänner övriga kristna samfunds dop, för de ärju annars rätt "stränga" eller hur jag ska kalla det, med att det är det Katolska som gäller med saker och ting, ifall ni fattar hur jag menar.

• passionsblomman

Jo, detta var väl lite av ett sidospår kan man säga, men det hör ju på sätt och vis ihop med vad man gör i vilken kyrka och varför, precis som att det går att komma in på andra saker som rör jämlikhet mellan man och kvinna utifrån brudöverlämningsfrågan.

En av orsakerna att det ibland blir svårdiskuterat, för det finns flera olika aspekter på alltihop och därför blir det ju också så fel när alla som är emot företeelsen som sådan, buntas ihop i en gemensam grupp trots att man kanske har helt olika orsaker till varför man är emot.

• passionsblomman

"Jamen vaaaarför säger vissa präster JA då om det nu är så att de ska säga nej"

-Tjaaa, kanske för att slippa bli kallade helt respektlöst vidriga saker i möten med rabiata ärkepuckon.
    annmonw skrev 2009-11-07 01:08:47 följande:
    var och tittade på våran kyrka idag enda kruxet lilla morfar får kanske inte gå med mig tll altaret :( fyfan så dåligt skiter väl i vad det är för gammaldagskvinnosyn eller vad det är för argument dom kör med jag ser det som en fin grejj att morfar går med mig . har aldrig haft en pappa men jag haften morfar och han betyder så mkt för mig och skulle vara så otroligt och få låta han ta del av den upplevlesen men nä då ska kyrkohelvetet fitta sig förstöra ALLT!! :( *bridezilla*
  • passionsblomman

Och här är kvinnan som helt saknar gränser för vilken typ av inlägg hon väljer att hejja på och stötta.

När tycker du egentligen att man passerar gränsen för vad man säger om en kyrka man tänkt sig att gå och fira gudstjänst i?

ario skrev 2009-11-07 06:32:12 följande:
    hoppas du får gå med fin morfar:)
  • passionsblomman

Vems inlägg är ironiskt? Ditt eller? För det framgår verkligen inte någonstans.

Menar du att den du kalla för fejkmedlem är ironisk så har h*n då totalt misslyckats med att göra sig förstådd för alla härinne utom dig, ifall du kollar reaktionerna.

Jag har heller inte fått några indikationer som gör att jag har anledning att kalla kontot för fejk.

Däremot var det bland det mest orföskämda jag sett på BT ever och jag ser dig le åt inlägget och hoppas hon får som hon vill.

ario skrev 2009-11-07 18:53:23 följande:
    om du inte fattar ironi så är det bättre du läser inlägget 2 gånger!fattar du inte att det är fejkkonto bruden har?
  • passionsblomman

Tips: Gör inte leende gubbar om du inte menar att le via skärmen.

Tips 2: Det är ett misstag att tro att man kan säga och skriva vad som helst på internet och gömma sig bakom att "det är inget personligt för jag känner inte dig" eller kräva att folk ska ta det på skämt eller som ironi, bara för att du själv tycker du är fyndig.

Du är en riktig människa och det du skriver är på riktigt. Du ser bara inte dem du tilltalar.

Desto större anledning att vara omsorgsfull i fråga om framtoning och ordval.

Och känslig mot inlägg?

Nädå, ingen fara jag har inga allergier alls faktiskt.

I övrigt hör jag till den grupp människor som är beredd att säga vad jag tycker är rätt och fel i fråga om hur man beter sig mot andra människor, helt utan att det behöver vara riktat mot mig själv.

Vem vet, en dag kanske du är utsatt för någott och jag råkar passera. Just den gången kanske det passar dig bättre att jag är en sådan som lägger mig i och inte bara låtasas som det regnar.

ario skrev 2009-11-08 08:35:41 följande:
    ser du mig le via skärmen så måste du ha en high tech data..hahahaTa inte allt personligt härinne, även om du är känslig mot alla inlägg.
  • passionsblomman
    ario skrev 2009-11-08 21:38:48 följande:
    men det är kan inte vara lätt för dig som har gömt sig bakom skärm hela sitt vuxna liv.
    OOOOH AAAAAJ min mage!

Så mycket är det länge sedan jag fick skratta.
  • passionsblomman

Har du fortfarande inte förstått att den jämförelsen gällde huruvuda man kan förändra symolers innehåll?
    Det kom många vidareutvecklande förklaringar som var väldigt tydliga faktiskt.

Ingen har jämfört dig eller någon annan med nazister. Det är rätt viktigt att läsa vad som faktiskt står i inläggen. Ingen blir avstängd för att du själv läser fel. Det är du som isåfall får läsa om igen.

Och om du bara visste hur roligt din aning om svågerpolitik är just när det gäller Panzer...den mannen har haft moderatorerna efter sig mer än en gång, det kan jag lova dig.

Rufsas skrev 2009-11-10 13:11:47 följande:
    Tycker att det är anmärkningsvärt att en person blir avstängd och att andra inte blir det. Jag syftar till Panzerfausts jämförelse mellan oss och Andra världskrigets judehat. Var är avstängningen av honom?Anar jag lite svågerpolitik mellan vissa medlemmar och moderatorerna?
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...