Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

MAJ 2010 del 4

tack, men på något sätt kan jag inte få in drivrutinerna på gubbens eller min dator, så irriterad, så jag får beställa hem den

pettan skrev 2010-02-03 02:36:06 följande:
    Finns på nätet att ladda ner och skriva ut!
  • Bluebride

Välkommen.

Roslagsbröllop 2010 skrev 2010-02-03 12:55:35 följande:

Hej jag hoppar på här, ska också gifta mig i Maj den 8:e i Malsta kyrka utanför Norrtälje. Förlovade oss i julas så all planering får ske snabbt nu.
  • Bluebride

kan man gå in på skatteverket och hämta de pappren som behövs? Ska in mot stan imorrn för att köpa kattmat på granngården, fasen att de inte har öppet på helgerna längre.

• Bluebride

Hej tjejer. Har inte varit inne under helgen för jag har haft min tärna här på besök och vi har haft jättekul. Hon fick pröva sin klänning som hon längtat efter och hon bara älskar den och gillade mina ideér till hennes halsband som jag fixat och även ett diadem. Hon hjälpte även till att måla klart de omålade placeringskrukorna, har även visat henne lite av gåvorna till gästerna osv osv osv. Vi var även på mässan i Eskiltuna tillsammas vilket var kul även om vi inte hade så mycket kvar var det kul och vi kom fram till vilken frisyr jag borde ha, med tanke på att jag kommer både ha tiara och slöja

• Bluebride

Just det ang reaktioner på inbjudningarna så tycker jag reaktionerna varit urusla. De är faktiskt bara min sambos kompis och min tärnas familj som sagt att de kommer, inga andra. Min faster har i alla fall tackat för inbjudan. En svarade redan på mitt save the date-sms för de som har mycket att göra att de kunde inte, då det är en helg hon jobbar mycket själv eftersom hon är vigselförättare och hennes man jobbar som vaktmästare i kyrkan (hon är inte präst, hon har vigselrätt)

• Bluebride

Tjejer, jag trodde bröllopet skulle gå i stöpet igår, vi har såna problem med huslånet så vi höll på att förlora huset, hoppas nu att gubben och jag kan fixa de tills bröllopet är över, sen blir vi nog tvugna att flytta, vi har inte råd att bo kvar här uppe, vi kommer flytta ner till småland till gubbens hemtrakter.

• Bluebride

det är så gott som klart med bröllopet, vill göra det först.

majsan801 skrev 2010-02-09 11:47:14 följande:
    Bluebride ursäkta att jag lägger mig i men är bröllop det man ska prioritera om man har ekonomiska problem?? Gifta sig kan man väl göra när man har råd.
  • Bluebride

Nu är det så här att allt är fixat, vi har inte sparat något till bröllopet utan har tagit pengar där det behövs, vi har redan ett budget bröllop å hur vi än gör nu så får vi inte ihop några extra pengar. Att ställa in bröllopet ändrar ingenting, det tillkommer inga pengar på det viset.

• Bluebride

tjejen som skulle fixa vårt hår och smink har avbokat pga olycka Verkar som en olycka kommer sällan ensam och snälla inga fler påhopp

• Bluebride

Tycker inte man ska yttra sig bara när de inte vet hur jag har fixat pengarna till budgeten. Vi har en snäv budget och bara tagit under hösten 2000kr per månad, nu är de slut.

Jag tror jag och min tärna kan hjälpa varandra med håret bara för att vi ska båda ha lösa lockar, så avancerat är det inte, värre med smink, för ingen av oss använder sånt.

Ananias skrev 2010-02-09 15:34:51 följande:
    tror inte att det var menat som påhopp det några skrev förut utan mera som ett snällt råd kanske !Du kanske kan boka hos en frisör, du kan ju alltid säga att det ska vara en festuppsättning, då brukar det inte bli lika dyrt=)
Svar på tråden MAJ 2010 del 4