Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

MAJ 2010 del 4

min med

CiaLovesAndreas skrev 2010-02-14 19:55:28 följande:
    Nu ligger äntligen hindersprövningen på lådan!
  • Bluebride

på fb får du väl skriva som många andra i namnet Fd Eriksson eller vad man nu hette

snuttfia skrev 2010-02-14 20:26:46 följande:
    Jag skrev just ut blanketter för hindersprövning, efternamn och även namnbyte åt barnen och en för att lägga till ett förnamn åt mig. Och en anmälan om efternamn där jag kryssade att vi skulle behålla våra efternamn. jag velar alltså än ;) Men det lutar väl mot att hela familjen får heta som han och jag tar ett extra förnamn också... Fast det känns rätt stort och läskigt att byta namn av nån anledning. Själva vigseln och äktenskapet bara längtar och ser jag fram emot men namnbytet känns konstigt. Som att sudda ut den jag är och bli nån ny. Jag vet ju att det inte sitter i namnet och jag försöker tänka att det inte är såååå krångligt att byta. Men jag vet inte... Får nog ta fram tarotkorten och se Lite löjligt, men vid stora beslut så hjälper de mig att reda ut tankarna... MEN vad gör man med gamla intyg, betyg och annat som är i ens gamla namn??? Och hur ska någon nånsin hitta en på fb, haha!?
  • Bluebride

nu har jag blivit förkyld också och ska till sjukhus både imorrn och övermorrn men två olika

• Bluebride

ja det är inget vidare just nu. Imorrn får jag ta första samtalet med hennes sjukgymnast

på onsdag är det dags att ta ett pricktest för allergi, velat göra ett sånt ett bra tag nu.

Förkylningen kan man inte göra något åt, men än så länge känns den rätt mild.

Ananias skrev 2010-02-15 14:32:11 följande:
    bluebride- uff då..låter som det är mycket elände just nu! Hopaps det ljusnar snart!hoppas sjukhusbesöken går smidigt!
  • Bluebride

martinaa... tycker inte du överdriver, tycker också det är taskigt att gå ifrån för att gå på en konsert när du har bjudit dem på fest, det tycker jag bara är dålig stil.

• Bluebride

undrade var mina såpbubblor från bröllopsbubblor var och vet ni vad? de var inte ens skickade. 1a gången det händer å så klart ska det drabba mig, hon kommer skicka med lite ballonger som extra gåva, strumbeband och rosblad har jag redan

• Bluebride

precis, det var tur, konstigt att de håller på med företaget nu på kvällen, för det är nu ikväll hon svarade, jag skrev till hennes i förmiddags.

Martinaa skrev 2010-02-15 19:36:01 följande:
    Nä va trist! Bra du kollade upp det då. Och tur att du var ute i god tid!
  • Bluebride

tycker ni att det tagit för lång tid så maila dem.

• Bluebride

jag ska försöka, min tärna ska ev komma nästa helg igen

• Bluebride

någon som sett Triss nya reklam, där en tant pratar med heliumröst? När den reklamen kommer så börjar min dotter gråta, vilken bra reklam som skrämmer barn

Hur tänker ni göra era placerings"kort"? Vi kommer ha krukor

• Bluebride

vår smekmånad blir nog flytt, men vi har alltid presentkort på tallink

• Bluebride

välkommen hit.

Kattpoet skrev 2010-02-17 10:35:07 följande:
    Hej, ny brud... Jag ska gifta mig i slutet av Maj i Skottland. Har ni någon aning hur svår hindersprövningen är i skottland?Två sidor om en släkt förhållanden och arbeten och gud vet vad.Jag får väl hoppas jag kan få allt i ordning till maj... Så när började vi planera bröllopet?1 januari i år.Det är lite snabbt men det borde gå.
  • Bluebride

Jag är inte allergisk, men har tight budget och köpt en specialgjord brudbukett, två tärnbuketter (fast nu kommer jag bara ha en tärna, för den andra backade ur) och två corsager. De är gjorda i siden

Kattpoet skrev 2010-02-19 10:38:08 följande:
    Jag har ett problem, enda blommor som funkar för mig ihop med folks parfumer och inte får mig till en drägglande röd ögd tomte är vitsippor och ringblommor.Kan man hitta vitsippor i skottland?
  • Bluebride

Du behöver inte ha sidenblommor du kan ha annat. sök på alternativa brudbuketter/buketter

Kattpoet skrev 2010-02-21 00:25:49 följande:
    Mina ringar båda två är min farmors, tog lite tid för min skotska blivande make att inse att jag ville ha två enkla guldband och han får bara ett enkelt guldband. Idag är han sjuk, han har svår tandvärk och jag önskar jag kunde vara hos honom, så jag sa åt dottern att kolla upp honom imorgon.Jag gillar inte sidenblommor och funderar på skippa buketten enbart för risken att bli snorig.Sedan så har mitt ex varit här, han klappade katten tills den morrade, mitt ex har verkligen saknat katten. Synd att katten är bilrädd annars kunde vi haft delad vårdnad och jag skulle kunnat få sova ut varannan vecka.Jag hittat mina skor och jag håller på att nu hitta de perfekta kakorna till fikat. 167 kokböcker att kolla igenom.Min inbjudningar blir klara i veckan och på måndag får vi veta om tiden som sattes gick igenom.
  • Bluebride

Hade velat måla placeringskrukorna idag, men efter en jobbig natt så blir det inget. Både jag och dottern är kraftigt förkylda och inatt var hon väldig gnällig, då hon var varm som en kamin. Nu sitter jag framför datorn med en katt sovandes på axlarna och då är det svårt att måla, är inget bra ljus i rummet heller

Svar på tråden MAJ 2010 del 4