Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

Hanna - Jag tycker att det är en klassisk kombination som jag tror du kommer älska länge! Tycker att fattningen på enstensringer är jättevacker!

Vårbrud - Om jag inte kommer ihåg fel så är det smidigare om en av er byter namn innan vigseln och sen byter den andra som vanligt i samband med vigsel. För att byta namn måste ni gå genom PRV.

www.prv.se/Personnamn/Att-byta-personnamn/Byta-efternamn/

• Fröken Strössel

Martina - Jag tycker inte du överreagerar alls. Jag förstår att du blev ledsen och måste säga att det var väldigt bra och modigt att du sa det på en gång! Om någon av mina vänner skulle gjort samma sak så skulle jag bli jätteledsen. Vi bjuder ju de vi tycker om och de som betyder mycket för oss, självklart kan våra bröllop aldrig bli lika viktiga för vra gäster som för oss men det är ju ändå en ära att bli bjuden på ett bröllop.

Jag hoppas att din vän tänker till lite och förstår att hon är fel ute. Men det känns ju tråkigt vilket som, att hon ens tvekar.

Stor kram till dig!

• Fröken Strössel

Tatoo - Jättesnygga skor!

Snuttfia - Båda dekorationerna var fina men jag tycker du ska köra på cerise, roligt och snyggt med en färg som bryter av!

Och Rapsbrud jag är också nyfiken på vart ni ska åka

• Fröken Strössel

Vilken härlig resa Rapsbrud, låter fantastiskt!

Snuttfia - Jag håller med alla andra, tror du behöver lite bättre förutsättningar! Har du ingen annan som kan hjälpa dig med klänningen? Jag tror snörningen är jätteviktig. Men om du känner att du har råd så är det ju aldrig fel att ha en alternativ klänning.

Angående klänning så pratade jag med butiken där jag beställt min i helgen och de trodde den skulle bli klar denna vecka eller nästa! Jag är så ivrig att få hem den, men också lite orolig då jag gått upp lite i vikt. I värsta fall får jag lägga ut den, därför är det skönt om jag får den nu snart så att jag har tid att fixa det.

Jaoo - Angående musiken, kan de inte börja spela lite innan ni kommer? Så har vi tänkt att göra, vår låt är drygt fem minuter och jag hade tänkt den sätts i gång och sen efter någon minut eller två kommer vi. Jag hoppas det blir bra.

Jag måste nog sätta igång med festhäftet också känner jag, vet inte hur jag ska göra med "pärmen" till det. Om jag bara använder vanligt A4 så kommer ju de vita papprena inuti synas men det känns som om det blir ett sådant stort projekt att köpa större och skära till. Ni som har använt tapet, hur gör ni? Har ni någon text på utsidan?

• Fröken Strössel

Vi betalar 4000 för vår fotograf, då är han med oss i ungefär fyra timmar. Fotografering innan vigsel, under visel och sen mingel. Fotografen är ingen erfaren bröllopsfotograf men har tagit mycket fina porträtt och miljöbilder. Vi kommer få högupplösta bilder på CD. Håller med dig Martina, jag tycker att det är jätteviktigt att få orginalen själv.

• Fröken Strössel

Ni som har tapet, har ni köpt hela rullar eller finns det mindre mängd att köpa?

Ananias - Jag har köpt lite tjockare papper som jag ska skriva ut på, kände att 80gram blev alldeles för tunnt Dina häften var skitsnygga!

Martina - Nej några milimeter spelar ju egentligen ingen roll men ibland känns detaljerna så himla viktiga

• Fröken Strössel

Tatoo - Ja, bilder ingår. Det är verkligen en djungel det här med fotografer. Vet inte riktigt om priset ni fått är bra, rent spontant känns det lite saftigt med 180kr per digital bild. Men när jag bokade secret box märkte jag att allt utöver det som ingick i paketen var väldigt dyrt. Men där låg extra digitala kopior på mellan 100 - 150kr så det kanske är rimligt.

• Fröken Strössel

Spännande Cia! Jag ska fota minsecret box den 18 april, ska bli jättekul

Ananias - Har också funderat på att sola. Gillar verkligen inte solarier och har bara solat en gång tidigare men jag vill inte se blå ut o klänningen så nu funderar jag på det iaf. Killen min är helt emot det och tycker inte att jag ska göra det men jag vet inte. Soldusch kanske, någon som testat?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4