Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 4

Jag kör också på knälång klänning, tycker det är fantastiskt snyggt

Jag har fått lite strul med smink hon som skulle sminkat kan inte längre så nu kan jag inte bli sminkad på samma ställe som jag gör håret. Ska ringa en annan salong imorgon och se om de har tid men då måste jag alltså åka mellan de olika ställena... Men jag vågar nog inte riktigt sminka själv heller så det får nog bli så.

• Fröken Strössel

Jag har bokat smink nu. Ska dit på konsultation veckan innan. Vet inte än om de kan komma till salongen där jag ska göra håret eller om jag måste åka till dem men vi får se. Just nu känns det som om dagen blir i tightaste laget.

Ni som ska fotografera er innan vigsel. Hur länge räknar ni med att fotografera er?

• Fröken Strössel

Martina - Ja det är svårt tycker jag. Som det ser ut nu så måste jag nästan vara hos frisören vid åtta. 3 timmar för fotografering kanske är bäst. Vi ska kolal ut lite platser nu när vi är nere i påsk så att vi vet var vi ska åka.

Mycket att tänka på

Snuttfia - Härligt att Zumban var kul!

• Fröken Strössel

moule skrev 2010-02-24 15:59:51 följande:

Mer än 2 timmar ska inte fotograferingen behöva ta!
    Ok, jag har verkligen ingen aning men om det räcker skulle det vara bra.
  • Fröken Strössel

Annika - Visst är det svårt med alkohol. Vi resonerar så att det är bättre att ha för mycket än för lite och räknar såhär:

Champagne: 2 glas per vuxen
    Vin: 1 flaska per vuxen
    Öl: 7 öl per vuxen

Vi kommer inte ha snaps eller desertvin däremot avec och fri bar efteråt. Till avec kommer vi erbjuda Xante, Baileys & Whiskey. Där kör vi en flaska av varje. I baren efteråt kommer vi nog begränsa oss till Vodka, Bacardi och Gin (Och självklart vin/öl. Vet inte hur mycket sprit vi ska räkna faktiskt.

• Fröken Strössel

Snuttfia - Fantastisk snygg klänning! Blev lite kär i den

• Fröken Strössel

Härligt Cia!

Jag längtar så tills vi åker ner till Skåne i påsk för att bestämma meny, blommor, frisyr...! Just nu känns det inte som att jag kan göra så mycket.

• Fröken Strössel

Jag köpte mina bubblor på kortdesign, gillade flaskorna de hade med små hjärtan på.

• Fröken Strössel

Jag har varit och hämtat min klänning nu och kan int ebestämma mig för om jag är nöjd eller inte. För det första är den någon cm för liten i midjan, jag får igen den men den skär in lite för mycket så jag får nog gå och lägga ut den. Och sen var den längre än vad jag kommer ihåg att den var, snarare ner på halva vaden än knäkort. Min sambo tycker att den är jättefin och att jag är vacker i den men jag vet inte riktigt...

Funderar på att beställa en annan klänning som jag hittat men då blir det en Kina-klänning och risken är väl att jag står i maj med två klänningar där ingen är perfekt.

Beslutsångest!

• Fröken Strössel

Kattpoet skrev 2010-02-26 22:21:08 följande:

Jo men ni ska ju iallfall få gifta er, var glad för det
    Men det har väl ändå ingenting med detta att göra?

Ledsen för er skull om det strular med papprena men om det "bara" handlar om att du ska få dina skilsmässopapper från tingsrätten tror jag nog att det kommer lösa sig.
  • Fröken Strössel

Hanna - Det är den klänningen som ligger i mitt galleri, har ingen bild på mig i den än. Jag tror säkert att den går att justera, lägga ut lite i midjan och in lite vid bysten. Jag tror bara det är jag som är larvig. Första gången jag provade den innan jag beställde så blev jag helt förälskad så jag kanske bara har trissat upp förväntningarna.

Jag får nog helt enkelt bara bestämma mig

anna - fin ring! Jag tycker att det är jättesnyggt med diamanterna så där på sidan. Sambon och jag har en var uppe på toppen.

Kattpoet - Förstår att det känsn trist! Men hur gör andra som vill gifta om sig? Är det helt godtyckligt eller?

• Fröken Strössel

Snuttfua - Jag som älskar cerise röstar självklart på cerise ändå Jag tror att färgen i den nya klänningen kommer göra sig fint mot det rosa!

• Fröken Strössel

Grattis EmMagnus!

Angående strumpbuxor så är det 3 för 2 just nu på Twilfit så jag var där idag och köpte både till dagen och ett par svarta stay ups som jag ska ha när jag gör secret box.

Jag tycker att Twilfits strumpbyxor är bäst så det var bra timing!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4