Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 4

I vårt fall var det ingen överaskning för någon när vi skickade ut inbjudningarna, de flesta visste att det skulle bli bröllop. Men när vi väl skickade ut de så fick vi ändå en del reaktioner. Det som är lite problem nu är att många sagt att de kommer men inte osat. De har bokat boende och resa ner men inte osat

• Fröken Strössel

Är också nyfiken på om du fått din klänning än Martina

Cia - Vad blir det för transport?

Emsan - Angående bokning av resa, det beror ju på hur tätt efter bröllopet ni ska åka. Om ni åker direkt måste ni boka i era gamla namn då namnbytet tar ett tag att få igenom. SOm jag förstått det så brukar det ta minst en månad innan allt är fixat.

Och visst är det roligt att man får grotta in sig i detaljer som musik nu! Det är ju bara tre månader kvar! Vi har ingångslåt och en låt som ska spelas under vigseln klara men utgångslåten kan vi inte riktigt bestämma oss för.

Min sambos föräldrar var uppe hos oss i helgen så nu har vi bestämt mat för bunchen dagen efter vilket känns bra. De kommer också åka till Tyskland för att handla vår alkohol åt oss, jättesnällt!

• Fröken Strössel

Cia - Coolt med limmo!

Vi fick hem de rispåsar jag beställt igår, de var superfina! Så såpbubblor med svart sidenband och rosa rispåsar blir det.

Har också köpt två stycken Lisbeth Dahl paraplyer, ett svart och ett vitt, som vi ska ha om det regnar och för att ta lite roliga bilder.

Mycket som börjar ordna upp sig!

• Fröken Strössel

Vad roligt att du blev så nöjd Martina! Grattis!

Härligt med ring också pettan

• Fröken Strössel

moule - Jag är lite likadan. Allt som går att förbereda har man ju koll på det är det som inte går att fixa förrän dagen innan eller samma dag som känns lite "oklart". Vi gifter oss 50 mil hemifrån också så det är mycket som jag bara får släppa.

Men samtidigt som jag känner mig lite stressad så börjar jag mer och mer inse att det ju inte spelar så stor roll om det blir precis rätt med dukning osv. Att det blir en rolig middag och fest är viktigast för mig och det är ju inte enbart jag och min man som kan styra över det.

Men inatt drömde jag att jag inte fick på mig min klänning, den var helt enkelt för liten när det var dags att ta på den! Så imorse var jag lite lätt svettig när jag vaknade

• Fröken Strössel

Grattis snuttfia!

Och skorna var jättesnygga!

• Fröken Strössel

Krya på dig snuttfia! Var dålig förra veckan, verkligen otrevligt!

Martina - Klänningen var jättefin! Ser ut att sitta perfekt.

Tatoo - Båda ringarna var fina! Den med stenarna snett över tyckte jag nov var snäppet snyggare.

• Fröken Strössel

Jättefina ringar Hanna! Hur ser förlovningsringen ut? Många har ju tre ringar så det funkar nog hur bra som helst.

Idag har vi fått tillstånd från Luftfartsverket att släppa upp kom loy på bröllopet

• Fröken Strössel

Vi kommer vara ganska nära en flygplats så det är därför. Tror gränsen är en mil.

• Fröken Strössel

Vi har köpt 20st kom loy. Kommer vara ungefär 45-50 gäster på bröllopet så vi delar ut en per par typ. Tror det kommer bli väldigt fint. Jag köpte på ebay och betalade 212kr inklusive frakt.

Hanna - Jag tror att det kan bli jättefint med en slät, en allians och så en enstensring. Hur brett blir det? Du får gå och känna efter så att du trivs i det. Jag är väldigt ovan vid att ha smycken så jag kommer bara ha en ring. Vi slog på stort med en massa bling på en gång

Cia - Vad trist att kantorn inte verkade så bra. Håller tummarna för bättre lycka med prästen!

Nu är det snart helg, härligt!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4