Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 4

Avalon - Spontant vill jag säga kemtvätt men om du ändå ska göra ändringar kanske en skräddare fixar det också.

• Fröken Strössel

EmMagnus skrev 2010-01-18 21:56:36 följande:

Jag har ju er att tacka för att ni fick mig att börja pyssla, jag tror att det ska bli min nya hobby och ersätta bröllopsplaneringen med Börjar få lite separationsångest, kommer sakna att ha nått som tar upp hela ens vakna tid...
    Jag känner igen mig! Tänkte lite på det igår, vilken tomhet det kommer bli när "det är över". Det kommer säkert vara underbart också men vad ska man göra med all tid som nu går åt till att dagdrömma och småsurfa bröllop? Inget jag är jätteorolig över men en hobby skulle kanske pvara något

Och angående placeringen: Ja det får nog blir så att vi gör ett honörsbord med syskon och föräldrar, fast det kommer bli svårt att få ihop, 10 platser räcker inte riktigt!
  • Fröken Strössel

pingst2010: Fina inbjudningskort! Såg i galleriet att vi ska ha samma klänning! Har du beställt din?

• Fröken Strössel

majsan - Ja visst är den fin! I love it! Jag ska gå till en florist, känner inte att jag kommer ha tid att fixa den själv.

• Fröken Strössel

Vad skönt att det löste sig Cia, så glad för er skull!

• Fröken Strössel

Vi ska ha tårtbuffé, min blivande svägerska är en rackare på att baka tårtor så hon gör några olika och sen köper vi några till. Denna lösningen blev bäst för oss eftersom jag och min sambo inte alls har samma smak när det gäller sötsaker. Jag ÄLSKAR prinsesstårta medans han avskyr grädde så detta blev en bra lösning.

Började tänka på nattamat igår och kom nog fram till att jag ska försöka hitta en pizzeria som kan köra ut pizzor vid halvtolv-tiden. Tänk så skönt att inte behöva tänka på det utan att man redan innan nbokat så att de bara kommer ut.

Skickade in hindersprövningen igår, skönt att kunna bocka av det! Nu har vi också skrivit kontrakt med fotografen och vi fick ett väldigt bra paket som jag är mycket nöjd med.

Det jag tänker lite på nu är musik under festen. Vi har varit helt inställda på att köra Spotify, har redan börjar göra spellista och så. Men nu har jag funderat lite på om det blir trist? Hur gör ni, har ni band eller DJ?

• Fröken Strössel

Angående Spotify: Självklart kommer vi fixa ett premiumkonto så att vi slipper reklamen. Kommer också ta hem musiken så att man kan spela i offline-läge om något skulle gå fel med internetanslutningen. Men det känns inte helt hundra måste jag säga. Och precis som Vårbrud säger så blir det ju en liten paus mellan varje låt i listan.

Vet inte hur vi ska göra...

• Fröken Strössel

Vad roligt med så många nya maj-brudar!

Välkomna

• Fröken Strössel

Min sambo ringde precis och meddelade att en av hans vänner som gjort vår bröllopshemsida också bokat en DJ till oss...

Jag känner mig väldigt förvirrad just nu, tänk att planeringen kan gå framåt utan att man vet det själv Han ville tydligen ge det till oss i present.

Eftersom jag är något av en kontrollfreak så kommer jag självklart genast med 100 frågor. Men det verkar som om att det blir väldigt bra detta. Fantastiskt!

• Fröken Strössel

anna - absolut! I detta fall var vi till och med tre då detta kom som en överaskning för sambon också

Svar på tråden MAJ 2010 del 4