• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Hannaibröllopstankar

Fröken strössel: Jag tror inte att det kommer att bli för brett, ringen/ringarna som jag tänkt mig behöver inte vara särskilt breda. Jag har oxå fått för mig att jag ska ha ,ycket blingbling... Hoppas att det håller i alla år bara, att man inte tröttnar.

• Fröken Strössel

Hanna - Jag tycker att det är en klassisk kombination som jag tror du kommer älska länge! Tycker att fattningen på enstensringer är jättevacker!

Vårbrud - Om jag inte kommer ihåg fel så är det smidigare om en av er byter namn innan vigseln och sen byter den andra som vanligt i samband med vigsel. För att byta namn måste ni gå genom PRV.

www.prv.se/Personnamn/Att-byta-personnamn/Byta-efternamn/

• EmMagnus

Vi gör likadant, tar sambons mammas flicknamn. Han har skickat in papper om att byta namn redan nu, jag har hört nått om att det tar ca en månad. Ring till PRV och kolla med dem, jag vet inte hur nära släkt man måste vara för att kunna byta efternamn gratis. Om man tar ett helt nytt namn tex så kostar det några tusen tror jag.
    Sen byter jag namn till hans "nya" namn när vi gifter oss, så det kostar inget för nån av oss.

Vårbrud 2010 skrev 2010-02-12 17:51:44 följande:

Är det någon som vet hur man gör om bägge ska byta efternamn? Vi ska ta ett släktnamn.
  • Bluebride

Snuttfia: Grattis i efterskott och krya på dig!!!

• majsan801

Såå nöjd har köpt min systers tärnklänning nu. Hon kommer garanterat överglänsa mig då hon är skitsnygg men men. Jag är väldigt nöjd med hennes klänning. Bild finns i galleriet.

• Martinaa

Igår tog jag med mig två lite större kartonger hem från jobbet. Jag har länge tänkt att allt småpill behöver man ju inte göra än, men sen slog det mig att varför inte börja nu och ha gott om tid? Istället för att sitta här och plötsligt inse att det bara är två-tre veckor kvar och bli jättestressad? Så jag ska börja lite smått med placeringskorthållare, omslag till festhäftena och favouraskarna (ska vika egna). Nu har jag ju plats att förvara dem så de inte förstörs. Får se till att stänga lådorna noga så inte ena katten hoppar i och äter upp det eller nåt, haha.

Majsan:
    Jättesöt klänning till din tärna! Ska den vara hellång som på bilden? Och jag tror inte hon kommer överglänsa dig, alla blickar kommer vara riktade på dig och din man!

• Bluebride

martinaa... jag har en klappback, en banankartong och en kartong som min brudbukett kom i full med saker.

Väntar på mina såpbubblor från bröllopsbubblor, hur lång tid ska det ta?

• Rapsbrud

Äntligen har vi börjat med våra inbjudningskort! Kommer nog sluta med att sambon får göra åtminstone pappersskärandet och embossingen själv, han lyckas mycket bättre än jag! Skyller på att han är ingenjör... De kommer nog bli fina när de är klara i alla fall.

• Hannaibröllopstankar

Bluebride:
    Är det din brudbukett som är i ditt galleri? Den konstgjorda?
    Nyfiken vettdu!

• Bluebride

Ja det är min konstgjorda bukett

Hannaibröllopstankar skrev 2010-02-13 22:50:16 följande:
    Bluebride: Är det din brudbukett som är i ditt galleri? Den konstgjorda?Nyfiken vettdu!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4