• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Då kommer jag här med mina bekymmer igen...
    Den andra kompisen ringde nyss...så ännu mer tårar från min sida. Har jag väl börjat så... :P
    När hon fått höra vad som hänt (hur jag reagerat) av kompis 1 fick hon jättedåligt samvete och känt sig jättedum. Hon har aldrig varit på bröllop tidigare och visste inte hur länge det höll på och trodde att det likaväl kunde vara slut vid typ niotiden på kvällen, men när hon insåg att så var inte fallet så insåg hon hur korkat allt var att ens fråga från första början. Hon sa att hon visst jättegärna vill komma på festen och struntar i konserten.
    Min andra "vän" (som jag pratade med innan idag) ska visst tydligen åka till Göteborg ändå... Just nu känns det som om jag lika gärna kan ge bort hennes plats till någon annan på en gång, men får se hur det är när det gått lite tid och man får lite perspektiv på det hela.
    Tycker bara det är så fruktansvärt fult och illa att ens tänka tanken att lämna ett bröllop för en konsert med ett band som vi alla tre var och såg för mindre än ett halvår sedan i Stockholm...

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-02-15 18:33:42 följande:
    anna- kan man inte lyssna på den sången någonstans.-..letade på svt hemsida men hittade ej..trodde man skulle kunna se alla bidrag därvåra låtar som vår solist ska sjunga är Du är allt med Sonja Alden och så en sång som heter Annie´s song...tycker om de ..dom är fina
    Båda två är jättefina!
  • a n n a
    Martinaa skrev 2010-02-15 18:43:15 följande:
    Tycker bara det är så fruktansvärt fult och illa att ens tänka tanken att lämna ett bröllop för en konsert med ett band som vi alla tre var och såg för mindre än ett halvår sedan i Stockholm...
    Ahaaa, det förklarar din reaktion...då känns det inte som om bandet ändrat speciellt mkt i sitt framträdande...

kram till dig martinaa
  • a n n a
    Ananias skrev 2010-02-15 18:33:42 följande:
    anna- kan man inte lyssna på den sången någonstans.-..letade på svt hemsida men hittade ej..trodde man skulle kunna se alla bidrag där
    förra året kunde man se dem på youtube, men det verkar som om svt censurerar den möjligheten...jag lyckades dock hitta den "fulvägen" ;)

texten är här iaf:

UNDERBART

har du hört berättas om en sång
    mellan drömmar och verklighet
    sägs den spelas gång på gång
    hjärtats sång

och här står jag en enkel man
    utan stora och vackra ord
    visst jag gör så gott jag kan
    men ibland

när mina ord känns simpla och små
    ska du veta då
    tvivlar du
    undrar du
    älskar du

är det säkert att du älskar mig
    ser du kärlekens alla toner
    klinga starkt och underbart
    underbart

är det säkert att du väntat mig
    ser du kärlekens alla färger
    skimra starkt och underbart
    underbart

skräms du utav tystnaden
    ska min ståke och min fiol
    spela högt för kärleken
    kärleken

tvivlar du
    undrar du
    älskar du

underbart

underbart

tvivlar du
    undrar du
    älskar du
    älskar du [tonhöjning]

underbart

underbart
  • Emsan o Davve

a n n a: Hade på känn att det var den låten! Texten är tokfin o jättecharmig! Bra val!

Martinaa: Du överreagerade Verkligen inte, snarare "underreagerade"...jag hade fräst som en ilsk katt!
    Ibland förstår inte andra hur otroligt personligt ett bröllop är. Tyckte att det var starkt att du sa till vad du tyckte och kände (och cred till kompis 2..som tog sitt förnuft till fånga och bad om ursäkt!)...men stackare som åker på en, i jämförelse, obetydlig konsert och missar sin bästa väns bröllop!!! Shit vilken ångest hon kommer att ha...
    Tänk på att det är ditt o din m2b dag...BARA er dag! :)

Ananias: Sonjas låt tänkte jag med på...men mannen tycker inte alls om den...men jag bölar varje gång jag hör den!

Idag har jag utnyttjat den obegränsade fritid som sjuk från jobb innebär...och sökt tradera efter fina smycken till tärna o toastmadame! Nu väntar en spännande budgivning!
    Och ja, jag är fortfarande sjuk...och ensam...kul...

• Bluebride

undrade var mina såpbubblor från bröllopsbubblor var och vet ni vad? de var inte ens skickade. 1a gången det händer å så klart ska det drabba mig, hon kommer skicka med lite ballonger som extra gåva, strumbeband och rosblad har jag redan

• Martinaa

Emsan o Davve skrev 2010-02-15 19:29:16 följande:

Martinaa: Du överreagerade Verkligen inte, snarare "underreagerade"...jag hade fräst som en ilsk katt! Ibland förstår inte andra hur otroligt personligt ett bröllop är. Tyckte att det var starkt att du sa till vad du tyckte och kände (och cred till kompis 2..som tog sitt förnuft till fånga och bad om ursäkt!)...men stackare som åker på en, i jämförelse, obetydlig konsert och missar sin bästa väns bröllop!!! Shit vilken ångest hon kommer att ha...Tänk på att det är ditt o din m2b dag...BARA er dag!
    Just nu känner jag att jag har lust att säga att hon inte behöver komma på vigseln heller... Känner mig så sviken!
  • Martinaa
    Bluebride skrev 2010-02-15 19:35:04 följande:
    undrade var mina såpbubblor från bröllopsbubblor var och vet ni vad? de var inte ens skickade. 1a gången det händer å så klart ska det drabba mig, hon kommer skicka med lite ballonger som extra gåva, strumbeband och rosblad har jag redan
    Nä va trist! Bra du kollade upp det då. Och tur att du var ute i god tid!
  • Bluebride

precis, det var tur, konstigt att de håller på med företaget nu på kvällen, för det är nu ikväll hon svarade, jag skrev till hennes i förmiddags.

Martinaa skrev 2010-02-15 19:36:01 följande:
    Nä va trist! Bra du kollade upp det då. Och tur att du var ute i god tid!
  • a n n a

Emsan o Davve skrev 2010-02-15 19:29:16 följande:

a n n a: Hade på känn att det var den låten! Texten är tokfin o jättecharmig! Bra val!
    tack :)
    den andas dessutom lite av min pappa som gick bort för ett år sedan, han var fiolspeleman...skönt att ha hnm där på ett hörn :)
Svar på tråden MAJ 2010 del 4