• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • snuttfia

Åh, snyft! Jag tog på mig klänningen igen idag, tyckte det såg ok ut i spegeln men sen tog jag bilder och jag ser HEMSK ut! Jag ser gravid ut eller kanske som en flodhäst. Jag vet inte vad jag ska göra, vill inte ens lägga ut bilderna. Baktill så väller det typ fett över kanten och nu är jag jättedeppad! Tyckte jag var så fin när jag provade en liknande. Själva klänningen är fortfarande fin, alla veck och sånt syns mycket bättre nu när den fått hänga till sig lite och man kan se att när den är pressad kommer draperingarna att vara lika fina som på originalet. Maj jag som ändå är hyfsat storbystad (c-kupa) ser ut som om jag har små bröst och så hamnar ögonen bara på en jättekagge nedanför... Kanske för att den ser blankare ut när man fotar, det är så dåligt ljus att den envisas med att ta med blixt... Jag vet inte om det är i mitt huvud det ser så hemskt ut, känner att jag verkligen skulle behöva en kompis som kunde knyta in mig ordentligt och dra åt jämt hela vägen, nu drog jag genom varannat hål i snörningen bara för att inte trassla in mig när jag inte såg nåt baktill... Sitter och kollar lite på en ny klänning men jag vet inte. Tappade lite sugen nu... Kan jag komma i mjukisbyxor och t-shirt kanske?

Sorry för deppsnacket... Men det känns inte alls bra just nu :(

• Emsan o Davve

Snuttfia: Det låter som om du helt enkelt har en fuldag...inget att oroa sig över...jag vet av erfarenhet att det går över :) Jag är själv kurvig och varannan dag tycker jag att jag ser ut som en michelingubbe och varannan dag ser jag ut som marilyn monroe :)

Självklart blir det bättre när klänningen är ordentligt snörad...det gör stor skillnad enligt min syster (som är skräddare)... provade du tillsammans med de underkläder som du ska ha på din stora dag? Jag har funderat på att köpa spanx (fast midjan med!) för att hålla styr på formerna :) Tillsammans med den grymma dekorationen och snygg sminkning kommer du se ut som marilyn...inte michelin ;)

Tatoo: Grrrrymma skor! Bra val!

• jaao

Shit va snygga skor ni ska ha allihop, jag ääääälskar höga klackar men det blir inget av dem det för min del då jag redan är 183 lång, klänningen blir för kort då...och min blivande haha. Har köpt ett par svarta skinn ballerina med band runt vristen...men nitar på samt matchande väska... förstår inte hur jag tänkte, hur ska jag få det att matcha med vita sötvatten pärlor haha.

Vi har fått hindersprövningen godkänd nu Sambons föräldrar är underrättade om att vi inte tar deras efternamn och de förstod oss vilket känns skönt

Ja...och RINGARNA har kommit...åhhhhhhhhhhh, vill ha den på mig NU

• Tattoo82

Tack för alla fina kommentarer om skorna! Jag är bara 160 cm så jag behöver verkligen klackar. Problemet är att jag precis börjat inse det och är jäkligt ovan att gå i dem... Får öva lite hemma varje kväll innan tror jag. Sen ska vi var ute så jag vet inte hur det funkar med dessa klackar... Får trippa på tå i gräset, hahaha.

snuttfia - Jag tycker också min mage ser gigantisk ut i min klänning. Har sen en vecka slutat helt med godis och fikabröd fram till bröllopet! (med undantag för ett par födelsedagar och påsken ) Men man ser ju oftast sig själv med helt andra ögon!

Funderar på det här med ingångslåt. Hur lång ska den vara?? Kommer ju kännas jättelöjligt om man får stå där framme och lyssna klart på en låt i flera minuter?! Kom precis på att "Final countdown" skulle ju var perfekt!! Men den är över 5 minuter. Kanske man bara ska ta introt på 1.27?

• snuttfia

Tack Emsan och Tattoo, känns lite bättre nu. Det är ju FETtisdag idag så det är väl det Haha!

Msnade med sambon lite och jag tror jag ska beställa en till klänning i helt annan modell och se vilken som känns bäst. Har inte helt bestämt mig men kanske att det blir så. Den jag inte använder får gå på tradera då... Ska tänka lite bara, men den var såpass billig att det inte är någon katastrof om det nu är så att modellen verkligen inte klär mig... Synd att min tärna håller på att fasa in sig på bromsmediciner för sin MS nu så hon mår inte så bra och jag vill inte besvära henne med mina små problem när hon mår pyton mesta delen av veckorna... Annars hade det varit najs med en kompis som kunde hjälpa, kolla och ge smakråd...

• snuttfia

Tattoo, ska ni ha nån som spelar musiken eller köra med musikanläggning? För om någon spelar live så är det ju ganska lätt att ta de bästa bitarna och tima in det så att det går att avsluta lagom till ni kommit fram. Är musiken inspelad blir det ju lite knepigare, men då är väl kanske introt bra? Ni får testa och måtta hur långt ni ska gå och så måttar ni ut samma avstånd hemma eller på gården eller nåt och så provar ni olika versioner

• Tattoo82

snuttfia - Tänkte ha in och utgångsmusik på skiva. Haha, ja vi får öva o se. Tänkte vi skulle komma in vattenvägen i en roddbåt så det tar ju lite tid kanske iofs. Skulle kanske behöva repa ceremonin lite... Synd att vi bara har lokalen och platsen från kl 12 och vigseln börjar kl 15! Då ska man hinna duka, pynta, fixa med musik och anläggningar osv! Hur f-n ska det gå till?! Men man får väl ha många som hjälper till. Fotas ska det ju också, kanske får ta det efter vigseln?

Känner mig så stressad när jag tänker på den här dagen nu! Mycket som ska hinnas med före kl 12 också.

• Rapsbrud

CiaLovesAndreas & Fröken Strössel: Det blir en vecka på Azorerna inklusive simning med delfiner, jeepsafari vid vulkankratrar, en vandring tvärs över ön som avslutas med ost & vinprovning samt väldigt vacker natur och en massa blommor (verkar det som). Vi åker den 17 juni och är där en vecka, ser verkligen fram emot det!!

• Tattoo82

rapsbrud - Inte dåligt! Låter helt fantastiskt!! *avis*

Svar på tråden MAJ 2010 del 4