• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Avalon75

Lite updates

För en månad sen la jag upp ett solarieschema, ska försöka hinna med 10 ggr innan bröllopet. Det blir vita fläckar förstås, men det skulle min sminkös försöka dölja.

Ringen hämtar vi inte förrän den 7 maj... Skulle aldrig fixa att ha den hemma... Är alldeles för pillig och nyfiken av mig

Har köpt slöja och bröllopsparaply idag. Dock ångrade jag mig om slöjan cirka 10 minuter efter jag lämnat affären, och har hittat en annan på nätet. Herregud... Får bli en annons här på Köp/Sälj

Jag har alltid sagt att jag ska ta hål i öronen när jag gifter mig för att jag vill ha vackra pärlörhänge då, och nu är det ju snart dags. Så; tid till öronhåltagning är bokad tills imorgon em.
    Ni som tagit hål; ska man välja plast eller titan att ploppa i öronen medan det läker?

Har hittat buketten jag vill ha, tror jag... först i mitt galleri. Tänkte åtminstone ta med bilden (och minst 6 andra...) till min tilltänkta florist rätt snart för att beställa det slutgiltiga.

Manikyr har också bokats idag; fredagen den 14 maj klockan 17. Tog lyxmanikyr! Blir ingen fransk manikyr med tippar för mig, tycker det ser lite läskigt ut med dessa tjocka naglar... Dessutom skrev tjejen jag pratade med; "Viktigt - ska gifta sig!" bredvid mitt namn i bokningsboken; gulligt...

Första vigselsamtalet med prästen är nästa lördag. Håller på med en lååång lista med frågor jag/vi ska ställa. Pratade med min pappa igår och han sa; "Men vad kan man ställa för frågor? En vigsel är ju bestämd hur den går till" Sen började jag rada upp min frågor för honom; "Riskastning; vem sopar upp?" "Vilka blommor dekorerar kyrkan med?" "Får man använda CD?" "Kan man välja piano istället för kyrorgel?" "Hur dags bör man vara i kyrkan?" etc... Pappsen blev alldeles matt...

Håller också på att försöka greja med transport. Har en bekant som eventuellt kan, men kan inte han får vi se hur vi gör. Tänker absolut inte lägga en massa tusenlappar på det, då får det bli någon annan lösning.

har bestämt mig för Ingen Secret Box heller. Min blivande man sa (helt appropå... ) att han inte förstod det där med secret box utan mycket hellre skulle göra en trash the dress tillsammans efter bröllopet. Så får det blir.

Vi reser till Sicilien en vecka efter bröllopet, ska bli underbart.

(Puh, låååångt inlägg, hoppas ni orkar läsa.)

• Avalon75

@snuttfia; din bror verkar vara en grym fotograf - übersnygga bilder! Skoj!

• Kattpoet

Strössel har har du par häftiga gummistövlar. www.have2have.se/product.asp

Vad är secretbox allt om?
    Varför förstöra klänningen som man la ner massa pengar på , varför kan man itne hoppas dottern vill ha den eller att sälja den.
    Sömmerskan inom mig gråter.

Min bröllopsklänning kommer att användas igen och igen, det är en grön sommarklänning, jag har inte råd med en klänning som bara ska användas engång. När man är fattig får man vara praktisk och jag två eller tre bröllop att gå till inom snar tid.

Jag har ingen aning hur värdet är i Maj i Skottland betänk att Växjö lika norr ut som Aberdeen och jag gifter mig söder om Aberdeen.

• Avalon75

I en secret box använder man inte sin brudklänning, utan då är det sensuella foton i underkläder tagna på en själv man ger till sin man.

Trash the dress däremot, där "trashar" man sin brudklänning. Det finns både light varianter där klänningen faktiskt inte blir förstörd, utan snarare att man tar bilder i ruffa miljöer. Sen finns det hardcore där man verkligen förstör sin klänning, tex ligger på golvet i en oljig bilverkstad. Det tuffaste jag sett är bilder där man satt eld på klänningen! Jag vet inte om det är fotomanipulerat eller om man verkligen satt eld på klänningen... Själv tycker jag det är sååå häftigt, och skulle gärna göra det.
    Men som du skriver vet jag ju ännu inte om jag får någon form av känslomässiga band till min klänning, isåfall går det ju bort. Att min dotter skulle vilja ha min klänning ser jag faktiskt som osannolikt. Personligen tycker jag att man ska välja sin egen klänning själv, precis som sin vigselring. Men man tycker ju olika.

• Kattpoet

Vad min man anser är sensuella bilder på mig är defentivt inte vad geneman anser är sensuelt. Och han har redan väldigt vackra bilder på mig, han är ju amatör fotograf som jag, det var ju det som förde oss samman.

Jag skulle inte kunna trasha en klänning, jag ger hellre bort den.

Om man endå inte har några känsloband till klänning kan man ju hyra den och då sparar man in kosing.

Vår smekmånad går hem till Sverige, vi kanske ska, om jag kan låna rum hos en vän, åka iväg på en 2 dagars resa till mina gamla hemtrakter.

• jaao

Hej tjejjer!

Idag har jag och min blivande varit och provat ut kläder åt honom... han var så snygg att jag knappt kunde hålla fingrarna ifrån honom åhhhh, älska

• Kattpoet

Min karl har kilt problem, han vet inte vilken klan han ska använda, hans mor eller hans far.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4