• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • EmMagnus

Martinaa: Vi har inte bestämt oss om transporten, först var vi inne på limo men tyckte att 2500 för som du säger en kvart var i saftigaste laget. Min chef har en riktigt fråck 1,5 milj Merca, inte cabbe eller nått sånt men ändå sjukt cool. Just nu lutar det åt det, om han vill köra oss vill säga. Till saken hör att min chef är min tärnas pappa så jag har luskat lite med henne om hon tror att han skulle vilja köra och hon trodde det. Så nu ska jag bara hitta rätt tillfälle att fråga.

Tattoo82: Vi kommer bli fotade av min fasters man, som är hobbyfotograf. Ibland ångrar jag att vi inte har en "riktig" fotograf, men han är så snäll och ställer verkligen upp. Han vill åka ner hit några dagar innan så att vi kan gå igenom hur vi vill ha det. Det kommer säkert bli jättebra, jag måste bara släppa mitt kontrollbehov... Inte det lättaste

I lördags skickade min blivande svägerska ett sms där hon sjunger den ena av låtarna som vi ska ha vid vigseln "Visst finns mirakel" med Sussie Tapper. Hon ville att vi skulle höra hur det lät så att vi inte blev besvikna.
    Åhh, det var så fantastiskt vackert!!! Jag grät redan nu, hur tusan ska det gå om tre månader??? M2b tycker att jag ska lova att inte gråta under vigseln, för då kommer han också gråta Men det är ju inte så lätt att lova om man lipar redan nu.
    Jösses vad jag längtar till den 15 maj nu, men jösses vad stressad jag är över allt som inte är klart.

• Fröken Strössel

Vilken härlig resa Rapsbrud, låter fantastiskt!

Snuttfia - Jag håller med alla andra, tror du behöver lite bättre förutsättningar! Har du ingen annan som kan hjälpa dig med klänningen? Jag tror snörningen är jätteviktig. Men om du känner att du har råd så är det ju aldrig fel att ha en alternativ klänning.

Angående klänning så pratade jag med butiken där jag beställt min i helgen och de trodde den skulle bli klar denna vecka eller nästa! Jag är så ivrig att få hem den, men också lite orolig då jag gått upp lite i vikt. I värsta fall får jag lägga ut den, därför är det skönt om jag får den nu snart så att jag har tid att fixa det.

Jaoo - Angående musiken, kan de inte börja spela lite innan ni kommer? Så har vi tänkt att göra, vår låt är drygt fem minuter och jag hade tänkt den sätts i gång och sen efter någon minut eller två kommer vi. Jag hoppas det blir bra.

Jag måste nog sätta igång med festhäftet också känner jag, vet inte hur jag ska göra med "pärmen" till det. Om jag bara använder vanligt A4 så kommer ju de vita papprena inuti synas men det känns som om det blir ett sådant stort projekt att köpa större och skära till. Ni som har använt tapet, hur gör ni? Har ni någon text på utsidan?

• Fröken Strössel

Vi betalar 4000 för vår fotograf, då är han med oss i ungefär fyra timmar. Fotografering innan vigsel, under visel och sen mingel. Fotografen är ingen erfaren bröllopsfotograf men har tagit mycket fina porträtt och miljöbilder. Vi kommer få högupplösta bilder på CD. Håller med dig Martina, jag tycker att det är jätteviktigt att få orginalen själv.

• Martinaa

Strössel:
    Pappersarken du har som omslag är vanliga A4-ark antar jag? Antingen så struntar du i det helt enkelt, vad gör det om papprena sticker ut någon millimeter egentligen? Men om du är som jag så ska det väl gå att fixa till. Har du någon pappersskärare? ( www.siba.se/Products/Product.aspx&sw=sk%C3%A4rmaskin ) I så fall kan du väl skära till kanterna på papprena inuti? Då är ju frågan om det är värt det extra pillet :P
    Jag har ju tapet som omslag, och jag har ingen text på själva tapeten. Kommer ha ett fönster (precis som mina inbjudningar) med vår stämpel på första sidan i häftet i fönstret.

• Tattoo82

strössel - Ingår bilder i de 4000 kr?

Hittade en fotograf i stan nu som tar 800 kr timmen och sedan 180 kr per digital bild. Är det bra??

• Ananias

Fröken strössel- jag har också tapet och ingen text. sätter ett guldhjärta på bara! är nöjd. Finns bild i galleriet!
    tips ..ta 120 g papper isälelr för det vanliga 80 g eller va det nu ligger på..annars lyser texten igenom.

• Ananias

www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Fingerburen brudbukett&p3=Här en lång bukett med röda rosor, nejlikeblad och murgröna, en stomme av olika trådar

verligen annorlunda. funderar på en sånn faktiskt.. fast inte de blommorna i men just en s¨ån lång

va tycker ni?

• Ananias

äh gick inte att länka..skit ..
    men det var liksom en lång brudbukett man bar på fingret o så låg den jäms med sidan o på golvet.
    jättetufft istället för tradionell...

• Tattoo82

Länken funkar. Häftig! Vad kostar en sån? Stod inga priser på sidan va?

• Fröken Strössel

Ni som har tapet, har ni köpt hela rullar eller finns det mindre mängd att köpa?

Ananias - Jag har köpt lite tjockare papper som jag ska skriva ut på, kände att 80gram blev alldeles för tunnt Dina häften var skitsnygga!

Martina - Nej några milimeter spelar ju egentligen ingen roll men ibland känns detaljerna så himla viktiga

Svar på tråden MAJ 2010 del 4