• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
    Funderar på att ge min m2b en secret box i morgongåva.
    Men vet inte riktigt vem som ska fota mig.
    Vet inte om jag vågar fråga vår fotograf (manlig) eller om jag ska fråga min kompis, som är skapligt bra på att fota.

• Kattpoet

Bodde du i Kronobergs området Cia hade jag hjälpt dig.

Vår budget är minimal och vi har en flytt till Sverige som kommer att kosta pengar. Tur att jag syr min egen klänning och att hyra en kilt är inte så dyrt som man kan tro.

Maten är det stora problemet för oss, jag har lite intoleranser som gör catering till näst in till omöjlig.

• CiaLovesAndreas

Kattpoet,
    Attans att jag inte gör det, får flytta

• Kattpoet

Cia, eller åka på semster... Vad sägs om att kolla på smålandsglasbruk och det ursprungliga IKEA?

• CiaLovesAndreas

Kattpoet,
    Hmm...det har du ju rätt. Behöver ju inte vara så drastisk att flytta...räcker ju med en semester

Nu har jag ialla fall tagit mod till mig och mailat fotografen. Får se vad han säger. Känns som att en hel del hänger på priset. Har ju inte råd med hur mycket som helst.

• Fröken Strössel

Spännande Cia! Jag ska fota minsecret box den 18 april, ska bli jättekul

Ananias - Har också funderat på att sola. Gillar verkligen inte solarier och har bara solat en gång tidigare men jag vill inte se blå ut o klänningen så nu funderar jag på det iaf. Killen min är helt emot det och tycker inte att jag ska göra det men jag vet inte. Soldusch kanske, någon som testat?

• snuttfia

Emsan, jo jag hoppas väl att han ska lyckas få mig att se bra ut på bild Jag blir jättenervös av kameror och har alltid nån konstig stel min på bilder. Men han är väldigt duktig så nån bild bör väl bli bra och han har lovat att ta mycket detaljbilder också som garanterat blir fina! Och som bonus får jag ju alla bilder han tar och kan skriva ut dem så mycket jag vill :) Och vi sparar massor med pengar på köpet, han ska få nåt fint som belöning har jag tänkt men vet inte vad. Han är dessutom jurist så han ska få ändra på vårt testamente efter vigseln också så där sparar vi lite mer pengar... En riktigt användbar lillebror och till på köpet hemskt trevlig och snäll :) Så, nu har jag skrytit klart om lillebror

Jag har också insett att det är dags att göra nåt åt vinterblekheten. Förra våren var det ju så fint ute så i maj hade jag lyckats få till en fin färg redan. Men igår sa sambon att han läst att snön skulle ligga kvar 1,5 månad till. Borde kanske ändra temat till vinterbröllop ;) Jag tror jag ska testa ståsolariet på badhuset, det verkar gå fort och man slipper ligga helt instängd och få de obligatoriska vita fläckarna här och där så att alla ser att man solat solarium... Hur det funkar har jag ingen aning om men jag får väl klura ut det när jag är där ;)

• Kattpoet

Min karl älskar min blekhet och jag är stolt över den, jag sällan mer brun än normal hudfärg.

Vägrar solarium efter hudcancer finns i familjen och soldusch, det ser ofta så fejkat ut.

Jag gillar bleka vinter ansikten, är så trött på orangafejk färger.

Igår såg en person lätt orange och en lätt smutsbrun med synbara ränder...

Nåja mitt hår som är lätt grått ska bli rödlätt igen till bröllopet, blek hud, grön klänning och rött hår , känns så svenskt.

• Fröken Strössel

Kattpoet - Helt rätt! Låter väldigt snyggt med grön klänning till ditt röda hår Välkommen hit också!

Ja ni, vi ska ha utomhusvigsel så jag får väl ha gummistövlar istället för ballerinaskor. Jag vill att det ska vara grönt och fint och utslaget som det var förra året. Men det går kanske fort sen när det väl kommer lite sol!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4