• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • patrikoannika

Jag måste fråga OM och i så fall VAD ni ska ge era män i morgongåva?

(förutom secret-box..)

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas skrev 2010-02-17 22:17:24 följande:

Fröken,Åh, det var ju också ett alternativ. T.om. bättre än mitt. För jag menar, hur ofta är det som man åker på bröllopsresa. Eller ska man ha tröjan varje gång man reser nånstans?
    Ja, jag tyckte att de var så söta att jag inte kunde låta bli
  • Kattpoet

Min karl ska få husnyckeln i morgongåva med en bra nyckelring, jag tyckte det var passande... troligen får inte jag någon morgongåva eftersom det inte är en skotsk tradition.

• Ananias

Fröken strössel- ang dukar...omd et visar sig att det är lite genomskinligt kan du köpa vita pappersdukar o lägga under o sen duken ovanpå. så ska jag göra för att slippa att det lyser igenom..men ja tejpar pappduken under bordet så den inte ligger o prasslar under bordet o på sidorna liksom.
    vi kör med knoppa lakan

• CiaLovesAndreas

Fröken Strössel skrev 2010-02-18 09:09:36 följande:

CiaLovesAndreas skrev 2010-02-17 22:17:24 följande:
    Ja, jag tyckte att de var så söta att jag inte kunde låta bli
    Ja, man vill ju på nåt sätt visa att man är på bröllopsresa. Att det är en speciell resa
  • jaao

Jag sydde draperier till sambons replokal i det tyget, tycker inte det är så fasligt tunt. Borde funka som duk :)

Fröken Strössel skrev 2010-02-17 20:54:12 följande:

Jag tror nig att borden är lite ojämna... Får nog göra så att jag kör en duk per bord för säkerhets skull.En fråga till, någon som vet om 19kr/meter-tyget på IKEA är något att ha? Är det väldigt genomskinligt?
  • Rapsbrud

patrikoannika: Jag ska ge min blivande man en morgongåva men vet inte riktigt vad än? Eller jo, en sak vet jag, en lite anteckningsbok där jag har skrivit en anledning till varför jag älskar honom på varje sida. Men sen ska han få någon mer "riktig" grej, men jag vet som sagt inte vad än. Men inte någon secret box, så långt har jag kommit

Beställde förresten vår bröllopsresa i mitt nya efternamn eftersom vi åker 1½ månad efter bröllopet, det kändes rätt konstigt... Var ju liksom första "officiella" grejen med nya namnet.

• Fröken Strössel

jaao - Låter bra, hoppas att det funkar!

Cia - Ja precis, man vill ju visa hela världen! Eller iaf de som står och väntar vid bagagebandet

Ananias - Tack för tipset. Ska ha svarta dukar så tror inte borden kommer lysa igenom men är mer rädd för att det ska se lite för skrynkligt och mesigt ut om du förstår vad jag menar..

• Kattpoet

ARGH! Nu vill jag studsa runt som en kanin på speed, vi fick en preliminär tid den 22 maj!! Håll tummarna att vi får den tiden och inget förändras.

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Eller hur??!!!

Jag är sugen på att göra en Secret box.
    Min fråga är nu vad man kan behöva för rekvisita mer än ett ev. hotellrum och underkläder.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4