• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Megi

Var det många som var på mässan i gbg idag?

• Fröken Strössel

Martina - Fin ring! Tyckte att oärlan i var jättevacker men förstår om ni vill göra om den lite så att ni får den precis som ni vill.

Jag fick meddelande från buriken där jag köpt min klänning igår och den kommer nästa vecka! Så om allt går som det ska så kan jag hämta den på torsdag eller fredag, längtar massor!

Jag har börjar ändra mig lite i fråga om blommor. Varit helt inställd på en bukett med Gerbera, den som finns i mitt galleri. Men nu funderar jag på pioner eller rosa rosor istället. Känns skönt att kunna ändra sig

• Bluebride

välkommen hit.

Kattpoet skrev 2010-02-17 10:35:07 följande:
    Hej, ny brud... Jag ska gifta mig i slutet av Maj i Skottland. Har ni någon aning hur svår hindersprövningen är i skottland?Två sidor om en släkt förhållanden och arbeten och gud vet vad.Jag får väl hoppas jag kan få allt i ordning till maj... Så när började vi planera bröllopet?1 januari i år.Det är lite snabbt men det borde gå.
  • Bluebride

Jag är inte allergisk, men har tight budget och köpt en specialgjord brudbukett, två tärnbuketter (fast nu kommer jag bara ha en tärna, för den andra backade ur) och två corsager. De är gjorda i siden

Kattpoet skrev 2010-02-19 10:38:08 följande:
    Jag har ett problem, enda blommor som funkar för mig ihop med folks parfumer och inte får mig till en drägglande röd ögd tomte är vitsippor och ringblommor.Kan man hitta vitsippor i skottland?
  • Kattpoet

Mina ringar båda två är min farmors, tog lite tid för min skotska blivande make att inse att jag ville ha två enkla guldband och han får bara ett enkelt guldband.
    Idag är han sjuk, han har svår tandvärk och jag önskar jag kunde vara hos honom, så jag sa åt dottern att kolla upp honom imorgon.

Jag gillar inte sidenblommor och funderar på skippa buketten enbart för risken att bli snorig.

Sedan så har mitt ex varit här, han klappade katten tills den morrade, mitt ex har verkligen saknat katten.

Synd att katten är bilrädd annars kunde vi haft delad vårdnad och jag skulle kunnat få sova ut varannan vecka.

Jag hittat mina skor och jag håller på att nu hitta de perfekta kakorna till fikat. 167 kokböcker att kolla igenom.

Min inbjudningar blir klara i veckan och på måndag får vi veta om tiden som sattes gick igenom.

• ayle

megi...

Nja inte så många, fans gott om plats att gå på,och jag tror det var lite mindre utställare pga dåligt väder... men men det var värt det för min del så

• Bluebride

Du behöver inte ha sidenblommor du kan ha annat. sök på alternativa brudbuketter/buketter

Kattpoet skrev 2010-02-21 00:25:49 följande:
    Mina ringar båda två är min farmors, tog lite tid för min skotska blivande make att inse att jag ville ha två enkla guldband och han får bara ett enkelt guldband. Idag är han sjuk, han har svår tandvärk och jag önskar jag kunde vara hos honom, så jag sa åt dottern att kolla upp honom imorgon.Jag gillar inte sidenblommor och funderar på skippa buketten enbart för risken att bli snorig.Sedan så har mitt ex varit här, han klappade katten tills den morrade, mitt ex har verkligen saknat katten. Synd att katten är bilrädd annars kunde vi haft delad vårdnad och jag skulle kunnat få sova ut varannan vecka.Jag hittat mina skor och jag håller på att nu hitta de perfekta kakorna till fikat. 167 kokböcker att kolla igenom.Min inbjudningar blir klara i veckan och på måndag får vi veta om tiden som sattes gick igenom.
  • Kattpoet

Jo men mitt störta på problem är att jag inte allergies i pollen meningen, jag tål inte doften av vissa blommor och ihop med folks parfymer så kan en vissa blommor göra mig snoring.

För att ta ett exemple, jag tål clematis så länge ingen har en ren muskperfym på sig. Fast om jag tål musk perfymen i sig beror på hur mycke folk svettas....

Man ska inte göra det lätt för sig själv! Det är mitt motto.

Generellt så tål jag inte röda rosor, nejlikor och vita liljor och doftfria rosor ( näsan rinner som attans) och hyacinter.

• CiaLovesAndreas

Tänkte på det där med secret box...funkar det att ha sitt hår som vanligt eller ska man fixa till håret hos frisören?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4