• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • maj2010
    patrikoannika skrev 2010-02-19 14:41:31 följande:
    Någon som bor i Göteborg?!Är det snökaos?? Vi ska åka tåg i morgon lunch, frän Halmstad till Götet. Undrar om vi kommer iväg?
    Japp, det snöar som bara den! "Räkna med förseningar" säger Banverket...
  • Hillena

Hej hej. Som vanligt är det längesen jag skrev, men är inne här och kikar med jämna mellanrum.

Det där med naglar ska jag också fixa, har haft det förut men det är inte så praktiskt i mitt jobb. Förstör mina nagelband nu när man blir så torr och byggda naglar gör att jag inte pillar på nagelbanden. Så jag ska snart boka tid och få det fixat.

Imorgon ska jag och min styvpappa åka till Sassnitz för att handla all alkohol till festen. Äntligen ännu en sak att bocka av!

• EmMagnus

Jag tänker inte köpa någon morgongåva till min make, däremot ska han få en klocka på bröllopsdagen. Kom på idag att jag kan be dem gravera in något på baksidan också, så blir det verkligen en bröllopspresent.

Nästa tisdag ska jag och m2b till en florist som jag hittade på bröllopsmässan i Malmö, hon är verkligen superduktig så jag hoppas att det blir bra. Hon ville ha bilder på klänningen och sen vill hon ha tre ord från mig och tre ord från min m2b som beskriver vår dag så som vi ser det. Vi får inte visa varandra eller hjälpa varandra med orden, så det ska bli spännande.
    Ni kan gå in och kolla på hennes hemsida www.gouteva.se

• HelenaO

Idag är mina inbjudningskort äntligen klara! Så i helgen skall de postas, spännande! :) De blev sååå fina! :) Nu känns det verkligen att det närmar sig! Och imorgon står tårtprovsmakning på schemat, ska bli mysigt! Kanske inte helt idealt såhär i diet-tider, men vafan ;)

• Martinaa

Helena:
    Va skoj. Visst är det skönt när de äntligen är klara så man kan lägga dem på lådan! Men glöm inte ta kort på dem innan du skickar så du kan visa oss hur de ser ut. Vill ju see ju! :)

• gutebrud10

Hallå där!
    Nu va det ett tag sen jag skrev men har hängt med i tråden ändå.
    Måste bara få berätta något tråkigt som gjort att jag för några dar la ner allt vad bröllop heter.
    Jag vet att min pappa alltid har varit negativ till bröllop så när vi tog beslut om att gifta oss så hade jag väldig ångest över att berätta för honom. Beslöt att istället för att säga nått innan så la jag inbjudan tillsammans med julklapparna. Var jättenervös över hans reaktion men den blev mycket mer positiv än jag väntat så det kändes skönt.
    Men några veckor senare så ringde han och frågade vems påhitt det va att vi ska gifta oss och att hade han blivit tillfrågad så hade han aldrig gått med på det (som att han skulle ha nått att säga till om). Han sa att han tycker inte alls att vi ska gifta oss för alla som gifter sig skiljer sig efter några år och det kostar ju sååå mycket pengar att skiljas.
    Eftersom det är så mycket emot hans principer så vet han inte om han vill komma fast han sa att han förstod om jag blir ledsen. Klart jag blir ledsen, han är ju ändå min pappa.
    Givetvis har han rätt att ha sin åsikt ang äktenskap men måste han slänga ur sig det över mig nu när vi valt att gifta oss?
    Till saken hör ju att han har inga fler barn så man kan ju tycka att även om han har sina principer så kan han väl iaf försöka glädjas tilsammans med mig.
    Det är ju inte så att vi gör något förhastat, vi har ju hållt ihop i 10 år, har 2 barn, hus och hund ihop så äkenskap el inte så kommer vi få dras med varran för alltid även om vi skulle dela på oss.
    Skönt att få skriva av sig allt, har gått o burit på det ett tag nu, förstår hur du Martina kände det när dina kompisar hellre ville gå på konsert.

• Martinaa

Rapsbrud:
    Men gu va tråkigt! Men ska ni inte gifta er nu eller nu hänger jag inte med när du skriver att du lagt ner allt vad bröllop heter...
    Självklart får din pappa tycka vad han tycker men jag tycker det är rent ut sagt ohyffsat att ens nämna någonting till dig om det nu när ni valt att just gifta er. Då är det ju ganska orelevant. Istället borde han ju glädjas för er skull, och som sagt, har ni redan det liv du skrev så borde det ju inte göra så stor skillnad.

Jag önskar er all lycka och hoppas ni får en kanondag, med eller utan din pappa. Med förhoppningsvis! :)

• Fröken Strössel

gutebrud - Fy vilken jobbig situation ni hamnat i! Om du försöker bortse från din pappas reaktion, vill du fortfarande gifta dig? Om det är så tycker jag att ni ska göra det ändå, försöka hitta tillbaka till det roliga och spännande i bröllopspalenringen. Men förstår att det är lättare sagt än gjort.

Skickar en styrkekram!

• Martinaa

Sitter hemma hos mina föräldrar nu. Mamma sitter och stickar på en sjal till mig som jag ska ha på bröllopsdagen. Vi var och köpte garn igår. Blev ett naturvitt luddigt garn och så lägger hon in en silvertråd i det också, så kommer den glittra fint sen!

Har också fått se min mormors vigselring som jag ska få. Just nu har den en gigantiskt pärla som vi kommer plocka bort och sedan göra om den som vi vill. Känns jättekul att få en gammal släktklenod på fingret, fast ändå kunna göra om den till vår ring!
    Bild på hur ringen ser ut nu finns på vår bröllopsblogg blogg.kallina.se

• ayle

Hejsan allihopa...

skriver inte så aktivt i tråden men försöker hinna med allt ni skriver...
    Idag gjorde jag och min värdinna en tok tur till gbg och gick på BMässan fick lite insperation, och sen åkte vi till nordstans guld och beställde ringarna

hoppas ni andra har haft en toppen dag kram

Svar på tråden MAJ 2010 del 4