• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Kattpoet

När jag tar sensuealla photon föredrar jag håret naturligt eller lite lagom morgon rufs.

Det blir för mycke amerikansk glammodel annars.

• Martinaa

Kattpoet:
    Lite OT, men jag skulle tycka synd om din katt skulle behöva flänga fram och tillbaka mellan olika ägare varje vecka. Tror den mår bättre av att ha en fast punkt där den bor på. Får du inte sova, stäng sovrumsdörren! Är själv kattägare (till två monster) och de är förbjudna i sovrummet nattetid.

Cia:
    Du kan ju göra precis som du vill (eller vad din plånbok tillåter dig till ). Snyggast är nog att ha utsläppt om du har långt hår. Kanske kan locka det lite med en plattång?

• Kattpoet

Nej min katt gillar inte stängda dörrar, då kommer jag inte få sova en kvart per natt.
    Hon har varit överpestig pga allt snöande och ljudet av snöröjning. Min katt är en pratande kisse, i natt väcktes jag av att hon såg någon utanför köksfönstret och hon gick högljudt klagande och hämtade mig. Det var grannen som försökte få igång sin värme pump...

Sömnbrist gör mig gnällig!

Idag ska jag rita mönster till min klänning, jag är så nervös att måtten mina inte ska passa.

• ar100522

Nu har jag skickat iväg förfrågan om vår bröllopsresa. New York utan barn! Hoppas nu den resan finns till det priset.

• Rapsbrud

Haha jag frågade min mamma & pappa igår om de hade några önskemål inför vårt bröllop, typ vad de inte vill ska saknas varpå pappa svarade "Ett lyckligt brudpar" och mamma utbrister "Bröllopstårta!!!" Tror hon tyckte att ett lyckligt brudpar var en självklarhet Var bara tvungen att berätta, det lät så himla roligt...

• gutebrud10

Ja, vi ska fortfarande gifta oss med el utan pappa. Både jag och sambon känner nu att vi inte vill att han kommer och sprider dyster stämning då detta ska va en av de lyckligaste dagarna i våra liv, även om jag innerst inne självklart vill ha med min pappa på min bröllopsdag.
    Tack för omtanken, känns skönt att kunna dela sånna grejer med folk som förstår.

• Fröken Strössel

gutebrud - Tycker ni gör helt rätt, planera runt honom. Kommer han så kommer han men då får det vara på era vilkor. Jag hoppas att han ändrar sig och istället ser glädjen i ert bröllop!

• snuttfia

Gutebrud, det är tråkigt att han inte kan respektera erat val och inte kan dela er lycka över er dag. hoppas han förstår att han gör er ledsna och besvikna och tar av er energi. Alla har inte förmåga att förstå hur mycke de påverkar andra, men kanske du kan be någon nära honom att berätta hur ni upplever hans reaktion? Din mamma/någor syskon eller annan släkting? Han kanske helt enkelt inte förstår hur stort det är för er (hoppas det är så och inte så att han inte bryr sig att han förstör för er). Kram från mig!

Dagens Bridezilla: Har funderat nu och bestämt mig för att beställa en till klänning nu i helt annan modell än min. Sen ska jag ta med båda till min tärna och så får vi välja vilken jag ska ha och så går den andra på tradera. Jag tycker att det känns tråkigt att ha klänningen efter att ha blivit så ledsen när jag såg den på, grinade halva dagen töntig som jag är. inser nu att det var en hel del PMS inblandat men vill ändå vara säker på att jag känner mig fin den dagen.

• Emsan o Davve

@ Gutebrud: Bra att ni har bestämt er för att det viktigaste på er dag är ni! Dock förstår jag och lider med dig om det känns jobbigt ändå...man är väl alltid "daddys girl", hur gammal män än är... *skickar styrkekram*

@ ar100522: Nyfiken...en till som styr bröllopresa till NY. Vart skickade ni förfrågan?

@Snuttfia: En del pms? ;) Men skämt å sido, det är ju bara bra att ha fler val :) ÅÅ så tvivlar jag inte en sekund på att du kommer vara fin, i vilken klänning du än väljer, på din stora dag!!

Helgens bröllopsfix: Min ring hämtad :):):) MÅSTE prova den varannan timme...och ibland "glömma" å ta av den ;)

M2b har nog bestämt sig (faktiskt helt utan påverkan från mig) att ta mitt efternamn ;) Vi fyllde i och skrev ut hindersprövning/ namnbytesblanketter och när jag skulle kolla dem såg jag att han hade fyllt i namnändringsblanketten redan..till mitt efternamn...tår i ögat :)

Bröllopsresa bestämt, bokas i veckan!!! NY here we come! Har även lagt sluttouchen på hemsidan (ja..eller m2b under mitt direktiv!)och knåpat ihop önskelista (bara bidrag till resa) utan att det skulle låta som ett "tiggarbrev".

Skor bestämda (ett par som jag köpte för några år sedan, som jag har använt max 3 ggr)...vita skinnpumps, peeptoe, svart rosett och svarta detaljer...lovely!

Caketopper bestämd och ska beställas i veckan...

och nu...Os för hela slanten (jag och m2b är skidskyttetöntar), så jag lägger bröllop åt sidan tills imorgon.
    So long Brides!

• ar100522

När åker ni till NY? Jag har skickat förfrågan med ticket. man kunde inte boka rakt av via datorn, bara via telefon som är dyrare. Hur länge ska ni stanna och hur mycket går er resa till?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4