• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Hanna:
    Jag ska inte ha korsett, för det behövs inte under klänningen (har ju korsettsnörning i ryggen på den). Dessutom blev jag supervarm bara av att prova den i all hast så ännu mer tyg undertill behöver jag inte :P
    Jag var på Change för ett tag sedan och provade med strumpebandshållare och allt. Säkert jättesött på nån annan, men jag kände mig som en falukorv... :P Näpp, för min del blir det bara en axelbandslös BH och ett par trosor!
    Kanske kanske att jag köper nåt fint att ha på kvällen sen, men jag vet inte om det är lite "overkill" egentligen. Jag kommer ändå behöva hjälp att få av mig klänningen och då känns det nästan fånigt att behöva springa in på badrummet och byta om o komma ut igen i nya underkläder som inte skulle få sitta på speciellt länge ändå, haha. Dessutom kommer jag säkert stensomna så fort vi kommer upp på rummet

Snuttfia:
    Jag har haft liknande drömmar. Två gånger har jag drömt att det har varit bröllopsdagen och så har jag insett att jag glömt gå och fixa naglarna dagen innan och glömt raka benen och glömt gå till frisören och så vidare. Panik panik...! :P Man är bra lättad när man vaknar sen!

Idag är det 100 dagar kvar för mig och älsklingen!!

• Kattpoet

Idag så har jag sätt bröllopsklänningen vid sedan, tyget får vänta lite, jag behöver ett skrivbord istället.

Dock har jag funnit tyget och kommer beställa 8 meter tyg snart, jag kommer leva på luft denna månaden och jag behöver beställa flygbiljetten med.

Inbjudningarna blir helt klara till nästa vecka, om inte mer snö kommer.

Jag vill bara ha det klart med bröllopet och allt, detta börjar bli jobbigt, jag vill ha min man här.

Vi har bestämt oss inte ha någon musik på cermonin, eftersom det är en snabb vigsel.

Jag har iallafall frågat mitt vittne om hon vill vare det och hon sa ja. Nu måste min karl hitta någon att vara hans vittne.

Karln är purken pga tandvärk och jag är små sur pga ryggvärk.

• Fröken Strössel

Jag har bokat smink nu. Ska dit på konsultation veckan innan. Vet inte än om de kan komma till salongen där jag ska göra håret eller om jag måste åka till dem men vi får se. Just nu känns det som om dagen blir i tightaste laget.

Ni som ska fotografera er innan vigsel. Hur länge räknar ni med att fotografera er?

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2010-02-24 14:12:27 följande:

Ni som ska fotografera er innan vigsel. Hur länge räknar ni med att fotografera er?
    Usch, det där är mitt dilemma hur man ska lägga upp dagen utan att behöva gå upp i svinottan och utan att behöva stressa! Jag tror vi kommer räkna ca 3 timmar till fotografering. Max. Två timmar hade varit bra, men jag vill inte känna mig stressad och att vi inte hinner få alla de bilder vi vill ha, så vill nog ha lite marginaler. Man ska ju hinna transportera sig till olika ställen och hinna käka också mellan varven...
  • Kattpoet

Min Fotograf tog 1½ timme, när jag gjorde det första gången.

Denna gång ska vi ge våra kameror till Vänner och sen får vi se hur det går.

• snuttfia

Haha, nu har jag tagit mig genom Zumbavideon första gången och gud vilken tur att jag drog för gardinerna för det måste sett hysteriskt kul ut när jag snubblade runt till latinotakter... Kul var det faktiskt men svettigt och mina fötter ville inte göra riktigt som de hela tiden ;) Hoppas det gör nån nytta också för nu måste jag komma i form! Inte bara för bröllopet utan också för att orka med ungarnas tempo hela våren och sommaren när vi bor ute på gården mestadels... *längtar*

• Fröken Strössel

Martina - Ja det är svårt tycker jag. Som det ser ut nu så måste jag nästan vara hos frisören vid åtta. 3 timmar för fotografering kanske är bäst. Vi ska kolal ut lite platser nu när vi är nere i påsk så att vi vet var vi ska åka.

Mycket att tänka på

Snuttfia - Härligt att Zumban var kul!

• Emsan o Davve

@ snuttfia: Visst är det kul med Zumba?! Fast lika kul som jag tycker att det är, lika skräckslagen är jag för att någon ska se mig :) Sitter och är sjuk...fortfarande, ska ringa doktorn imorgon och kolla om det finns penicillin som faktiskt funkar (hade ju varit bra...). Jag vill bara ha detta ur vägen så att jag kan börja träna och sola för att bli supersnygg till bröllopet! ;)

I övrig kommer vi ha en helt manisk bröllopshelg (lördag); Hämta ring, boka florist, boka bröllopstårta, kolla och mäta i lokalen, prova klänning och kolla tillbehör till mig...phu!!! Innan dess kommer vi att ha bokat bröllopsresa *LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTA*

Efter denna helgen kommer det inte vara fullt så mycket kvar..lite roliga grejer bara...sprit *hehe*, planera dagen i detalj, TRÄNA, kolla lite favurs, bestämma hur det ska se ut i kyrkan, göra vigelprogram...och ja, inte så mycket mer :)

Näe...nu får det bli alvedon,te, soffa och bok!

• snuttfia

Emsan o Davve skrev 2010-02-24 14:43:50 följande:

@ snuttfia: Efter denna helgen kommer det inte vara fullt så mycket kvar..lite roliga grejer bara...sprit *hehe*, planera dagen i detalj, TRÄNA, kolla lite favurs, bestämma hur det ska se ut i kyrkan, göra vigelprogram...och ja, inte så mycket mer :)
    Hoppas du kryar på dig snabbt! Medicin som funkar är ju alltid att föredra

Vad har ni tänkt ha för favours? Nån mer som ska ha det? Vi ville väl inte ge någon present sådär men nåt ville vi ha på faten som var lite roligt. Så jag har satt sambon att köpa saltwater taffy från USA. Tänkte knyta ihop typ tre st med ett fint band och lägga på varje fat. Taffy är alltså nån sorts kola som är doppad i saltvatten om jag förstått det rätt. Har aldrig smakat själv men är sjukt nyfiken efter att ha sett det på tv flera gånger. Det var rätt sött inslagna också så det blir säkert en kul grej i vart fall och inte allt för dyr om nu inte frakten blir superdyr då...
  • Ananias

avalon-nej jag hade inte köpt klänningen där! Men de hjälpte mig att sy fast axelbanden o fixa så ja kna hänga upp släpet mm mm. o så köpte ja underkjolen där också!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4