• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Hannaibröllopstankar

Frökenströssel: Har du ingen bild på klänningen, den är säkert jättefin. Men skär den in av att du bara provar den en gång kanske det är mindre bra att gå i den en hel dag. Ta den till en skräddare och se vad hon säger om justeringar... Det viktigaste är ju dock att du känner dig jättefin och bekväm på din stora dag. Kanske värt att beställa en ny för du kan ju alltid sälja den andra. Jag har själv beställt 2 klänningar från kina.

Lycka till!

Kattpoet: Det kommer säkert att lösa sig med papprena, men förstår att du blir frustrerad.

• Kattpoet

Jomen alla pappren, jag har kollat upp, pratat med folk som gift sig med skottar och varit skilda, ska gälla och jag ska inte behöva mitt skilsmässopapper.
    Det bara så himla surt.

Och det som skrämmer mig mest är att även om vi kommer tid den 22 maj så betyder det inte att vi kan gifta oss, vi kan fortfarande bli nekade pga att jag är skild.

Hur kul tror ni det är att plannera nu när man inte ens vet om det blir av ?

• Fröken Strössel

Hanna - Det är den klänningen som ligger i mitt galleri, har ingen bild på mig i den än. Jag tror säkert att den går att justera, lägga ut lite i midjan och in lite vid bysten. Jag tror bara det är jag som är larvig. Första gången jag provade den innan jag beställde så blev jag helt förälskad så jag kanske bara har trissat upp förväntningarna.

Jag får nog helt enkelt bara bestämma mig

anna - fin ring! Jag tycker att det är jättesnyggt med diamanterna så där på sidan. Sambon och jag har en var uppe på toppen.

Kattpoet - Förstår att det känsn trist! Men hur gör andra som vill gifta om sig? Är det helt godtyckligt eller?

• Rapsbrud

Nu äntligen är inbjudningskorten på gång! Jag har fixat adresserna på kuverten, sambon embossar hjärtan och limmar band för fullt. Texten är nästan klar (den har vi gjort tillsammans!) så sen ska den bara skrivas ut på fint papper & limmas i korten.

Idag skulle vi egentligen ha hämtat sambons kostym också, men båda är tokförkylda så vi får vara hemma och pyssla i stället och hämta kostymen till veckan.

• snuttfia

Nu funderar jag på skor igen... Jag hade ju tänkt ha cerisa skor, handväska och hårsmycke till min klänning. Men nu har jag ju bytt klänning och den är ju inte helt vit längre utan lite mörkare (kolla galleriet). Blir det kanske lite för mycket med cerise till den här klänningen? Funderar på att byta ut mitt cerisa hårsmycke till ett i vitt istället (det är två veckors bytesrätt, jag är i gbg på tisdag, då är det två veckor + en dag, det måste de ju tycka är ok om jag byter till en dyrare grej hoppas jag) och så köra på mer neutrala skor... Har ju gått och dregglat över ett par lite för höga vagabond-skor i cerise men ja... Vad tror ni? Behöver lite smakråd nu...

• Fröken Strössel

Snuttfua - Jag som älskar cerise röstar självklart på cerise ändå Jag tror att färgen i den nya klänningen kommer göra sig fint mot det rosa!

• Martinaa

Jag "råkade" starta en ny blogg! brollopspyssel.blogg.se där jag kommer blogga om allt pyssel jag gör till vårt bröllop. Kommer tex tipsa om innehåll till festprogram och så vidare. Kika in om ni vill! :)

• snuttfia

Jag är också tokig i cerise, det är roligt med lite färg också... Bara oroligt att det blir lite rörigt med alla blommorna på klänningen, de mörkare inslagen och så rosa på det? Men det är klart, jag behöver ju inte köpa skor och väska innan jag fått klänningen. Hårsmycket kanske går att sälja om det skulle bli för mycket, det är ju aldrig använt. Skulle så gärna vilja ha lite hattflor också över pannan sådär, men vart hittar man sånt???

Fröken Strössel skrev 2010-02-27 15:53:48 följande:

Snuttfua - Jag som älskar cerise röstar självklart på cerise ändå Jag tror att färgen i den nya klänningen kommer göra sig fint mot det rosa!
    Just ja, jag köpte ju bubblor och band från MyHeart och jag beställde på söndagkväll och hade de i brevlådan på tisdagen, hur snabbt som helst gick det :) Jättefin färg på bandet också så det var lyckat!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4