• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Kattpoet

Jo om man är skotsk, då går det mycke lättare, men detta register office har tydligen aldrig gjort en vigsel mellan utländsk och skotte.

Så de vägrar förstå vad som står på papperna och motarbetar oss hela vägen även om papprena är på engelska.

Vi har beslutat detta i helgen, om vi inte blir gifta i Skottland, kommer vi endå har bröllops festen och se detta som vår bröllopsdag, sen så gifter vi oss i Sverige inom en månad där pappers arbetet mycke lättare.

• jaao

Åh, dålig planering av oss...eller våran stad
    Vi gifter oss samma dag som den stora barnfestivalen...det vill säga...vi kommer få tränga oss ut från vigsellokalen bland tusentals barn, karuseller och utryckningsfordon...och stället vi ville ta bilderna kommer vara occuperad av fiskdammar, clowner och utställningar från alla stadens förskolor *pust*

Men, jag googlade på våran vigselförättare och hon verkar stencool, hade t.o.m en egen blogg...modernt värre

• Rapsbrud

jaao: Oj då, sånt har man ju inte en tanke på när man bestämmer plats & datum! Men om man ska se det positivt så kan det ju bli rätt annorlunda & tuffa bilder För att inte tala om vad mycket uppmärksamhet ni kommer få!

• patrikoannika

I morgon ska vi beställa vigselring. För nu har jag äääääntligen bestämt hur jag vill ha det...

• Hannaibröllopstankar

Snuttfia: Jag personligen tycker att din klänning är så jättefin i sig själv så jag tycker det är synd att "gömma" den med cerise skor och smycket. Hade helt klart kört med mer neutrala för att få klänningen att göra sitt. Hoppas att jag inte rör till det för mycket för dig, cerise är coolt men till en enklare och "tråkigare" klänning

Jaoo: Ni kommer kanske att ha ett mer uppmärksammat bröllop än victoria och Daniels

• EmMagnus

I fredags la jag våra inbjudningskort på lådan, så dom kommer väl fram imorgon hoppas jag. På min födelsedag, helt perfekt!
    Så nu är önskelistan klar och bröllopssidan, känns som ett stort steg, nu är det liksom ännu verkligare.

• Kattpoet

Middagen är fixad till festen, det blir hans mor underbara linsoppa, rena himmelriket i en skål och sedan blir det gott bröd till soppan.

Där efter kommer det svenska fikat att serveras.

Och hans mor hjälper oss nu med var vi ska ha festen, nu kommer det bli lättare.

• snuttfia

Var in och frågade om brudbukett idag och fick en glad överraskning. Eftersom jag vill ha säsongsblommor skulle min bukett troligtvis gå på ca 700-800 kr, det är typ hälften av vad jag trodde den skulle kosta. Hon tyckte dock att jag skulle vänta med att beställa den så de kunde se lite mer vad som är i säsong då. Hon trodde iaf att pioner inte skulle vara nåt problem och magnolia skulle ev också gå att ordna men de är visst dyra. Tycker så mycket om dem så kanske en eller två blommor kanske man kan sticka in i buketten ändå... Vill ha en riktig vår/sommarbukett som är lite vild och inte så "fixad" :) typ den på min bild... Vad vill ni har för blommor? Vad ska ni köpa för blomsterarrangemang? Jag tror jag ska ha en bukett åt mig, en mindre liknande åt tärnan, ett par-tre blommor åt dottern kanske och så tre såna knapphålsblommor, en åt min sambo, en åt hans marskalk och så en åt sonen. Blommor till dukning står feststället för, det är röda rosor. Jag ska fjäska järnet och försöka få dem att köpa rosa rosor istället men det berodde på vad de annars har för evenemang i anslutning då de återanvänder blommorna.

• sköldis10
    Hannaibröllopstankar skrev 2010-02-25 21:29:08 följande:
    Hahahha Martinaa... Vi ska med ha ronja som ingångsmusik (eller rättare sagt när hela brudföljet kommer gåendes i skogen mot den provisoriska altargången)... Blir helt nervös vid bara tanken.
    Har du sett något på youtube då de spelar denna som ingångsm, vi ska med ha den...
  • EmMagnus

Nu är bubblorna också beställda, jag har fått tillbaka lite energi att planera nu. Ska nog ta ett ordentligt tag i festprogrammen också.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4