• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • a n n a

i helgen ska jag till restaurangen och bestämma meny till vårt bröllop, dessutom ska jag hinna med att boka tid hos en frisör, kolla ringstorlek och gå till en florist - där det sistnämnada känns som värsta djungeln för mig...gah!

dessutom ska vi passa på att visa upp magen för Den Blivandes mamma :)

• Kattpoet

Jag har ett problem, enda blommor som funkar för mig ihop med folks parfumer och inte får mig till en drägglande röd ögd tomte är vitsippor och ringblommor.

Kan man hitta vitsippor i skottland?

• lenaed

Hej alla Maj brudar. Ojj vad tiden går fort nu!! På lördag är det bar 10 veckor till vårt bröllop! Det är med både glädje och stress som jag upptäcker detta. Längtar såå men oj vad mycket det är att stå i!! I eftermiddag skall vi träffa cateringsfirman och gå igenom menyn, trevligt =) Sedan har vi bokat tid med prästen. Jag har tid med frisör, sminkös och för justeringar med klänningen samt träff med guldsmeden! Så det mesta känns under kontroll. Känner mig dock lite stressad över att det är sååå många inblandade. Tänk om någon missar att göra det de lovat eller om någon blir sjuk osv. Någon mer än jag som känner så??

Ha en skön helg alla! =)

• jaao

Kanske börjar bli dags att kontakta vigselförättaren? Eller? Jag är fördomsfullt negativ till den vi fått, på namnet låter det som hon är ungefär 80år gammal... Hoppas att hon gillar hårdrock haha

Angående morgongåva så vette f*n? Ska på "modell för en dag" nästa helg, de tog gärna underklädesbilder men uhhh, jag mår dåligt av att bara stå framför en kamera i vanliga fall! Han kanske nöjer sig med någon nice påklädd bild dock Ska bli superkul att sminkas men just fotograferingen genomlider jag bara för att jag måste... Hur blev jag inlurad på detta???
    Annars ska jag be min kompis göra ett armband till honom, eller...hon tycker jag kan låna hennes smedja och göra det själv...hjälp! (igen)

Har letat ihjäl mig efter snygga underkläder... verkar vara helt omöjligt! Axelbandslöst var en dum idé :( Någon som har lite bröst att låna ut? Ni kan få mina magrutor i utbyte haha

• Kattpoet

Jag har några E kupor som sällan finner en behå som passar, jaao, jag kan ta två magrutor så får du två kupstorlekar?

Oki, dags att erkänna, vi har ringarna, min klänning sys den närmaste veckorna. Vi har inbjudningskort på gång och vi har he hum inte plannerat mer än en Svensk fika med gräddtårta som avslutning på middagen.

• Martinaa

Jaao:
    Vad roligt med "modell för en dag". Vart ska du göra den? Jag har varit på två olika. Ett tips till dig är att ta GOD tid på dig att välja dina bilder! Företaget vill ju sälja så många bilder som möjligt till dig, så tänk efter nog om du verkligen vill ha bilderna. Självklart ska du unna dig fina och speciella bilder på dig, men i båda fallen har jag kommit hem och känt att jag nog kunde valt bort ett antal bilder, som fick följa med för att man kände sig lite stressad när man valde. Bilder man inte var så nöjd med när man väl kom hem och tittade på dem lite noggrannare. Tänk också på att det är onödigt att välja en närbild där du ser likadan ut på en annan helbild. Det är ju lätt att bara beskära helbilden till en närbild, så har du två bilder sen ändå! :)
    Hoppas din fotograf är duktig och får dig avslappnad så du blir trygg framför kameran, då blir man som snyggast! :) Lycka till!

Hehe, döm inte din vigselförrättare efter namnet. Jag trodde vår skulle vara typ 20 år, men en koll på birthday.se så fick jag se att hon var 45

Nu ska jag ta tåget hem till mina föräldrar. Hoppas jag inte blir sittande på stationen och vänta på ett försenat tåg bara... :S

Ha en skön helg brudar!

• jaao

Kattpoet, låter perfekt det

Ni hinner nog med att planera resten, vi har inte en aaaaning om hur menyn ska se ut vi heller...jättesvårt!

Martinaa, i västerås någonstans...vet inte vart, har bara blivit medsläpad som vanligt. Mitt mål är att inte köpa några blider alls, eller ja...en kanske? Vet hur lättlurad jag är så dina råd lär behövas!

Rolig sida, hon var bara 61

Lycka till med tågresan och trevlig helg! (på er allihop)

• patrikoannika

I dag blir det ett besök för att fixa naglarna och sedan en sväng inom guldsmeden.

Jag har aldrig gått och gjort mina naglar, alltid bitit och haft fula korta naglar. Men så NU har jag jordens längsta naglar (för mig...) och de är så fina så. Vill inte riskera att de går av så jag bokade in ett besök för gelèpåfyllning och fransk manikyr redan nu. Och så hinner jag vänja mig också innan den stora dagen.

Sedan ska jag gå in till guldsmeden. För två hundrande gången... Jag har ändrat mig... Öhhh... Japp, jag ska ba större stenar än de stenarna jag fått av mamma. För jag fick mammas vigselring med små diamanter i, endast 0,04 karat stycket (där är 7 st), men jag tänkte att det räckte. Men så satt vi och funderade och funderade.... Jag kommer inte bli nöjd med dessa små stenar, så är det bara. Så jag tänker ta guldet och köpa större stenar.

Veeeelig?! Jaag?! Näää...

Ni får ha en bra helg! Vi ska till Göteborg, bo på hotell och gå på Melsodifstivlen. Lite bröllopsshopping ska vi också hinna med.

• Kattpoet

PA:

Du kan få mina naglar, de växer som attans och sorgligt nog går av då och då. Klippte ner dem för 3 veckor sen och börjar de bli långa igen.

Jag har inte gjort någon planering alls känns det som och jag INSÅG att vi måste få ut inbjudingarn den närmaste två veckorna.

• patrikoannika

Någon som bor i Göteborg?!

Är det snökaos?? Vi ska åka tåg i morgon lunch, frän Halmstad till Götet. Undrar om vi kommer iväg?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4