• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Ananias

fröken strössel- aha ok ja förstår

Alltså ja har fastnat rejält i blombukett ljungeln..hur fan ska man kunna välja???? vaje bukett ja ser tänker ja..DEN ska ja ha..sen ser ja en ny...har ni bestämt er? ja trodde det skulle vara enklare!

Idag hos frissan visade hon mig en massa bilder och så fick ja se e som var bunden runt handleden och hängde ner kanske 2 - 3 dm...VA SKITFIN. kändes precis som jag! så är helt inne påd et nu... men liksom va ska man ha i osv osv osv...

• Fröken Strössel

Kattpoet - vad kul, grattis!

Cia - Jag vet inte riktigt vad jag ska ha med mig. Min fotograf tipsade om att ta med minst 3 ombyten och gärna i olika färger. Hon sa att färg eller det svarta blir snyggt mot vita lakan. Om du ska fota i ett hotellrum finns det ju saker man kan använda där. Badrock, handdukar, lakan, sängen en stol eller fåtölj tex.

• Martinaa

Ananias:
    Haha, blommor har jag inte ens BÖRJAT tänka på! Det är verkligen inte min avdelning så jag kommer antagligen traska in i en blombutik nån vecka innan o säga att "jag vill ha en bukett blommor tack", haha!

I helgen är jag ledig så jag ska åka hem och hälsa på mina föräldrar (om nu inte SJ typ ställer in alla tåg pga denna SNÖ som bara vräker ner...). Då ska jag få se min mormors vigselring och bestämma mig för om jag vill ha den, eller om det blir till att beställa nytt ändå...

Jag ska eventuellt även träffa mina två barndomskompisar som ju frågade om det var "okej" att sticka iväg från festen för att åka på konsert. Har pratat med dem båda i telefon efteråt, och de har nu båda sagt att de inte ska åka utan komma på festen, men det känns ändå ganska jobbigt att de på allvar övervägde det hela. Kommer ju kännas som de kommer sitta på festen och hellre vilja vara nån annanstans...

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Uj, tre ombyten. Jag som bara hade tänkt köpa en uppsättning.
    Ja, badrock kan man ju använda. Tack för tipsen!

Har dock inte bestämt mig helt då det hänger lite på om man kan boka ett rum bara för några timmar och vad det kostar. Tyvärr är man ju inte miljonär.

• Ananias

martinaa- ja precis sånn är jag med egentligen o försökte göra så i veckan..tyckte i princip de kunde bestämma vilken bukett ja skulle ha=) slutade med 32476 följdfrågor om färger o ditt o datt va skulle mannen ha på sig o ja o va skulle ja ha i håret osv osv..gick hem med 2 adresser att kolla på blommor...hmm som att det hjälpte..nu är jag mer förvirrad än någonsin..men tror ja hakat upp mig på en handledsbukett nu=)

• Kattpoet

Man kan också använda lakanet runt kroppen otroligt vackert med ruffisgt hår..

• Tattoo82

Jag skippar nog traditionell brudbukett. Funderar på att ta nån sån här vanlig www.interflora.se/productsbycategory.asp
    för ca 3-400 kr. Sen kanske pryda den själv men nå svart sidenband eller nåt för att göra den lite mer personlig och passande för oss! Eller varför inte köpa en sån "mor-barn"-bukett och så klippa av banden mellan dem och så har man en liten matchande bukett till tärnan också.

Vad är den stora skillnaden mellan dessa buketter och brudbuketter som kostar typ 600-1000 kr?!

• patrikoannika

Jag vet inte hur min bröllopsbukett kommer att se ut.. Gaahhh...., Jag försökte förklara lite för floristen hur jag ville ha det och hon sa att det skulle hon fixa. Men exakt hur det blir vet jag inte. Tänk om det blir fult... Näää, det får vi verkligen inte hoppas.

Vi betalar 1300 kr för min bukett, det tycker jag var helt ok. Min kompis var HELT inne på att hon skulle ha liljekonvaljer i sin bröllopsbukett (gifte sig i augusti). Expediten sa att "Ja, visst, det kan vi fixa..." Och sedan tänkte kompisen inte så mycket på det... Förrän de skulle betala... 4500 kr (!!) fick de snällt betala. Kompisen frågade aldrig vad det skulle kosta att specialbeställa liljekonvaljer i augusti....

• Tattoo82

Haha, stackars! Jag skulle också helst vilja ha liljekonvaljer i min bukett. Kanske går att plocka själv i slutet på maj och ta med till floristen?

• a n n a
    Martinaa skrev 2010-02-18 19:56:29 följande:
    men det känns ändå ganska jobbigt att de på allvar övervägde det hela. Kommer ju kännas som de kommer sitta på festen och hellre vilja vara nån annanstans...
    Jag tror att du just där måste släppa. De har valt dig, er och bröllopet. De har valt bort konserten. Om de sedan sitter där och hellre vill vara ngn annanstans så är det faktiskt inte ett problem som du äger... Njut av att de valde dig och strunta i deras tankar.

Skönt att ni snackat och ses bara om du orkar och vill...
Svar på tråden MAJ 2010 del 4