• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • patrikoannika

Ehhh.. ska du ha en bröllopsbukett HELT med konstgjorda blommor??

Måste bara fråga, varför? Jag vet ju inte exakt hur den ser ut, men är det verkligen fint?!

Bluebride skrev 2010-02-13 23:54:16 följande:
    Ja det är min konstgjorda bukett
  • majsan801
    Martinaa skrev 2010-02-13 12:47:08 följande:
    Majsan:Jättesöt klänning till din tärna! Ska den vara hellång som på bilden? Och jag tror inte hon kommer överglänsa dig, alla blickar kommer vara riktade på dig och din man!
    Japp den ska vara hellång. Vill att det ska vara skillnad på oss i brudföljet och övriga gäster.
  • Martinaa
    majsan801 skrev 2010-02-14 11:05:41 följande:
    Japp den ska vara hellång. Vill att det ska vara skillnad på oss i brudföljet och övriga gäster.
    Ni kommer vara jättefina! :)

Köpte bröllopsbilagan som man fick köpa med Aftonbladet igår. Har bara bläddrat genom den som hastigast än så länge, får ta lite längre tid på mig nån annan dag. Idag ska jag och älsklingen ut och äta middag lite senare.
    Så grattis på Alla Hjärtans Dag alla brudar! Hoppas ni får det mysigt!
  • snuttfia

Nu har jag beställt klänning åt dottern och väst+kravatt åt sonen. Har bett svägerskan som är hemskt stickbegåvad att sticka en bolero åt dottern också. Nu behöver jag hitta ett par fina byxor åt sonen bara, vart kan man tänkas hitta det? Typ kostymbyxor i stilen? Han har nog stl 104-110 nånstans beroende på märket...

• CiaLovesAndreas

Nu ligger äntligen hindersprövningen på lådan!

• EmMagnus

Igår fastställde vi gästlistan ÄNTLIGEN! Jag har haft mardrömmar sista veckan om den j-la gästlistan, var drar man gränsen liksom. Men det slutade med att det inte blev nån gräns dragen, som m2b sa i måndags "Detta är en gång i livet, vad gör väl 4 till då?". Han är så klok min m2b
    Vi är nu 87 på listan så jag måste göra ett par inbjudningskort till men nästa vecka ska dom ligga på lådan har jag tänkt. Så himla spännande!!!

I onsdags var jag hos min tärna och fixade mina naglar, då var vi också inom hennes mammas salong och bokade tid hos en av hennes tjejer, vår gemensamma vän. Jag har ju strulat fram och tillbaka om var jag ska göra mitt hår, men tärnan kom med den brillianta idén att vi båda ska göra det i hennes mammas salong. Nu längtar jag ännu mer till bröllopsdagen, kan det börja bättre än att få bli ompysslad tillsammans med och av dem som man verkligen tycker om. Både tjejen som ska fixa mitt hår och tärnan är jätteladdade och det gör ju det hela ännu mer spännande.

Vi får vänta lite med hindersprövningen, tills m2b:s namnbyte har gått igenom men jag hoppas att det blir klart denna eller nästa vecka. Då ska vår hindersprövning ligga på lådan också.

Imorgon är det bara 3 månader kvar!!! Herregud... Ingen panik här inte

• snuttfia

Jag skrev just ut blanketter för hindersprövning, efternamn och även namnbyte åt barnen och en för att lägga till ett förnamn åt mig. Och en anmälan om efternamn där jag kryssade att vi skulle behålla våra efternamn. jag velar alltså än ;) Men det lutar väl mot att hela familjen får heta som han och jag tar ett extra förnamn också... Fast det känns rätt stort och läskigt att byta namn av nån anledning. Själva vigseln och äktenskapet bara längtar och ser jag fram emot men namnbytet känns konstigt. Som att sudda ut den jag är och bli nån ny. Jag vet ju att det inte sitter i namnet och jag försöker tänka att det inte är såååå krångligt att byta. Men jag vet inte... Får nog ta fram tarotkorten och se Lite löjligt, men vid stora beslut så hjälper de mig att reda ut tankarna...

MEN vad gör man med gamla intyg, betyg och annat som är i ens gamla namn??? Och hur ska någon nånsin hitta en på fb, haha!?

• a n n a
    Martinaa skrev 2010-02-11 21:05:19 följande:
    Tänkte ringa och höra nån dag vad denna musiker kan och inte kan. Hade varit toppen med någon som både kan spela in- och utgångsmusik på orgel samt ackompanjera på piano till solosångerna!
    Det är vanligt att kantorerna kan allt det du "begär" - om inte annat så är det verkligen rimliga krav för någon som jobbar som musiker :)

Själv hittade jag Den Andra Sololåten på gårdagens melodifestival. Både jag och Den Blivande blev lyriska. Den är så rätt!
  • a n n a

idag är det 3 månader kvar - hurra! äntligen ska jag få säga ja till Den Vackraste Kärlek jag mött :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4