• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

Fröken,
    Det kan vara så allvarligt som cancer, men som sagt vi vet inget än.

Min m2b och dotter är hos svärmor, kommer hem imorgon.
    Innan tänkte jag på allt jag skulle göra, men nu när det kom till kritan så blev jag handlingsförlamad

• Fröken Strössel

Usch Cia, hoppas på det bästa!

• patrikoannika

Vi satt och funderade. För det är så här att vi ska åka på bröllopsresa två veckor efter vigseln och jag behöver ett nytt pass tills dess. Men i det måste mitt nya efternamn stå med eftersom vi bokade resan i våra nya namn. På resenyrån poängterade hon att det var jätteviktigt att jag hade ett pass med det namnet i, eftersom det annars kan bli strul vid flygplatsen/hotellet.

Men då blir jag orolig att jag inte ska hinna få ett nytt pass innan vi åker.

Hur fungerar det egentligen när man ska byta namn? Får man papper hem? Hur snabbt går det? Jag kan väl inte få ett nytt pass med mitt nya efternamn i, om jag inte hunnit byta namn?

Hmmm... månag frågor.. hoppas någon vet?!

• May2010

jag har hört att man ska boka med sitt gamla namn för det tar ett tag att ordna det där. Men jag förstår att det är roligt att boka med nya.

Vi ska ta mitt efternamn - bådas är konstiga men mitt är lite enklare och han ville ta det.

Korten kommer han att posta någon gång snart... spännande :) Det var en sak han ville göra - lägga dem på lådan själv... Gästlistan har varit besvärligare än jag trodde...

• patrikoannika

Men vi har redan bokat och betalt resan.... Gaaahhh... så nu kan vi inte åka då?!!? Det känns ju lagom kul...

• CiaLovesAndreas

En tanke slog mig precis.
    Att man kan ge inbjudan till de som man träffar under julen, eller blir det konstigt tror ni?
    För de man inte träffar får inbjudningarna senare då.
    Jag är rädd för att om man skickar de i samband med jul så kanske de försvinner. De blir liksom en i mängden...

• Martinaa
    patrikoannika skrev 2009-12-05 20:42:01 följande:
    Men vi har redan bokat och betalt resan.... Gaaahhh... så nu kan vi inte åka då?!!? Det känns ju lagom kul...
    Tyvärr så tror jag inte du hinner få ett nytt pass med ditt nya namn. Efter vigseln skickar prästen in papprena tror jag, och sedan tar det upp emot en månad för dig att få tillbaka papprena att namnbytet gått igenom, vad jag förstått från andra trådar. Och det är först då du kan beställa nya legitimationer, såsom pass och körkort. Har läst flera trådar om brudar som frågat om just det här, och tyvärr tror jag inte det går när ni åker så tätt inpå.
    Däremot ska ni ju fortfarande kunna åka på er resa! Ni måste ju kunna kontakta resebyrån och be dem ändra ditt efternamn på bokningen?? Håller tummarna att det löser sig!

Igår var det exakt ett halvår kvar till min vigseldag! Känns bra att numera befinna sig på "rätt sida" av året!
  • 2010 05 01

Snuttfia och Cia: Håller tummarna för era tärnor!

Patrikoannika: Det måste väl som Martinaa skriver gå att kontakta resebyrån. De har garanterat varit med om det förr och borde kunna hjälpa er. Hoppas det löser sig för er.

Martinaa: Tiden rinner iväg :) Jag börjar känna mig smått stressad då det är mindre än fem månader kvar till bröllopet och massor kvar att göra. Men det ska nog gå :)

• May2010

Visst är det kul att tiden går framåt Martinaa... Nu har vi fyra månader och några veckor kvar...

Jag tror inte en bröllopsinbjudan kommer bort med julkorten - dels får folk inte så många "riktiga" julkort längre tror jag, och så är ju en inbjudan något särskilt man kanske sätter på kylen eller så.

m2b funderar på att få sin kostym uppsydd från kina via nätet precis som jag ska göra med min klänning, vore ju skoj. finns för 1700 kr.

det där med bröllopsresa också känns bara för mycket att planera, kan inte ens tänka på det ha ha... känns som att bröllopet är mer än bestyr nog och efteråt kommer vi bara vilja vara hemma. men det blir kanske något bestämt längre fram. jag har liksom ingenstans jag vill åka, jag gillar att vara hemma...

• snuttfia
    May2010 skrev 2009-12-06 17:07:48 följande:
    m2b funderar på att få sin kostym uppsydd från kina via nätet precis som jag ska göra med min klänning, vore ju skoj. finns för 1700 kr.
    Vart har du hittat det? Låter ju superbra :) Jag ska också beställa från kina, ska bara bestämma mig först. Jag velar hit och dit hela tiden...

Tack för alla snälla ord om min tärna förresten. Hon är hemma på helgpermis från sjukhuset men ska tillbaks imorgon. Hoppas jag får komma och hälsa på henne till veckan :) Hon har inte blivt bättre men inte sämre heller så det är ju lite bra iaf...
Svar på tråden MAJ 2010 del 4