• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • snuttfia

Jag har varit och provat brudklänningar igår. Fick åka själv för min tärna är dålig än, men det gick bra det med. Vet nu vad jag vill ha för modell och så. Ska börja skissa på en klänning så fort jag får tid nu :) Kul! De var jättetrevliga på Rehmans i gbg. Jag var glatt överraskad. Hittade en klänning som jag verkligen gillade, men den kostade 10 000 även om jag fick 2500 kr rabatt och de skulle bjuda på justeringarna för den satt rätt perfekt. Det har jag inte råd med och jag vill nog ha en mindre kjol på den så det känns helt rätt att beställa från kina nu. Hade jag hittat klänningen som var "min2 så hade det varit svårare, men när det nu var lite som inte var perfekt så var valet rätt lätt ändå. Lite dåligt samvete har jag dock för hon som hjälpte mig var jättetrevlig och engagerad. Men å andra sidan hade jag kanske gått nån annanstans och hittat en annan klänning också. Jag hade helt klart kunnat tänka mig at köpa en klänning av henne om jag hittat en som var perfekt.

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Vad roligt att du nu vet vad du vill ha för modell.
    Lycka till med skissandet!

Jag längtar tills jag får beställa min klänning, fast ännu mer längtar jag såklart tills jag får ha den på mig

Här händer inte så jättemycket på bröllopsfronten just nu.
    M2b både hissade och dissade mitt förslag ang. inbjudningarna så ännu har vi inte bestämt hur vi ska göra.

OT:
    Jag fattar inte att det är jul om två veckor! Vart har tiden tagit vägen??!!
    Tyvärr har jag inte fått nån direkt julkänsla heller. Det ska ju vara snö nu

• veromartin

Jaa då väntar jag lite med klänningarna..
    Det kommer garanterat in jätte fina framåt våren..
    H&M och Lindex brukar ju ha fina somriga, speciellt Lindex.

Jag har själv en barnbutik men inga klänningar som passar till bröllop,lite synd..men men..

Min klänning är sen länge beställd och jag är ganska nöjd med priset. 4700:- ..det var i en bröllops butik i Skövde..så det går att fynda,fast det inte var REA..fick själv bestämma färger på band och liknande..min är vit med rosa detaljer,Tärnans klänning är oxå beställd den kostade 2500:- den är brun med ett tjockt rosa band runt midjan.Inte heller så farligt pris tycker jag..

• Kråke

Ska ni ha nå färgtema på era bröllop?
    Vilka färger i så fall. Vill gärna ha lite tips =)

• Fröken Strössel

Vi har cerise och svart (och vitt som blir lite svårt att undvika )

• Ananias

ang att vänta med inköp till maj så är det bra idé. Jag såg i år i maj massa fint..bla en massa vita skor till studenten..så det ska jag köpa i sista stund=) gifter oss 8 maj=)

undrar en sak ? vad ska ni ge toastmaster för uppgifter osv?
    Jag tänkte mest att han ska hålla iordning på talen och tala om lite info osv... sen kanske han hittar på något annat själv men vet inte riktigt vad de ska göra mera? vad för uppgifter delar ni ut?

• Ananias

En sak till...hur fan ska man formulera detta ang presenter..vi förväntar oss ingenting..men ändå vill ju många ge och har redan börjat fråga vad vivill ha

vi ha en hemsida och har där skrivit lite ang detta...meen det känns så dumt att önska sig något på någe vis...va tycker ni...

gå gärna in på vbår hemsida www.8maj.webnode.com och gå in under presenter och ge mig tips på hur jag ska formulera det!! Så det inte låter dumt eller borskämt=)

• veromartin
    Ananias skrev 2009-12-10 15:25:30 följande:
    En sak till...hur fan ska man formulera detta ang presenter..vi förväntar oss ingenting..men ändå vill ju många ge och har redan börjat fråga vad vivill havi ha en hemsida och har där skrivit lite ang detta...meen det känns så dumt att önska sig något på någe vis...va tycker ni...gå gärna in på vbår hemsida www.8maj.webnode.com och gå in under presenter och ge mig tips på hur jag ska formulera det!! Så det inte låter dumt eller borskämt=)
    Eftersom vi inte vill ha presenter så känner jag samma sak som dig..Vi har valt att skriva i våra inbjudningar att vi hellre önskar ett bidrag till vår bröllopsresa..det tycker jag låter såå fel men ändå det som är nödvändigt,jag vet inte hur folk kommer att reagera??..vi har bott ihop i 8 år och känner att vi har det vi behöver..men att resa har vi inte hunnit med..som vi båda vill..
  • veromartin
    Kråke skrev 2009-12-10 13:53:44 följande:
    Ska ni ha nå färgtema på era bröllop?Vilka färger i så fall. Vill gärna ha lite tips =)
    vårt färgtema är ljusrosa och brunt. och självklart vitt..
  • jaao

Vårat färgtema är även här svart, cerise och vitt

Hur gör ni med alkohol till maten?

Jag själv dricker inte alkohol till mat så jag
    vet inte vad som är rimligt? Hur många glas vin/Öl dricker man under en middag? Förrätt och huvudrätt då alltså... till tårtan blir det kaffe och wiskey/likör och innan blir det ju brudskål i mosserande vin eller champange (det som är godast...vilket jag inte har någon aning om heller)

Jag vill absolut inte ha något fylleslag... bara tanken på att se mina släktingar fulla på rödvin under VÅR bröllopsdag får mig att må dåligt. Ja, jag är inte så spritliberal

Svar på tråden MAJ 2010 del 4