• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Bluebride

kika på ebay, kan bli billigare. Min tärna betalar 150kr för sin

Hannaibröllopstankar skrev 2009-12-14 13:43:25 följande:
    Svart är jättecoolt. Mina tärnor ska vara gröna och absolut inte limegröna. trodde att man skulle kunna hitta lite gröna finklänningar nu till julen men det verkar vara sämre. Allt är bara turkosgrönt. Slutar väl med att jag får köpa dyra i en bröllopsaffär.
  • Fröken Strössel
    shamrock skrev 2009-12-14 07:58:46 följande:
    Svart kan vara hur snyggt som helst om det passar in i temat.Fröken Strössel: Jag tycker ni gjort ett bra val till din man. Passar perfekt med det andra.Fröken Strössel skrev 2009-12-14 07:54:57 följande:
    Jag jag tror det också!
  • Bluebride

ingen sprit här, vi har festen i kyrkans lokaler, dessutom får inte jag dricka, så jag tycker det blir bra, blir det inte så dyrt med drickat heller

• Avalon75

Jag har för tillfället helt tappat stinget med bröllopsplaneringen just nu... Orkar inte! *gäsp*
    Det som hänt är att jag och mamma haft en ordentlig provning med min klänning och den sitter helt fantastiskt fint, kommer inte behöva göra någon ändring så vida jag inte går mycket upp eller ner i vikt.

Annars...nada.
    Hur ska jag hitta inspirationen igen bland alla tomtar, lussekatter, julklappar, clementinskal och pepparkaksbak?

• Martinaa
    Avalon75 skrev 2009-12-14 15:01:22 följande:
    Hur ska jag hitta inspirationen igen bland alla tomtar, lussekatter, julklappar, clementinskal och pepparkaksbak?
    Jag tror det är okej att ta en paus över jul, det lär jag göra. Tar igen med nya krafter efter nyår!

Men jag kommer självklart följa tråden lika troget även över helgerna!
  • Hillena

Har nog också tagit lite paus, har inte varit inne här sen i torsdags!!! Har haft en så härlig helg så något utrymme för bröllopstorget har det inte funnits plats för.

Måste bara ta tag i att göra inbjudningarna över jul, men det ska vi nog ha tid med! Ska inte skicka förän i slutet på januari eller någon gång i februari så jag känner ingen brådska.

• CiaLovesAndreas

Hillena,
    Vi måste också ta tag i inbjudningarn. Eller rättare sagt informationsbladet som ska skickas med.

Sen har jag blivit osäker på om jag ska bjuda en vän. Hon står på gästlistan men nu på senare tid så är det i stort sett bara jag som har tagit initiativ till om vi ska ses.
    Sist vi träffades sa hon att hon skulle höra av sig när hon visste hur hon jobbade framöver. Har fortfarande inte hört ett ljud och detta är nu ca 3 veckor sen.

• Fröken Strössel

Jag är lite tvärtom då, har fårr lite nytändning och tycker att det är jättekul att fixa med bröllopet igen. Det var roligt att få iväg inbjudningarna, har fått så mycket fina kommentarer från våra gäster och många har redan osat och bokat boende

Jag har sytt lite i helgen, är nu uppe i 30st stolöverdrag, bara 20st kvar!

Men att ta paus över julen tycker jag låter klokt! Äta lussekatter, choklad, knäck och skinka och bara njuta!

• Malla och Mojje

Samma här! Vi pausar lite över julen. Vi har massor kvar att boka men jag orkar bara inte just nu. Har inte ens hittat frisör! Jösses! Nya tag i januari!

Tror det kan vara bra så man får lite nytändning!

Martinaa skrev 2009-12-14 15:07:25 följande:
    Jag tror det är okej att ta en paus över jul, det lär jag göra. Tar igen med nya krafter efter nyår!Men jag kommer självklart följa tråden lika troget även över helgerna!
  • Martinaa

Det där med frisör har jag börjat "oroa" mig för lite. Jag nämnde för min vanliga frisör för flera månader sedan att det planerades ett bröllop och frågade hur tidigt man behövde boka. Då fick jag svaret att jag kunde återkomma efter nyår, så det har jag väl tänkt göra. Boka både hår och smink där då. Och i julklapp så har jag önskat mig presentkort på den här salongen av sambons familj så kommer man undan lite billigare denna dag sedan *smart*
    Dock har jag börjat oroa mig att det redan ska vara bokat eller om jag av någon anledning inte kan vara där nu. Dumt om jag får ett presentkort då menar jag... Det är ju studenttider 5 juni, men det är väl bara på fredagar??

Jaja, måste dit och klippa mig snart igen så får höra med dem då! :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4