• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

gutebrud10:
    Vad roligt! Välkommen hit! Hoppas du ska trivas bra här!
    Lägger upp dig på datumlistan så fort jag kan.

• 2010Brud

Hej alla majbrudar. Jag ska gifta mig den 15 maj och hoppas få vara med på den här sidan. Kul att hitta de som ska gifta sig samma tid. Lättare att se hur man ligger till i planeringen.

Jag har kört fast på inbjudningskorten. Tycker det är lite dyrt med att beställa helt färdiga men är själv ingen pysselmänniska. Kan man själv skriva ut på ett tunt papper eller behöver man nån snäppet bättre skrivare?

I går köpte jag min brudklänning. Känner mig riktigt nöjd med den

• patrikoannika

Vi börjar inse att typ ALLA redan hört att vi ska gifta oss. Alla tackar för inbjudan, men ingen (hittills) som blivit överaskad.

Djungeltrumman den går... he he...

• patrikoannika

Vi betalar alla tärnans grejor. Klänning, skor, håruppsättning. Och natten innan bröllopet drar jag och min tärna på spa, där vi får ansiktsbehandling och sånt, kvällen innan den stora dagen. Och så sover vi såklart över där efter vi spaat, äter gott och myser och dricker lite vin!

Tur för plånboken att man bara gifter sig en gång!

mmm2010 skrev 2009-12-16 21:41:47 följande:
    johi77: jättesnygga kort! Riktigt fint med pärlor May2010: vilken söööt klänning! tycker det är så fint med axelband/ärmar på klänningar! tycker att du skall köra på underkjol, det känns ju iaf lite extra festligt Hur gör ni förresten med tärnklänningar? betalar ni dem, eller får tärnan/tärnorna stå för den kostnaden själv?
  • Fröken Strössel

Annika: Ja jisses, verkligen tur!

Mysigt med spa kvällen innan. Jag kommer ha samma upplägg med min "inofficiela" tärna. Vi kommer bo på fint hotell och mysa tillsammans kvällen innan, ska bli jättekul!

• mmm2010

Ja vad mysigt det låter med spa! Vi skall gifta oss nära mina föräldrars sommastuga, så det blir nog så att jag och tärnan + min andra tjejkompis som skall fixa hår+smink åker upp till sommarstugan dagen innan å dricker skumpa, käkar mysig frukost å fixar håret på bröllopsdagens morgon...men spa det hade varit nått
    Skall gå och kolla på tärnklänning i morgon! Ser ut som att vi kommer att betala för den,efter era tips, annars ser man ju ut som en snålröv hihi men hoppas vi hittar nått som hon känner sig fin i det är ju ändå min "bästis" så jag vill ju att hon känner sig som en prinsessa hon med!

"nu blir det fredagsmys" i soffan med lite välförtjänt rödvin
    trevlig helg brudar!

• May2010

Nu känner jag att jag också vill göra något mysigt med min tärna kvällen innan... hm. Vi skulle sova hemma hos henne och fixa oss ihop på morgonen. Ska nog hitta på något.
    Klänningen har nu börjat sys - pirrigt.
    Pratade med bandet idag, 3000 kr är vår gräns så får se vad vi får.
    Usch jag har plötsligt blivit så nervös, det här är ju på riktigt vi ska verkligen gifta oss och stå i kyrkan och allt och det kommer massa folk! Det har känts så abstrakt men nu är det bara snart 4 månader kvar och alla bitar börjar vara på plats... sedan är man gift för livet... åh, jag saknar honom nu bara han är på bio. Tänk vad mycket man ska klara ihop sedan, upp och nedgångar, problem av slag man inte ens visste fanns, och barn kanske, allt det där. Det är fantastiskt och jävligt skrämmande. Vuxenlivet blir så påtagligt när man gifter sig, det går liksom inte att leka ungdom sedan... Oj oj, jag hoppas man klarar det. :)

• Hannaibröllopstankar

Kansk skulle man boka hotell då till oss kvällen innan, ja det ska jag med göra! Det får det bli!!! Tack för denna tråen säger jag

• Hillena

Blir också sugen att ha kvällen innan med mina två brudtärnor, hade varit sååå mysigt. Bara skratta lugna nerverna och ha en riktigt härlig kväll tillsammans. Får se om det blir på hotell eller här hemma!

Förresten, är ni också insnöade där ni bor? Bor i allra södraste Skåne och här snöar det rejält!

• CiaLovesAndreas

Jag skulle också vilja göra nåt tillsammans med min tärna, men jag är rädd att vår ekonomi inte kommer tillåta det.
    Men det tåls ju verkligen att fundera på. Blir ju supersugen när jag läser vad ni ska hitta på.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4