• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Usch ja detta klänningsbekymmer! :P Jag tror att så fort man köpt sin klänning så får man sluta leta/titta och förbjuda sig själv att ens titta in i ett skyltfönster med brudklänningar. Typ som att sluta kolla husannonser när man väl köpt hus, haha :P

Jag själv har inte gett mig in i det där så mycket än, jag har hittat en klänning hos Millys som jag tänkt beställa och hoppas att jag kommer gilla den även när det blir dags. Vore ju skönt att ha det bekymret ur världen iaf, hehe.

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Så har jag i stort sett gjort Alltså att slutat titta efter andra klänningar. Nu är det inte sååå lång tid kvar tills jag kan gå in i affären och beställa den

Tänk brudar, om en vecka är vi inne på vårat år!!

• Ananias

god morgon! Jag har inte heller tittat på andra klänningar men ändå känns det inte helt rätt. ska idag o kika på några o prova för att få lite att jämföra med.

Min dotter fick 2 smurfar i julklapp, de när de gifter sig. gulligt. dom ska vi ha på tårtan=)

• Martinaa
    Ananias skrev 2009-12-28 09:20:34 följande:
    Min dotter fick 2 smurfar i julklapp, de när de gifter sig. gulligt. dom ska vi ha på tårtan=)
    Haha, va sött!!!
  • Curre

Hej!!
    Man kunde inte svara på den nya tråden eller är det jag som är trög.. ;)
    Vi ska gifta oss den 1 Maj 2010 i kyrkan...
    O va jag längtar efter denna dag , men nu börjar det att kännas som om det närmar sig.

Erika

• Ananias

Hurra jag har räddat min klänning!!! ha ha ha jag tog bort alla paljetter över bröstet så bara broderierna är kvar! och det blev bra. det var precis de paljetterna som störde mig märkte jag när de försvann....

fan va skönt

• patrikoannika

I dag har vi fått avklarat tre stora grejor från "att göra-listan".

1. Varit hos frisören och pratat frisyr och beställt tid för sling och klipp två veckor innan.

2. Bokat sminktid till mig och tärnan. (en tjej som kommer till frisören)

3. Beställt brudbukett och korsage.

Sköööönt, tre grejor till avklarade!

• moule

Har suttit och pysslat med inbjudningskorten under ledigheten, såå mysigt! Nu kan de snart skickas, hade tänkt skicka dem i mitten av Januari. När skickar ni era?

• patrikoannika

Våra inbjudningar är skickade för en vecka sedan.

• Martinaa

Idag var jag och klippte mig (behövligt!!) och passade på att boka tid hos dem för både hår och smink till bröllopsdagen. Kunde dock inte boka exakt tid nu för vet inte riktigt vad man ska räkna med när det gäller fotografering och så... Min frisör tyckte jag skulle räkna med ca 2,5 timmar där i alla fall, och då gick det bra att klä på sig där också. Skönt att kunna göra allt det på samma ställe! :)
    Så nu är frågan hur man ska lägga upp dagen. Hur lång tid behöver man till fotografering tro?
    Vi har tid i kyrkan kl.15 och jag vill inte behöva stressa (jag kommer nog va stressad och nervös så det räcker ändå...) men skulle ju gärna slippa gå upp i ottan om jag inte behöver det...
    Hur ser ert dagsschema ut, ni som har det klart för er?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4