• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • jaao

Tack för era tankar, ska försöka prata med min svägerska och kolla läget, hon är lite mer "svensk" i sitt tänk mot vad svärmor är. Svärmor förväntade sig verkligen att vi skulle bjuda hela deras släkt från diverse olika länder det är så "det funkar" i deras kultur, vi blir bjudna på bröllop lite varstans från helt okända kusiner och jag vet inte vad

CialovesAndreas--- Härligt! Vart sulle ni åka nu igen?
    Vi kan inte riktigt bestämma oss.

Snuttfia--- va kul Tänk bara på att de flesta som smälter ned smälter en massa guld i taget så det är inte säkert att det blir din mormors guld du får tillbaka.Om man kan göra rött guld till vitt har jag dock ingen aning om.

• Hannaibröllopstankar

Jaao

Förlåt, du försvann helt i mitt klänningsbestyr. Tänker på dig, och hoppas att det löser sig till det bästa. Släkten är värst, och jag tror tyvärr att det finns betydligt fler än d med liknande problem.

• patrikoannika

Jag tycker att båda klänningarna är fina. Absolut. Dock så är jag personligen lite tveksam till nederkanten på kinaklänningen, jag tror inte jag själv hade valt en sådan klänning med den vågiga kanten. Dock så ser man ju inte hur nederkanten ser ut på den andra klänningen. De är kanske likadana och att DU vill ha det så. Skulle jag välja så hade jag valt klänningen från Sverige. Men det beror nog lite på att jag är alldeles för feg för att beställa en sådan viktig grej, som en bröllpsklänning, via internet och utan att ha provat. Och så är jag aaaaldeles för lat för att hålla på att sälja vidare, lägga ut annons på Blocket etc.

Men det är ju vad jag tycker. Jag hade köpt klänningen i Sverige. Om du nu provat den och gillar den så kan jag ju bara råda dig till att köpa den.

Tänk om du köper en klänning från Kina. Får hem den och så passar den inte och är ful. Då måste du fixa en annan klänning, sälja kinaklänningen, ha massa besvär med det, kanske inte får ut vad du betalat... osv... och så har den där klänningen ändå kostat en massa.. (tid och bekymmmer...)

Men... jag är nog ganska feg.. hi hi..

Hannaibröllopstankar skrev 2009-12-29 19:30:29 följande:
    Ojdå, nu ska det gå att kolla i galleriet.Kanske värt att prova Kina då, jag gillar verkligen den klänningen med... I värsta fall får man väl sälja den igen då.Känner att den andra klänningen är väldigt fin på och jag kände mig verkligen som en brud i den, men den kommer att kosta en hel förmögenhet.... Beslutsångest!
  • Hannaibröllopstankar

patrikoannika:

ja, jag kan nog hålla med dig om det. Det jag gillar med kinaklänningen är just den vågiga kanten nertill, passar så bra in i temat med skog etc. Sverigeklänningen var enkel nertill, inte det broderade tyget över, bara baktill på det lilla släpet.

Jag tycker bara att det känns så surt att betala över 10000kr för en klänning som man ska ha en dag. Får fundera någon dag till, och kanske även invänta andra kommentarer.
    Tack för hjälpen!

• jaao

Hannaibröllopstankar- Jag gillade det lite modernare stuket på den andra klänningen bättre rent spontant, men den mer romantiska kinaklänningen passar mycket bättre in om ni ska gifta er i skogen... Ser hela senariot framför mig åhhh va romantiskt! Så... ja, jag röstar på kina klänningen lätt!

• Martinaa

Hannaibröllopstankar:
    Jag som ska beställa från Kina själv tycker ju självklart att du ska beställa från Kina också! :) Jag tycker att 10 000:- är way to much för en klänning som man ska ha en dag... Skicka in bilder på klänningen du vill ha till något Kinaföretag så syr de upp den efter bilderna, vet att tex Milly gör det.
    Sen mäter du ju dig så de syr klänningen precis efter dina mått, då "kan" det ju inte bli fel

Jaoo:
    Usch det där lät jättejobbigt. Förstår att du tappar sugen på allt med bröllopet, men låt inte andra sätta käppar i hjulet för er på ER dag. Försök kompromissa till den grad som känns bra för er, men gör ändå dagen som ni vill ha den, även om några tår kanske blir trampade på... Hoppas det löser sig för er!!

• Hannaibröllopstankar

Tack för era svar. Kinaklänningen var ju den jag har fastnat för på en gång, dessutom för länge sedan, tycker dessutom också att den passar in blan mossa, tomtar och troll i skogen

Jag har mailat Milly och den skulle kosta 4000kr, finns det fler företag man kan få en offert från kanske? Har även mailat kanacca men inte fått svar, så det känns inte vidare säkert.

• Fröken Strössel

Hej på er! Nu har jag tagit mig ur soffan och slutat äta chokladpraliner, vilken härlig jul jag haft

jaoo: Låter som en jättejobbig situation. Hoppas att det går bra att prata med din svägerska så att ni får det som ni vill ha det.

Hanna: Jag förstår oron i att beställa från Kina men som sagts av andra så verkar många bli nöjda med sina kinaklänningar och jag tyckte att den klänningen var jättefin!

Cia: Vart bär det av?

Igår träffade jag de som ska vara toastmasters och det är så himla kul att se hur engagerade de är. De har nu bett om en lista på alla gäster... Vet inte vad håller på att koka ihop

• CiaLovesAndreas

jaao och fröken strössel,
    Vi åker till Mallis en vecka.
    Har tajmat det så vi även kommer vara borta på min 30-års dag. Slår alltså två flugor i en smäll

Dock hade väl jag lite tankar på att ta med min bröllopsklänning, men nu vet jag inte...för nu åker vi på den dagen som vi firar 1 månad som gifta, så nu vet jag inte om det är värt allt bök.
    Nån som har någon åsikt?

• Martinaa

Cia:
    Kommer du verkligen ha på dig din klänning där nere? När skulle du ha den? Jag tycker mest det låter bökigt att packa med en gigantisk brudklänning, det kommer ju fylla upp en väska själv, haha.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4